En gnaver-billede tråd :D

[QUOTE=PiaB;1256790]Vil I se noget nuttet?

… 20 dage gamle egyptiske ørkenrotter:

… og far Rolf er ved at blive lidt buttet :inlove:

… men hvem kan stå for den snude altså?!

Så han får nok lidt godt med solsikkekerner oveni al den gode mad, som de får pga. ungerne.
Men han er ret ofte alene nu, hvor mor bruger al sin tid på at holde babyerne inde i reden (den kamp er nu tabt :tihi: ) - så han ser så trist og nuttet ud og så får lige lidt ekstra :ups:[/QUOTE]
Jeg skulle lige til at spørge om farmand gik i killingefoderet :høhø:

Er det ikke noget med et ledigt hankatterum hvor de kan bo :wink:

Tror du virkelig at en lukket dør til et hankatterum er en forhindring for en bimse, der er fast besluttet på velsmagende legetøj? :tihi:

Det kommer vel an på om døren bliver låst og nøglen gemt langt væk :smiley:

Jack er simpelthen en vindunderlig dreng! Han minder mere og mere om sin far, der desværre ikke er mere - damerne ven, som elsker alle og hader ballade.
8 timer i splitbur og så elskede han sin nye dame Vickie :smiley: Vickie har gået alene siden i går og var ved at blive lidt knotten på sin søster, så hun var klar til en rar mand :smiley:

Det er typisk hannerne af de linjer, at sammenføringer er det letteste der findes :smiley:
Så håber jeg bare, at de vil lave en masse lækre lækre burmese babyer, der alle bærer blå :smiley: Mor er nemlig burmese og han er blue burmese - og er jeg nu RIGTIG heldig, så laver de også blue burmese babyer :smiley:

360 dage uden ørkenrotte-babyer (altså rigtige ørkenrotter - har jo heldigvis haft egypternes kuld :smiley: ) og nu har jeg ENDELIG lækre ørkenbabyer igen :hjerte:
Alle har fået navne og stamtavler nu hvor deres farve er sikker :smiley:
Hun 1 – Satomis Pearl – Pink Eyed White – Bliver hjemme
Hun 2 – Satomis Sunglow – Burmese rex
Hun 3 – Satomis Ebony – Black
Han 1 – Satomis Frost – Pink Eyed White rex
Han 2 – Satomis Hazelnut – Burmese rex

De to tøser skal sverige, en bliver hjemme - og så skal der findes et godt hjem eller to til de to drenge :smiley:

[QUOTE=PiaB;1273252]360 dage uden ørkenrotte-babyer (altså rigtige ørkenrotter - har jo heldigvis haft egypternes kuld :smiley: ) og nu har jeg ENDELIG lækre ørkenbabyer igen :hjerte:
Alle har fået navne og stamtavler nu hvor deres farve er sikker :smiley:
Hun 1 – Satomis Pearl – Pink Eyed White – Bliver hjemme
Hun 2 – Satomis Sunglow – Burmese rex
Hun 3 – Satomis Ebony – Black
Han 1 – Satomis Frost – Pink Eyed White rex
Han 2 – Satomis Hazelnut – Burmese rex

De to tøser skal sverige, en bliver hjemme - og så skal der findes et godt hjem eller to til de to drenge :D[/QUOTE]

Hvor ser de bare bløde og fede ud :hjerte:

Hold nu op hvor er de nuttede!

Jeg er lige ved at fortryde at Alex og hendes rotter ikke bor her mere, nu savner jeg jo “mine” rotter :smiley:

(Faktisk er det mine… det må det være når det på forunderlig vis altid er mig der skal købe mad fordi der ikke er mere sidst på måneden, hampestrøelse (samme historie) og endda rotterne selv når der skal nye til L :doh:

Vil I se noget nuttet? :hjerte:

så se med her
Søde Gefion - hun er en charmer!

Nuttede forsigtige Thor

Lyyyyse lækre Balder

søde lille Sif, der bliver hjemme:

Og vi har lavet et lille upgrade på buret derhjemme :smiley:
Nu bor de tre stk (plus lille Sif) i et 130L stort bur med 15-20 cm bundstrø og masser af tunneler og huler nedenunder - så man kan ikke se halvdelen af de huler de har :stuck_out_tongue:
De har et seriøst netværk under overfladen - ville ønske man kunne få sig et kikkert-kamera, så man kunne komme “ned under overfladen” og se hvad de lavede :smiley:

:wehuu: Der burde, påføres censur på dine billeder! :høhø:

NÆ! :stuck_out_tongue:
Ikke når du viser så nuttede kaninbilleder frem! :stuck_out_tongue:

Hun er altså for lækker - er hun lilla? :love2:

Hun er blue burmese :slight_smile:

Lilla - eller Lilac - hos ørkenrotter er genetisk en rødøjet sort:

Blue burmese skulle gerne ende med at pointe ud i “enderne”, når lige de når igennem et pelsskifte eller to mere :smiley:

[QUOTE=PiaB;1278527]Hun er blue burmese :slight_smile:

Lilla - eller Lilac - hos ørkenrotter er genetisk en rødøjet sort:

Blue burmese skulle gerne ende med at pointe ud i “enderne”, når lige de når igennem et pelsskifte eller to mere :D[/QUOTE]

Ahh tænkte nok, hun var for mørk til at være Lilac (dem er jeg altså helt vilde med) men kan virkelig også godt lide dem som så hedder Blue burmese.
Meget smukke. :hjerte: Hende må der gerne komme flere billeder af. :tihi: troede lige jeg kunne lure inde på din hjemmeside, men det er da ikke mange du har billeder af der inde. :? Er nemlig også så vilde med dine Burmeser ørkenrotter. (maske dyr er jo så smukke) :høhø:

Er disse så begge blue burmese? Eller brun burmese :ups: hvis der overhoved er noget som hedder det. - for den ene virker da noget mere lys end den anden? :slight_smile:

Thor og Balder ville passe ret godt til vores stue :wink: :lovelove:

jeg har måtte skære ned til et bur pga ryggen ikke både kunne klare 9 ørkenrottebure og kommende katteopdræt. Så tog en tung beslutning og skar meget ned og omplacerede de andre :slight_smile:

det billede der, der er den til venstre en alm burmeser og den til højre en fesen blue burmeser :slight_smile: mit mål er at gøre dem så blå i deres point som muligt :slight_smile:

Hehe jeg fik afsat begge de kuld jeg har lige nu på under to dage :open_mouth: fra de kom på Facebook til alle afsat gik virkelig hurtigt :stuck_out_tongue: men der kommer nok både nye Balder’er og Thor’er i fremtiden, hvis du en dag mener det alvorligt :wink:

Hvis, man bare vil have ét par udstillings ørkenrotter - hvad kræver sådan noget så? (medlemskab i know, men ellers noget?) Det er jo en helt ny verden, at man kan udstille så mange forskellige arter nu om dag. Og meget spændende. :høhø:

Og sådan nogle udstillinger, hvor befinder de sig? Rundt i hele landet eller er det stadig online ?

[QUOTE=Juvena;1278546]Hvis, man bare vil have ét par udstillings ørkenrotter - hvad kræver sådan noget så? (medlemskab i know, men ellers noget?) Det er jo en helt ny verden, at man kan udstille så mange forskellige arter nu om dag. Og meget spændende. :høhø:

Og sådan nogle udstillinger, hvor befinder de sig? Rundt i hele landet eller er det stadig online ?[/QUOTE]

man kan udstille en gang uden at være medlem, derefter skal man være enten alm medlem for at udstille.
DMG holder i år fire udstillinger - den første var i Slagelse, den næste i Givskud, så en lille i plantorama Aalborg og så den sidste i år i Skanderborg :slight_smile: Vi håber på lidt samme ‘fordeling’ næste år :slight_smile:
vi er gået i stå med online udstillinger, for folk gider ikke bruge tiden på at tage billeder :stuck_out_tongue: