En kedelig, men afgørende beslutning

Forleden dag tog jeg en kedelig beslutning og nu ligger Fanny på min seng med et fint ar på maven :frowning:

Ikke alene har jeg ganske simpelt ingen anelse om, hvornår det kommer til at passe med at få killinger igen, hende og Sander skulle skilles ad i et par dage, hver gang jeg var bare ½ dag for sent på den med hendes p-pille - for så fik hun “babyer” og Sander kunne godt huske, hvad der var sket, sidst hun fik babyer :frowning: Samtidig var hun i nærmest kronisk begyndende løbetid på et tidspunkt på året, hvor hun normalt holdt løbetidspause og det stressede hende tydeligvis.

Så der kommer ikke flere Fanny-børn, men forhåbentlig kommer der Fanny-børnebørn en dag, for Banshee forbliver fertil (med alt krydset for, at hun i modsætning til Ana rent faktisk er fertil :))

Det er ærgerligt, for jeg havde nogle idéer for mindst ét kuld på mere på hende - men man kan ikke få det hele og lige nu er ro i flokken og afbetaling af gæld/forbedringer på huset vigtigere end meget andet :slight_smile:

Det bliver godt med lidt ro på :slight_smile:

Håber du får dit ønske opfyldt med Banshee :smiley:

Det må have været svært at tage den beslutning, men jeg kan godt forstå dig. Så hellere få noget ro på, og se hvad fremtiden bringer.

:respekt:

De “rigtige” beslutninger kan være svære at tage og kan gøre ondt længe efter, men det er ikke samme som at det var forkerte beslutninger.

Jeg tænker, at det er en del af det at være opdrætter - at planer må ændres, fordi kattene som det levende materiale, de nu engang er, ikke bare sådan vil mases ind i en langsigtet strategi - katten den er sg* sin egen også i den henseende :høhø:

Held og lykke med din nye plan!

Kattenes trivsel kommer først. Opdrætterplaner kan ændres. Du har Fannis datter at arbejde videre med - glæd dig over det:ok:

:kram:

Desuden har du jo allerede opnået perfektion med et fanny-barn :wink:

Og hvis hun ligner hende datter bare det mindste så bliver hun en skøn kastrat! :smiley:

[QUOTE=PivC;1090721]Desuden har du jo allerede opnået perfektion med et fanny-barn :wink:
[/QUOTE]

Pas du bare på - jeg går med en lillebitte lumsk plan om at udstille hende som kastrat :wink: Og hvis jeg gør, kunne det være sjovt at have hende med til Strib, hvor hun vil blive bedømt direkte mod i hvert fald 2 af hendes afkom (og endda fra to forskellige kuld) :slight_smile:

Det er jo det “fantastiske” ved opdræt… Det er sur røv at skulle træffe den slags beslutninger, men det er gamet.
:kryds: For den lille frøken kan brilliere med godt afkom når du og hun er klar :slight_smile:

Man må ikke snyde! :smiley: Ej det bliver sjovt! :smiley: Jeg er lidt ligeglad med om Ana vinder. Jeg VED jo hun er den skønneste af dem alle :wink:

[QUOTE=Temple Bar;1090675]Forleden dag tog jeg en kedelig beslutning og nu ligger Fanny på min seng med et fint ar på maven :frowning:

Ikke alene har jeg ganske simpelt ingen anelse om, hvornår det kommer til at passe med at få killinger igen, hende og Sander skulle skilles ad i et par dage, hver gang jeg var bare ½ dag for sent på den med hendes p-pille - for så fik hun “babyer” og Sander kunne godt huske, hvad der var sket, sidst hun fik babyer :frowning: Samtidig var hun i nærmest kronisk begyndende løbetid på et tidspunkt på året, hvor hun normalt holdt løbetidspause og det stressede hende tydeligvis.

Så der kommer ikke flere Fanny-børn, men forhåbentlig kommer der Fanny-børnebørn en dag, for Banshee forbliver fertil (med alt krydset for, at hun i modsætning til Ana rent faktisk er fertil :))

Det er ærgerligt, for jeg havde nogle idéer for mindst ét kuld på mere på hende - men man kan ikke få det hele og lige nu er ro i flokken og afbetaling af gæld/forbedringer på huset vigtigere end meget andet :)[/QUOTE] ,

Åååh Mette , - - - ja, jeg ved jo, at du ved, at det er"opdrætterens lod"
man ved aldrig hvad fremtiden byder een, og man må sommetider ændre kurs,:thumbdown: - - men, men så ved jeg , at du jo glæder dig over at Banshee kan give Templebar et nyt kuld dejlige Burmesere Mange knus og tanker fra Cats og Conni

Sådan er livet nu engang. Hensynet til dyrene kommer først.

Jeg er sikker på at Fanny bliver en fantastisk kastrat og at datteren med tiden overtager det med at lave mislinger :slight_smile:

Det lyder, som om det er den rigtige beslutning. Både for Fanny og for flokken derhjemme i det hele taget. Ro i flokken er bare så vigtigt - det ved man også som kastratopdrætter!

Ja det er jo en af de ting vi som opdrættere engang i mellem må træffe af valg som går imod hvad Vi ellers havde af planer. Men er sikker på hun vil bringe dig mindst lige så meget glæde som kastrat