En katte/dyre vægt?

Hej alle…
Jeg kunne efterhånden godt tænke mig, at følge mine kattes vægt hjemmefra. Og når der kommer killinger engang :wink:

Nogle der kan anbefale nogle vægte, der er gode til katte, og små hunde? Og isåfald hvor de kan købes på nettet.
Jeg tænker at en bagevægt, ikke er en holdbar løsning :slight_smile:

Håber at nogle kan svare på det :stuck_out_tongue:

Vi bruger til de store katte en fiskevægt/kuffertvægt, vi gør det at vi har en stor stofpose som vi sætter katten ned i og så hænger posen med kat op på vægtens krog og vupti er den vejet :slight_smile:

Et alternativ kan så også være en stor babyvægt som kan købes i babyudstyrsbutikker, hvis man ikke er helt vild med ideen om at putte katten i en pose eller katten ikke bryder sig om det.

Andet alternativ er at veje sig selv på sin badevægt, bagefter veje sig selv med katten i favnen og så trække de to tal fra hinanden :slight_smile:

Tak for de gode tips :smiley:
Har også prøvet det med badevægten, men det er meget ustabil. Så syntes det med en babyvægt, lyder som en god ide :slight_smile:

Jeg har den her: http://www.amazon.de/gp/product/B001BWFPDS

Jeg bruger bagevægten til de helt små killinger, og når de bliver lidt større, så har jeg sådan en: http://www.guloggratis.dk/barn-baby/baby-og-borneudstyr/annonce/11999921

Jeg bruger en bagevægt med 1 grams interval til små killinger.
Ofte bliver de voksne vejede hos dyrlægen på deres babyvægt:) - husker nogen hvilket interval en babyvægt viser:? er det 1g, 10g, eller 100g:?
Jeg havde engang en fiskevægt/kuffertvægt, som fungerede fint - kattene havde ikke noget imod at hænge i “den lukkede hængekøje”:wink:

Topcom-babyvægten har 5 g. interval.
Til killinger ville jeg klart vælge en mere præcis køkkenvægt, men selvom mine katte er under 5 kg., så er de simpelthen blevet for fysisk store til at synes, at det er særlig sjovt.
Babyvægten står altid fremme, så man lige kan rende forbi med en kat i armene :wink: Jeg får ikke vejet ret meget, hvis der skal gøres noget klar.

jeg bruger en kuffertvægt med en lille transport taske, den vejer med 10 g interval.

Det fungere godt for mig, dog har jeg ikke killinger der skal vejes, kun voksne katte :slight_smile:

Jeg bruger også en bagagevægt, hvor jeg har Snehvide hængende i en stor Ikea-bærepose.
Desværre ingen billeder af seancen endnu, men det går fint… :wink:

Finn … hvor jeg har Snehvide hængende i en stor Ikea-bærepose…

Er det da nødvendig at veje snehvide :høhø: … :stuck_out_tongue:

… jeg har selv en kat af samme kaliber :tihi:

Hun har tabt sig en lille smule af al den motion, så vi får nok ros af dyrlægen til november.
Men hun skal jo heller ikke ende som det rene skind og ben…

[QUOTE=FinnFrode;654172]Jeg bruger også en bagagevægt, hvor jeg har Snehvide hængende i en stor Ikea-bærepose.
Desværre ingen billeder af seancen endnu, men det går fint… ;)[/QUOTE]

Da det jo var mig der kom til at lokke Finn Frode til at købe ovennævnte bagagevægt må jeg lige fortælle om dens holdbarhed. Asti syntes ikke det var sjovt at blive vejet mere, så han smed den ned i vandskålen :uha: det overlevede den fint!!! :smiley:
Jeg bruger en transportkasse til at veje mine i.