Jeg er aldrig i tvivl om, når Mille mener hun skal op og putte på mig i sofaen, hendes måde at sidde og ælte på, med et bestemt blik der siger klart og tydeligt, at nu skal jeg tager tæppe eller dyne på under hagen så hun kan være der
På fridage og hjemmearbejdsdage kommer hun også bestemt klokken 12.01 fordi hun ved det er tid til, at hendes foderautomat skal fyldes
Delle bliver nok aldrig helt glad for at få klippet klør. Vi har prøvet forskellige metoder med svingende success. Men fik taget en del på hende (nok en 5-7 klør på forpoterne) i dag ved at give hende masser af ros og en frysetørret godbid efter hver klo. Klip. Slip. Dyyyyygtiiiiiiiiiiiiig. Godbid. Og så stoppede vi da jeg kunne mærke at det var ved at nå til et punkt hvor hun ikke ville være med mere. Så det forhåbentligt kunne vende situationen lidt, og hun måske kan begynde at forbinde det med noget rart.
Men det er forpoterne der er nemmest at tage på hende. Bagpoterne er nær umulige.
Når jeg ser på hvor krop umuligt det var den første gang, så er det her kæmpe fremskridt. Jeg er meget stolt af hende. Selvom jeg da skal være den første til at sige, at jeg nu ville ønske at det ikke var en aktivitet vi skal tage tilløb til hver gang.
Hun halvsov også da jeg startede i dag. Har prøvet at snige mig ind på hende, men hun vågner af det og bliver meget fornærmet. Men 1½ pote med ros og godbidder er jeg egentlig godt tilfreds med at kunne tage ad gangen.
Det lykkedes mig at få klippet alle klør på hendes mor. denne gang lod jeg hende ligge på maven, bøjede mig over hende og tog en negl ag gangen. samme måde må jeg gøre med både Plet og Tikka. ingen af dem vil sidde på skødet, mens jeg klipper dem
Ja den har jeg også luret. De gange jeg har haft held med det har hun enten ligget ved siden af mig i sofa eller seng eller har ligget på en spisebordsstol mens jeg har siddet på gulvet. Det går meget bedre end at forsøge at have hende på skødet. Hun er i forvejen ikke en skødekat, hun vil kun ligge hos mig når hun selv vælger det, og helst heller ikke tages op og bæres rundt på. Nej tak.