En bjælde redder småfugle

Jeg har netop læst denne artikel på Politikens hjemmeside, og blev ærligt talt noget indebrændt. Jeg har skrevet til Politiken og udtrykt min ærgerlighed over det. :frowning:

http://politiken.dk/tjek/penge/hjemmet/ECE1138764/en-bjaelde-redder-smaafugle-fra-katten/

Den var i avisen for nogle uger siden, og jeg var også ret irriteret over den. Synes det er underligt, at Søren Ryge, der ellers går ind for naturens gang, har lyst til at fremme sådan et forslag.
Der var jo også en læser, der hævdede, at hun havde opdraget sin kat til ikke at tage fugle :uha: Tror I på man kan det?

den har jeg også klaget over - jeg blev SÅ vred da jeg læste den

[quote=Else;523307]
Der var jo også en læser, der hævdede, at hun havde opdraget sin kat til ikke at tage fugle :uha: Tror I på man kan det?[/quote]

mine katte går heller ikke på bordene

… når jeg kigger! :lol:

Uha jeg er total dyreplager
Tre katte kommer aldrig ud
Den fjerde får til gengæld lov at gnaske løs på diverse småfugle

Jeg synes da det ville være mere synd hvis den stakkels kat skulle rende rundt med en klokke og et halsbånd

Tine

Måske man skulle lave en rask lille indsamling til en klokke og sende den til Søren Ryge og bede ham om at binde den om halsen og gå med den - og så spørge ham, hvad han synes om det efter en uges tid? Hvor stor tror I sådan en klokke skal være, hvis den forholdsmæssigt skal være på størrelse med sådan en katteklokke?

:klokker01

[quote=galath;523414]Måske man skulle lave en rask lille indsamling til en klokke og sende den til Søren Ryge og bede ham om at binde den om halsen og gå med den - og så spørge ham, hvad han synes om det efter en uges tid? Hvor stor tror I sådan en klokke skal være, hvis den forholdsmæssigt skal være på størrelse med sådan en katteklokke?

:klokker01
[/quote]

hehe, go ide:-)

medmindre katten holdes indespærret dag og nat hele året, hvilket er katteplageri

Hvad f***** snakker han om?:GRR::doh::dokdok:

[quote=galath;523414]Måske man skulle lave en rask lille indsamling til en klokke og sende den til Søren Ryge og bede ham om at binde den om halsen og gå med den - og så spørge ham, hvad han synes om det efter en uges tid? Hvor stor tror I sådan en klokke skal være, hvis den forholdsmæssigt skal være på størrelse med sådan en katteklokke?

:klokker01
[/quote]

den er lige her:

http://www.alletidersantik.dk/shop/AntiktOgGammelt/Kuriosa/K10.aspx

Gammel norsk kobjælde,lavet af patineret messing eller bronze.Flot lyd til butiksdør. [eller person der ikke ved hvad han taler om]
Dimension
H. 11 x B. 11 x D. 5 cm.
Pris
DKK 250,00

jeg fik svar fra Flemming Ytzen der er ansvarshavende redaktør for den del af avisen da jeg sendte ham denne mail:

Kære Regitze Birketoft,

Jeg er som katteejer helt enig med dig.

Venlig hilsen og godt nytår,

Flemming Ytzen
Læsernes Vikarierende Redaktør


Fra: Kattegales Webmistress [mailto:[email protected]]
Sendt: 20. december 2010 18:07
Til: Læsernes Redaktør
Emne: Stor fejl/mangel i denne artikel
http://politiken.dk/tjek/penge/hjemmet/ECE1138764/en-bjaelde-redder-smaafugle-fra-katten/

Katte har en fantastisk hørelse – mange mange mange gange bedre end mennesket. Det der bliver foreslået - at give katten en bjælde - svarer til at foreslå at vi skulle gå med en tændt bil-alarm om halsen.

Det er animal-cruelty af rang at give katten en bjælde om halsen… og dårlig research at bringe en artikel der foreslår ”godkendt” tortur af katte for at følge deres instinkt.

Det er trist at småfugle lader livet for katten, men derfra og så til at foreslå noget så ondt som en bjælde – der er meget langt!

MVH
Regitze Birketoft
www.kattegale.dk

Det er jo fint, at LVR skriver sådan - men kommer der så et dementi :?
En mod-advarsel :?

Evt. skulle vi måske lave en underskriftsindsamling til dem :?
Gerne underbygget med noget dokumentation :?
Jeg har altid hørt, at katte tager de syge og svage dyr (hvis vi levede i junglen, havde jeg været løvemad forlængst :wink: ) - kender nogen til reel dokumentation for det?

Og i samme trit og tråd: DOF kører jo en lignende linie, jeg fatter simpelthen ikke, hvordan seriøse biologer kan bakke det op :gruble:

Dorthe “vildkat” er jo en af DKs førende ornitologer, skulle man hive hende i ærmet om et bud :?

Det går simpelthen ikke, at en af landets førende aviser fører den uhyrlighed uimodsagt til torvs!