En gnaver-billede tråd :D

oh well jeg er DYBT forelsket i mine små egyptiske ørkenrotte-babyer for tiden, og nu begynder de faktisk at ligne rigtige dyr - så nu MÅ jeg vise dem frem herinde :inlove:
Tænkte jeg så kunne starte en generel gnaver-fremvisningstråd - eller er jeg mon den eneste herinde med gnavere :?:ups:

Anyway - de fem små babyer:

12 dage gamle og de begynder så småt at få pels - om få dage åbner øjnene sig og så er de bare over det HELE :tihi:

Far - Rolf

Mor - Vanilje von Schlick

Billederne er godt nok fra marts måned, men den dag, hvor jeg ville tage nye billeder - ja der lå der pludselig helt nyfødte babyer i reden :uha:
De havde gået sammen i 8½ måneder og et par synes jeg hun virkede drægtig men uden noget videre. Synes nok hun så lidt kraftig ud, men tænkte at var hun drægtig, så gik der mindst en uge… dagen efter lå der så en rede fuld! :inlove:
Så nye billeder af forældrene må vente til ungerne er ældre, for forældrene er ikke meget for at forlade deres smukke unger. De passer og plejer dem og har det så skønt. Jeg er så glad for, at det endelig lykkedes! De er ret sjældne i Europa generelt i fangenskab og jeg har kun kendskab til to andre her i DK, som har dem til avl. Så nu håber jeg ikke det bliver sidste kuld de får, nu hvor de endelig er gået i gang. Men det kan være årets sidste. De er ret følsomme over for årstiderne, men jeg håber på mindst et mere i år og så opstart igen til forår/sommer :kryds:

Og nu begge forældre har navnet fra “Vilde Rolf” filmen, så er de fem bavianer døbt:
Snowanna Rainbeau –Hun
Jubileena Bing-Bing – Hun (Bliver hjemme :smiley: )
Fix-it Felix, Jr. – Han
Rancis Fluggerbutter– Han (Bliver hjemme :smiley: )
Swizzle Malarkey

Åååårh :hjerte:

Hvor er de kære med deres store mørke øjne og fine pelsfarve :inlove:

Åh manner :hjerte::hjerte::hjerte:

Er de ikke mindre end de mongolske ørkenrotter, lige umiddelbart ser de mindre ud.

( og kan vi ikke lave en regel om det er forbudt at vise ørkenrottebilleder - så behøver jeg ikke savne at have de små totter)

[QUOTE=Dorte Birkedal;1255541]Åh manner :hjerte::hjerte::hjerte:

Er de ikke mindre end de mongolske ørkenrotter, lige umiddelbart ser de mindre ud.

( og kan vi ikke lave en regel om det er forbudt at vise ørkenrottebilleder - så behøver jeg ikke savne at have de små totter)[/QUOTE]

jo de er kun 2/3 af alm ørkenrotter :slight_smile:

og nej den regel synes jeg bestemt ikke vi skal lave :stuck_out_tongue:

I love it :smiley: Kan tage lidt af de mus/rotter vi har på skolen :smiley: næste gang jeg er hos dem. De bliver dog holdt som forsøgsdyr, for at efterligne de forhold.

Jeg må jo prøve at få tage billeder af Sten(fedling) og Stoffer. Men det er ikke nemt med dårligt lys og en alt for nysgerrig kat. :stuck_out_tongue:

Vil I se noget nuttet?

… 20 dage gamle egyptiske ørkenrotter:

… og far Rolf er ved at blive lidt buttet :inlove:

… men hvem kan stå for den snude altså?!

Så han får nok lidt godt med solsikkekerner oveni al den gode mad, som de får pga. ungerne.
Men han er ret ofte alene nu, hvor mor bruger al sin tid på at holde babyerne inde i reden (den kamp er nu tabt :tihi: ) - så han ser så trist og nuttet ud og så får lige lidt ekstra :ups:

Hvor er de altså nuttede - hold da op. :slight_smile:

Totalt kære!

Nej, nej ,nej, Mingus! Vi skal IKKE have sådan en lækker gnavergut :inlove:

Nej! Jeg kniber øjnene tæt sammen, holder hænderne for ørerne og synger LALALALALA lige så højt jeg kan… Desuden ville prinsessen og hendes kumpaner splitte hele huset af for at få poterne i dem, så det er bare no go. Men…:inlove:

Og nej dette er ikke et nyt billede

Det var meget spændende at kigge på Ibber ( de to ørkenrotter hed Ib og Ib )

De er nu pænest når de har fået lidt pels :slight_smile: og de er godt nok dejlige!

Ørkenrotter er efter min mening fantastiske, har desværre ikke selv haft en men vi havde et par i min klasse tilbage i folkeskolen og passede og plejede dem efter kunstens regler.

Pia, hvor bevægelige er sådan nogle små baby-ørkenrotter? Spørger fordi vi i laboratoriet plejede at kalde museungerne for “popcorn”, gæt selv hvorfor :wink:

ørkenrotter kan også sagtens “popcorne” :smiley: Men jeg synes personligt de bliver roligere tidligere :slight_smile:

Må jeg spørge tit popcorn? Jeg kan kun selv finde på to grunde til at kalde dem det, og håber ikke nogen af dem er rigtige :ups:

det er den måde de hopper rundt på, der minder lidt om den måde popcorn “popper” på :smiley:

Aaaaah :smiley:

Jeps ganske som Pia siger, de bevæger sig så hurtigt at man næsten tror det er løgn. … Og Lykke kunne da aldrig finde på at spise sådan nogen :S

Lykke prøvede lige at se om jeg kunne finde en video… det kunne jeg ikke. Men jeg fandt denne her… og når jeg nu ikke selv har nogen gnaver, så tænkte jeg at jeg måske kunne ligge denne her op … den varmer virkelig mit klikkerhjerte :hjerte:

[QUOTE=Vipstøsen;1257040]Jeps ganske som Pia siger, de bevæger sig så hurtigt at man næsten tror det er løgn. … Og Lykke kunne da aldrig finde på at spise sådan nogen :S

Lykke prøvede lige at se om jeg kunne finde en video… det kunne jeg ikke. Men jeg fandt denne her… og når jeg nu ikke selv har nogen gnaver, så tænkte jeg at jeg måske kunne ligge denne her op … den varmer virkelig mit klikkerhjerte :hjerte:[/QUOTE]

Ej, det troede jeg virkeligt heller ikke :uha:

Af en eller anden grund er videoen ikke tilgængelig for mig…

[QUOTE=Lykke;1257066]Ej, det troede jeg virkeligt heller ikke :uha:

Af en eller anden grund er videoen ikke tilgængelig for mig…[/QUOTE]

Det er jeg glad for at høre :slight_smile:

Hvorfor videoen ikke er tilgængelig… hmmmm, jeg er ikke så god til når sådanne ting ikke virker… Men det er rotteklikkertriks :slight_smile: