En hårbolle der sidder fast?

kenneth har de sidste 3 dage prøvede at få en hårbolle op, har hørt haft “hoste” flere gange, 1-2 gange om dagen… men der sker intet…
skal jeg være bekymret??:?:frowning:

han får Aurion, hvor der sku være et hårbolle middel i står der, og Lux vådfoder morgen og aften…

Er du sikker på, det er en hårbolle:? Stædig tør hoste, der ikke “går over” eller resulterer i opkast af en art, bør undersøges af en dyrlæge IMHO.

det lyder som de andre gange han har haft en hårbolle der kommer op… og kan høre han nærmest synker efter han er stoppet…
Så jeg er ret sikker ja… men jeg kan selvfølgelig ik vide det med 100% sikkerhed…:confused:

3 dage om at få en hårbolle op lyder drastisk - har du prøvet med lidt kattemalt? Opfører han sig ellers normalt:?

altså han har kun “hostet” mellem 1 og 2 gange pr. dag i ca. 3 dage… så det ikke noget hele tiden el.

jamen i det foder jeg køber, Aurion, er der et middel mod hårboller i, så jeg burde ikke skulle købe malt til ham ved siden af, siger de selv…

Jeg ville prøve med lidt ekstra, selvom der er “hårbollemiddel” i foderet, for han skal da vel ikke blive ved med at hoste flere gange om dagen:?

Ja jeg må nok købe nogle piller til ham…

nu var det også mere om jeg sku være bekymret og s´n…

[QUOTE=LunaTiC;673369]Ja jeg må nok købe nogle piller til ham…

nu var det også mere om jeg sku være bekymret og s´n…[/QUOTE]

Kattemalt er på tube :wink: Hvis det ikke hjælper ganske hurtigt, vil jeg anbefale et besøg hos dyrlægen.

Nej jeg har engang købt nogle malt piller, men ved godt man også kan få det på tube…:slight_smile:

der er ikke andre herinde som har oplevet det jeg gør med Kenneth??

Jo har en kat der gør det samme, hendes mave kramper og hun hoster, har prøvet med malt og græs intet virker… lægen sagde vi skulle give det nogle dage til vi har en tid d. 6. Hun gør det 1 eller 2 gange om dagen.

[QUOTE=LunaTiC;673394]Nej jeg har engang købt nogle malt piller, men ved godt man også kan få det på tube…:slight_smile:

der er ikke andre herinde som har oplevet det jeg gør med Kenneth??[/QUOTE]

ikke over så lang tid… jeg ville også prøve malt på tube - det plejer at være relativt hurtgtvirkende

Har ikke hørt om kattemalt i pilleform, men det betyder ikke, det ikke findes eller ikke virker;)
Dog tror jeg, at kattemalt på tube virker bedre - teorien er vist, at kattemalten ligger sig omkring hårbollen og hjælper den med at glide op, når katten prøver at kaste den op, eller glide ud gennem tarmene, så den kommer ud med afføringen.

Du skal hurtigst muligt have fat i noget malt på tube, det er mere effektiv og virker hurtigere. De der piller med malt i, opfatter jeg som små godbidder, og ikke nær så effektive.

Kan den have orm ?
Jeg har oplevet med et par af mine katte, at de af flere omgange prøver at brække sig, før de så lykkes … med levende orm i brækklatten :S