En "forkølet" kat?

Hej med jer,

Den ene af mine katte har gennem den sidste tid med mellemrum hostet og harket for at få noget op. Ikke hårbolde…
Men her de sidste to dage er det blevet ret voldsomt, hvor jeg kan høre, hvordan der er noget “vådt” i gennem næsen, hvor han prøver at snotte det ud med dybe vejrtrækninger. Altså som hvis vores luftveje gennem næsen er ved at blive lukket til af snot?

Så spørgsmålet er vel - kan katte blive snottede på den måde? Eller er der muligvis noget andet mere alvorligt på færde, som kræver dyrlæge?

ja katte kan godt blive forkølet lige som vi kan, og det kan sætte sig på lungerne. Tag en tur forbi dr dyr, det kan jo være at katten skal have noget antibiotika :slight_smile:

Hvis kattens vaccinationer ikke er opdaterede kan det vise sig på den måde, og det kan være det, din dyrlæge finder ud af, og derefter kan opdatere kattens vacciner.

Det har jeg selv oplevet da jeg flyttede hjemmefra og glemte at genvaccinere min gamle kastrat Panter… :slight_smile:

Der kan muligvis have sat sig fx. et græsstrå eller andet fast, mellem svælget og næsen. Det kan udvikle sig til en infektion, og dyrlægen skulle måske lige tjekke om der sidder noget?

God bedring :slight_smile: