kenneth har de sidste 3 dage prøvede at få en hårbolle op, har hørt haft “hoste” flere gange, 1-2 gange om dagen… men der sker intet…
skal jeg være bekymret??:?
han får Aurion, hvor der sku være et hårbolle middel i står der, og Lux vådfoder morgen og aften…
det lyder som de andre gange han har haft en hårbolle der kommer op… og kan høre han nærmest synker efter han er stoppet…
Så jeg er ret sikker ja… men jeg kan selvfølgelig ik vide det med 100% sikkerhed…
Jo har en kat der gør det samme, hendes mave kramper og hun hoster, har prøvet med malt og græs intet virker… lægen sagde vi skulle give det nogle dage til vi har en tid d. 6. Hun gør det 1 eller 2 gange om dagen.
Har ikke hørt om kattemalt i pilleform, men det betyder ikke, det ikke findes eller ikke virker;)
Dog tror jeg, at kattemalt på tube virker bedre - teorien er vist, at kattemalten ligger sig omkring hårbollen og hjælper den med at glide op, når katten prøver at kaste den op, eller glide ud gennem tarmene, så den kommer ud med afføringen.
Du skal hurtigst muligt have fat i noget malt på tube, det er mere effektiv og virker hurtigere. De der piller med malt i, opfatter jeg som små godbidder, og ikke nær så effektive.
Kan den have orm ?
Jeg har oplevet med et par af mine katte, at de af flere omgange prøver at brække sig, før de så lykkes … med levende orm i brækklatten :S