En dyr dame

Paya er begyndt at få mere vådfoder for at få nok væske… fik så et råd om at købe LUX fra Aldi… men nææ nej… ikke om Damen vil spise det :argh:
Kun Pussi går an… aller helst de 100 grams poser :gruble:
Men ja hun får jo nok det sidste ord i den sag…

Kunne man ikke snyde damen og blande de to produkter ? :ok:

[QUOTE=Rikke N;744645]Paya er begyndt at få mere vådfoder for at få nok væske… fik så et råd om at købe LUX fra Aldi… men nææ nej… ikke om Damen vil spise det :argh:
Kun Pussi går an… aller helst de 100 grams poser :gruble:
Men ja hun får jo nok det sidste ord i den sag…[/QUOTE]

Haha, sådan er det os her …

Her gider de ikke Lux, det skal være pussi og de poser , også er der kun 2 af vareinterne der dur :smiley:

Har du prøvet begge slags af lux? Her i huset rør man overhovedet ikke paten men de vil gerne den med bidder i.

Har du prøvet alle fire slags? De fleste har en forkærlighed for enten rød/blå eller orange og øhhh den sidste :slight_smile: så måske du bare er kommet til at købe de forkerte ?

Eller har du prøvet Bozita fra zooplus? :slight_smile: Det er også ret billigt og kan fåes både som pate og bidder i gele.

vådfodder er generelt dyr kost til en kat.
og jeg havde samme problem med mine katte der ikke ville drikke nok. jeg synes bare vådfodder er træls at bruge, da det ikke kan stå for længe osv osv. derfor har jeg investeret i en såkaldt kattefontæne. det er en vandskål som virker lidt som et springvand. nogle er virkelig dyre (men kan nok betale sig i længden) og andre er billigere. men det rindende vand får i hvert fald mine 3 guldklumper til at drikke rigeligt med vand :slight_smile:

:høhø: Ja måske er det den forkerte slags jeg har købt

Jeg kunne heller ikke få Anthon til at spise vådfoder i starten, men da jeg møjsommeligt begyndte at mose hver bid og sjaske det til med vand så det blev sårn’ en gang klam suppe, SÅ ku’ herren spise det.

Så dyrt er vådfoder da heller ikke :stuck_out_tongue: Er der ikke også noget at spare på Pussi på Zooplus?
Og som andre forslår, så væn katten stille og roligt til at mærker ved at blande dem.
Vådfoder kan også sagtens holde sig et par timer, når det ikke er højsommer.

hm vores får vådforder morgen og eftermiddag… og det står altså til næste portion bli’r hældt op. Ja, det kan godt blive lidt adr at se på men så spiser de det jo bare ikke. Alså jeg ville ikke være nervøs over at ha’ det stående, katte spiser ikke mad der er dårligt.

Og i øvrigt er vores lige pludselig begyndt at spise Lux efter de ellers havde rynket grundigt på næsen af det og kun villet spise posemaden fra Lidl (Cosima eller sådan noget) - før det havde de perioder hvor det kun var Kitekat i poser der duede (og KUN boller i sovs, ikke bidder i gele!) og før det igen kunne Pussi bruges.

Jeg tror godt at katte, ganske som os andre, kan blive trætte af at spise det samme hver dag. Vores hr i al fald altid nået til et punkt hvor “yndlingsmaden” pludselig slet ikke blev rørt mere. og så kan det godt være spændende at finde noget nyt der glider ned.

Vandfontæner er i øvrigt en god idé, jeg kan se at vores tømmer den jeg har på to dage, SÅ meget vand har de aldrig drukket før (ja ja jeg har fået flere katte efter jeg fik fontænen, men selv proportionalt ryger der meget mere vand indenbords nu
:slight_smile: )

Tja, mine har ganske enkelt aldrig smagt Lux og kommer heller ikke til det! De stortrives og har det fint, og jeg tror på at katte i bedste fald kan overleve uden Lux. Så hvis du absolut vil fodre med vådmad i små, dyre poser og hun insisterer på Pussi, så lad hende få sin vilje. Det virker alligevel sjældent at tage kampen om madvaner med en kat :høhø:
VH
Susanne

Nu bliver LUX jo nok mest af alt anbefalet pga. prisen - og fordi, at det da er udemærket. Ikke fordi at kattene “ikke kan leve uden”.

Hvorfor har du så meget imod Lux? Så vidt jeg kan se er det et udmærket vådfoder uden hverken sukker eller korn, som ovenikøbet er til at betale sig fra. Så hvorfor så kategorisk en afvisning af det - uafprøvet? En ting er hvis kattene ikke kan LI’ det, men at afvise det “fordi det er Lux” forekommer mig noget besynderligt… :?

Hvem er imod det? Jeg er ikke imod Lux - jeg er bare ikke “a believer” i at Lux er evigtsaliggørende, og hvis ikke katten vil have det, så kan jeg ikke se hvad problemet er…? Så lade den da blive fri, længere er den vel ikke. Jeg har endnu tilgode at se noget dokumentation for at det rent faktisk har en positiv effekt at katte spiser Lux fremfor så meget andet…
VH
Susanne

Såmænd. Det var bare dinn kategoriske afvisning af det der undrede mig.

Min personlige holdning er at vådmad er bedre end tørfoder, og så må kattene få det vådmad de nuengang gider æde. Omvendt vil jeg da helst fodre dem med noget der ikke er fyldt med sukker, og det krav opfylder Lux (og det er der mange andre mærker der også gør) så jeg forstår ikke hvorfor man avfviser det uden at afprøve OM kattene vil ha’ det. Og din “mine har aldrig smagt Lux” siger jo tydeligt at du ikke har forsøgt OM de vil ha’ det. Og det er den holdning jeg ikke forstår: Hvorfor du ikke VIL prøve det.

Hvis man har prøvet det og kattene ikke vil ha’ det, jamen så er det jo afgjort… men at afvise noget på forhånd, det forekommer mig spøjst.

Jamen jeg kan ikke se nogen reel grund til det. Jeg efterlyser dokumentation for at det skulle have nogen virkning. Hvad er det, der vil blive så meget bedre hos mine katte, hvis jeg begynder at fylde dem med Lux fremfor hvad de spiser nu? Hvilken gavn vil de have af det? Det er et simpelt spørgsmål om at jeg er “non-believer”, jeg tror simpelthen ikke på at det er nødvendigt at fodre med vådmad i rå mængder. Jeg har et ret stort kattehold at fodre på og dermed danne mig et indtryk af fodring udfra - jeg kan selv med min bedste vilje ikke se, at nogen af dem på noget tidspunkt har fejlet eller manglet noget, som vådfodring kunne forbedre. Derfor er jeg “non-believer” - ved godt at det ikke er politisk korrekt her på KG, men det ændrer ikke på min holdning. Jeg er ikke specielt imod Lux - folk må fodre med lige det de lyster, men jeg nægter altså at acceptere at det er et problem hvis nogen har en kat, der ikke vil æde vådfoder fra Aldi… også selv om et halvt katteforum har vedtaget at det er bare det bedste :slight_smile: Jeg vil rigtigt gerne se noget dokumentation for hvad det er Lux kan gøre for mine katte, som deres nuværende foder ikke kan.
VH
Susanne

Susanne, der er stadig ingen der påstår, at der er nogen virkning ved LUX, hvor får du dog det fra? Hvis du ikke tror på vådfoder generelt, så fint. Men LUX behøver vel ikke have skylden for det :stuck_out_tongue: Jeg fodrer sjældent selv med LUX. Men som andre nævner, så er det både et udemærket foder, billigt og med 4 varianter, så der er da lidt at afprøve.

Jeg har prøvet at købe et par dåser LUX en gang, mine katte gad det ikke, det dufter grimt!
Jeg giver heller ikke råt, men køber dog andet vådfoder sideløbende med tørkost, netop fordi mine katte får lidt for fast afføring af tørfoder…

Her vil Nana på 12 gerne have sit vådfoder og hvad Nana vil have FÅR hun. Hun og jeg har en aftale og det er…når hun hopper op på øen (en plads midt i køkkenet med et højt bord) så fortæller hun mig at NU skal hun have vådfoder. Men det skal være sovs…de små klumper lader hun tilbage så de ender som små indtørrede bussemænd. Hun er en dyr sovsedame for hun spiser i hvert tilfælde for 50 kr dagligt i sovs. MEN, som skrevet…Nana får hvad Nana vil have.
Og det bliver ikke billigere af de andre jo samtidig også skal have. En kasse med Hill poser i sovs…12 poser så vidt jeg husker rækker som en tændstik i helvede, griner
Her købes hele pakker med så vidt jeg husker 6 kasser d.v.s. 72 poser og hele rammer når det gælder A/D.
Vi køber også Whiskas (noget jegville have forsværget for blot 3 år siden) men IGEN…Nana kan lide den variant med laks OG…igen…Nana får hvad Nana vil have.