En katte familie

Lidt fotos af mine klassiske perser katte (og alle familie relationerne)

Buffy og Inca…Inca er Buffys mor

Kirsebær og Fiama…Kirsebær er Buffys lillesøster, Fiamas tante…Fiama er Buffys søn…og Incas barnebarn (forvirret ? :høhø: )

Fiama i fuld fart

Minella har snuppet stolen - Buffys datter (kuld søster til Fiama)

Minalla i sneen

Fiama & Minella

Kermit og Gingersnap (far og søn, bedstefar & onkel)

og så rosinen i pølseenden: Fionn den røde fartdjævel (far til Fiama & Minella)

:wehuu::wehuu::wehuu:

Tusind tak for denne tråd!!!

Det er lige før jeg dåner :besvimer::besvimer::besvimer:

Og tror faktisk jeg så nogenlunde kunne holde styr på dem…:høhø:

De er simpelthen så smukke de katte :wehuu::hjerte:
Og så har de bare det mest nuttede ansigt der bare kigger på en og siger: Kæl mig nuuuu :wehuu: Årh altså, jeg er helt smeltet :hjerte:

Hvor er de dejlige og utrolig smukke :wehuu:
Hvis jeg engang skulle ende op med en perser, ville det så absolut blive en klassisk perser :slight_smile:

Sikke en super skøn misse-katte-familie, du har dig der :wehuu:

Sikke en skøn familie :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:
Disse misser med rødt :inlove::inlove::inlove:
Men ham der Fiama hvor er han da bare smukke jeg smelter :wehuu::wehuu::wehuu:

Åhhh de er altså så smukke dine misser :inlove:

Hvor er de dog smukke!

Er det rigtigt, at man aldrig ser de klassiske skønheder på udstillinger?

Hvor er de smukke :inlove: Min første racekat var en tortie perser skilsmissekat :hjerte: Hun lever desværre ikke mere, men hun blev 11 år.

Marianne

Du burde skamme dig… :venter:
Sikke noget gris at fyre af… Ender med jeg kommer og henter hele bundet!

For, hvor er de altså dejlige!
Alle en… Der er dog lige en som går helt i :hjerte: på mig :slight_smile:
Hun er velkommen her! :inlove::wehuu:

Hvor er de bare skønne :wehuu:

:inlove: Ham Fionn er altså bare så flot :inlove: Elsker rød! :hjerte:

Jeg elsker simpelthen dine smukke katte :wehuu:

Hvis (når) jeg en gang får en have, så får du helt sikkert en lille mail, om der kunne være en klassisk perser til mig… :smiley:

Hvor er de dog smukke. :slight_smile:

Må jeg godt spørge dumt igen? Hæ, nå ja, det kan ingen vel forhindre mig i :slight_smile: Men håber, nogen også gider svare mig på, hvad det vil sige at være klassisk perser? At den ikke har en flad snude?

De to tortie-tøser på det første billede er godt nok dejlige :hjerte:

Smukke, smukke katte med især store, blide øjne, tænkte jeg … indtil jeg så billedet af Fionn, hvis blik da kan få en til at krybe i et mussehul :yikes:
Han er bare pragtfuld :inlove:

[QUOTE=galath;546455]Må jeg godt spørge dumt igen? Hæ, nå ja, det kan ingen vel forhindre mig i :slight_smile: Men håber, nogen også gider svare mig på, hvad det vil sige at være klassisk perser? At den ikke har en flad snude?

De to tortie-tøser på det første billede er godt nok dejlige :hjerte:[/QUOTE]

tak for roser :slight_smile:

‘klassisk perser’ er betegnelse for perser katte der ser ud som perser katte typisk så ud her i DK indtil slut 1980’erne, tidlig 1990’erne. det er sådan lidt et udtryk i mangel af bedre…de er jo egentlig ‘bare’ perser katte

…og lige præcis de har næse og snude der kan ses i profil, næsespejlet sidder lavere, deres øjne er gerne mindre i diameter end man typisk ser i dag, øre er lidt større ( :høhø: nogle vil sikkert sige meget store), pelsen lidt kortere, ofte er de større katte. Panden er mere skrå og ikke så høj.

hvis du tager et kik her kan du se champion perser katte fra 1890-2010:

http://klassisk-perser.smugmug.com/Historical-Gallery-Historisk/Champion-Persians/11294341_pfvUa

Du kan se de katte der vandt på udstillinger op til omkring 1980’erne mere ser ud som mine end den typiske perser i dag.

her kan du se en rød perser født i 1969 (fra UK)

Uhhaa hvor er de bare smukke - Dem kan jeg godt li’ :hjerte:

:besvimer:

tak for roser til misserne :slight_smile: I er søde

specielt til Fionn - :høhø: ja han kan se lidt skrap ud på fotos - men han er jo den største softie…jeg er meget glad for hans autentiske gamle ‘røde perser look’

men han er så svær at fange ‘rigtigt’ på foto…jeg syntes aldrig helt fotos ligner ham…hans opdrætter siger det samme om hans storebror - men som også er så skøn på de fotos hun tager

så I får også lige foto af Hollandske onkel Faolan

OMG…
:besvimer::besvimer::besvimer:

NU STOPPER DU!!!
:hjerte:

:besvimer::besvimer: Hvor er de bare smukke dine katte :hjerte::hjerte: