En *Hvorfor*-tråd,,,,

:slight_smile:

For lang tid siden, startede jeg en hvorfor-tråd - og det kom der rigtig mange sjove spørgsmål ud af - så nu prøver jeg igen :

Har du noget du undrer dig over, kan du gøre det her.

Jeg lægger selv ud med dette :

Hvorfor sætter man datoer på de hvide clips, der er på f.eks. brødposer - når datoen alligeveller er visket ud efter at have fat i posen et par gange ? :gruble:

Hvorfor eksploderer kyllingefilét i mikroovnen ? …også selvom jeg prikker mange huller i den ?

hvorfor skal der puttes så meget emballage omkring altmuligt, eks ser man tit at noget er pakket idn i film udenom en papkasse, varen ligger så indeni papkassen med folie omkring

Neutralmarineret?

Hvorfor skal jeg endnu engang have lungebetændelse, når det er så varmt?

Syntes det er ligemeget om det er med eller uden marinade…pooow siger det, og kyllingerester hænger i strimler ned fra loftet i ovnen.

hvorfor hedder sølvfisk sådan, de er ikke hverken fisk eller sølv ??

Hvorfor skal man på pc’en, trykke på START for at slukke ??

Hvorfor laver man så kyllingefileter i mikroovnen - det er da superlet i en gryde eller på en pande :slight_smile:

det er til kattene :0))

Dem koger jeg altid i en gryde :slight_smile:

Fordi de er pumpet med vand.

Ja det havde jeg godt regnet ud…men syntes da bare når man prikker den, at vanddampen kan komme ud. Nååå, jeg må bare huske at bruge mit mikroovnslåg.

Hvorfor er det tilladt at kalde noget “neutralmarineret”, når det burde hedde “hårdt saltvandspumpet”?

De kan nu også godt lide kylling, som er kogt i en gryde :høhø:

• og så har man ovenikøbet kyllingevandet at give dem at drikke - godt til varme sommerdage!

Nå, det er nok bare mig, bruger kun min mikroovn til opvarmning af rester eller mad til killinger, en sjælden gang imellem optøning og endnu sjældnere til popcorn :slight_smile:

Hvorfor skal jeg absolut få kvalme nu ? :S
Har ellers brugt hele eftermiddagen på at slå græsplænen, er lige kommet udaf brusebadet … så nu burde jeg have det skøøønt :engel2:

Hvorfor kan ungerne ikke høre, når man højt snakker om oprydning, men fint hører når man hvisker is ???

En kombination af stimulusfiltrering og selektiv hørelse. Det gælder også for kattene :høhø:

For at opveje, at man på mobilen skal trykke på sluk for at tænde…

Ja det er nok ikke helt forkert…

Hvorfor må jeg ikke få en kat?

Hvorfor spørger jeg, når jeg allerede kender svaret??