En lille Delle

Åh jeg håber det er en lignende reaktion hun har. Og jeg ved jo hun kommer til at blive nusset og forkælet af min søster, men jeg har ikke andre i hverdagen end Delle, så det bliver underligt at være væk fra hende.

4 Synes om

Det er en dejlig tekst at læse, for ud over dig, ville hun absolut ikke snakke med noget her, hellere ikke gæster.

Jeg vil ikke være så nervøs for hende, for I har et helt specielt bånd, så selv om hun er glad for din søster og kæresten, så er du nr 1 i hendes liv

8 Synes om

Og netop fordi du beskrev det her, havde jeg heller ikke forventet at hun ville være så imødekommende som hun har vist sig at være, og det havde jeg det fint med. Havde snakket med min far og lillesøster om at de ikke måtte forvente for meget og at hun måske slet ikke vil snakke, og hvis hun ikke vil så må de ikke tvinge hende osv. Så vi er alle blevet positivt overrasket. Hun er en dejlig, stædig, bestemt lille dame.

7 Synes om

Det bevuser vare hun har fået det helt rigtige hjem :heart:

6 Synes om

Er I da tossede jeg køber legetøj og diverse med hjem til Delle. :ups:

Sådan en sprælledims, en flyvedims og diverse ekstra/nye endedimser hendes elskede fiskestang. :klappekat:
Og fandt sådan en at de der “skeer” til de flydende snacks, så sådan en har jeg også købt.

Havde det ikke været for tungt og nær umuligt at proppe i kufferten så var der også diverse større ting jeg havde købt med hjem. De har bare så mange fine ting herovre til fornuftige priser.

Lavede et videokald med min søster i går og selvom Delle reagerede lidt på min stemme over højttaleren, virkede hun mestendels komplet ligeglad. Heldigvis. :tihi: Det giver mig meget mere ro i maven. :weee:

Min søster siger de hygger. Og det er jo dejligt :heart:

Det ser også sådan ud på billederne:

Har egentlig aldrig førhen været en pylder med at rejse fra mine dyr. Tror dels det er fordi Aslan altid reagerede så kraftigt på at vi havde været væk længe, fx ved at tisse i kufferten og ikke ville snakke med os i noget tid efter vi kom hjem, at jeg er blevet nervøs. Tænker det nok skal gå med Delle. :hjerte:

11 Synes om

Hvor er du henne i verden ?
Godt Delle trives og nu kan I jo se frem till at Dumle flytter ind :wehu:

4 Synes om

Jeg er i Japan. :weee:

Ja Dumle glæder “vi” os også til. Jeg håber de kan deles lidt om legetøjet. :tihi:
Og prøver også at tænke ham ind i det, når jeg køber noget, men ud over det jeg har observeret under besøg, så har jeg ikke helt samme fornemmelse af hvad han vil kunne lide. :thinking:

7 Synes om

Dejligt at hun tager det så afslappet og sikke mange fine gaver hun har i vente.

Rigtig god ferie :heart:

4 Synes om

Jeg hentede Dumle for nogle dage siden. Har været stille, fordi jeg kom hjem fra Japan med stoppede bihuler og jetlag. Ikke den fedeste kombi at hente en ny kat med, men jeg ville gerne have så mange dage som muligt hvor jeg stadig har ferie, for at se hvordan det går med misserne sammen inden jeg starter op på job igen.

Delle er jo en usikker pige. Og, viser det sig, langt mere usikker på andre katte end overfor mennesker. :woman_shrugging:

Så gik langsomt frem med dem og gav dem en del pauser fra hinanden i starten. Og splittede mine nætter op, så jeg sov halvdelen sammen med den ene kat i sengen og gik så ind på sofaen anden halvdel hos den anden kat.

Jeg kunne nok godt have gået mindre forsigtigt frem, men ud over at Delle er forsigtig, så var jeg også nervøs for om jeg havde styr på det, hvis nu det gik helt galt mellem dem. Særligt når jeg ikke fysisk var helt på toppen.

Delle var i starten mildest talt ikke imponeret over den her lille lort, som teede sig som om det da var ham der har boet her altid. Han er - modsat Delle - yderst selvsikker. :sunglasses:
Så hun har hvæset og spruttet og knurret ad ham, og et par dask har han da også fået - uden klør dog.

Tror stadig ikke hun helt kan se fidusen i ham, og løber stadig væk eller giver ham et hvæs hvis han er for ivrig. Men de kan spise side om side og lege (med mig) side om side, så det skal nok gå. Hun render dog ofte efter ham for at tjekke hvor han er, de har duttet næse et par gange og blinker ad hinanden af og til. Så jeg er fortrøstningsfuld.

Og når hun ikke gider mere lægger hun sig øverst i kradsetræet, der har han trods alt ikke forsøgt at hoppe op endnu.

13 Synes om

Og så vil jeg lige give udtryk for hvor imponeret jeg er over kattes forståelses og kommunikationsevner!

Jeg ville have kattene ud fra kontoret i aftes, så jeg gennede dem ud, tjekkede at begge katte var ude, vender mig om, slukker lyset og lukker døren.

Da jeg vender mig tilbage om til kattene kan jeg ikke se Dumle. Jeg kalder (han lystrer allerede sit navn sgu) men han kommer ikke. Tænker lidt om han nåede at snige ind på kontoret igen, men han er en lille raket, så han kan jo være alle vegne.

Spørger Delle “Hvor er Dumle? Hvor blev han af?” og hun vender sig prompte hen mod kontordøren med opmærksomme ører. Og ganske rigtigt var raketten sprunget ind uden jeg havde bemærket ham. DYYYYYGTIG DELLE :klappekat:

8 Synes om

Tillykke med ham :hjerte: jeg håber hun hurtig tør op og ser fidusen i en god legekamerat, hun rigtig kan tumle med :hjerte:

3 Synes om

Tillykke til dig med Dumle
Og til Delle med hendes nye lillebror :flag:
Srlv om hun nok ikke syndes en tillykke er kun og drille hende

4 Synes om

Tak :tak:
Delle viser mere og mere interesse i ham, så indtil videre er jeg fortrøstningsfuld. Hun tjekker lige op på hvor han er, snuser til ham og løber væk igen. Jeg tænker deres energi niveau også nærmer sig hinanden efterhånden som han bliver ældre.
Min veninde kalder ham Provo Per, fordi han er lidt provokerende overfor Delle.
Vi skal fx lige have en snak om at man altså skal have lov til at være på bakken i fred. :tihi: :playkitty1:

5 Synes om

Han er da bare en irriterende lillebror _ der nok vokser fra sine unoder med tiden. :grin:
Ellers må Delle træde i karakter og sætte ham på plads! :donk:

3 Synes om

Ja det ville han nok ikke tage skade af. :tihi:
Han er ret klassisk træls lillebror. Og ret arketypisk perser med hans stædighed, ahrem… Øøøøh… Vedholdenhed. Hans selvtillid og viljefasthed er guld værd i mange henseender, men måske lidt sjove at være oppe imod, når man forsøger at opdrage lidt på dengsen.

4 Synes om

Delle lagde sig op på mig her til morgen, sådan som hun plejer (har hun ellers ikke gjort siden jeg kom hjem fra ferie) og SPANDT! OG OG OG! Dumle lagde sig også op på mig, og hun blev liggende! Længere end Dumle gjorde. :wehu:

13 Synes om

“Han er lige bag mig, er han ikke?”

13 Synes om

Delle brugte alle sine kommunikationstalenter tidligere på at fortælle mig at jeg skulle fjerne Dumle fra mit skød fordi der ville hun ligge. Og det syntes jeg var fair, for hun plejer at komme op og ligge i skødet på mig når jeg kommer hjem fra arbejde, og Dumle er så enten ved siden af mig eller på min skulder. Og det skal vi jo ikke lave om på, selvom Dumle lige var hurtigere i dag. Hendes kommunikationmetode var at rende fra den ene side af mig til den anden og kærligheds-/desperationsnappe mig i hænderne og armene. Og så snart jeg løftede Dumle ned ved siden af mig, sprang hun op og lagde sig. Og Dumle vil som regel helst være i ansigtet på mig, så han brokker sig ikke over at blive flyttet, og han får masser af tid i skødet når jeg kæmmer ham. Så sådan blev det. Dumle skal nok byde sig til, så når Delle kommunikerer så tydeligt, så lytter jeg altså.

Har I andre også episoder, hvor katten næsten ikke kunne kommunikere tydeligere med ord? Jeg var ikke et sekund i tvivl om hvad det var Delle bad om her.

11 Synes om

Hmm ja øh suk… det er så den ikke så pæne kommunikation…

For snart 20 år siden havde mig og manden besøgte voreste første fertile piges opdrætter.
Katten var meget tydeligt min og gad stort set aldrig andre, men den besøg vi havde været på havde varet alt for lang tid. Så da jeg satte mig på gulvet og hun havde løbet omkring mig 20 gange men stadig ikke havde nusset hende (jeg var travlt optaget af at fortælle hendes opdrætter vi var kommet hjem) vendte hun sig ig stintede op af mig. Derefter vendte hun sig og gik… der gik så en lille uge før jeg blev tilgivet.
(Hun stjal også en oksesteg 1 januar et år som vejede mere end hende selv. Den kat var på ingen måde kedelig)

Og så har vi madklokkerne. Altså dem der kalder alle til madskålene fordi at der er serveret dåsemad…

Og lige nu har en vi en birma som KRÆVER at vi giver ham lov til at vaske vores næse før vi går i seng (hvis han altså selv er klar i sin hængekøje).
Giver vi ham ikke lov vækker han vores yngste for at afkræve næsekys af hende når han synes vi skal op…

7 Synes om

Ah ja! Aslan tissede også foran os mens han kiggede olmt på os, når vi havde været ude at rejse.

Næsekys lyder nu meget hyggeligt, men kan sagtens sætte mig ind i, at nogle ting lyder langt mere hyggelige udefra. :tihi:

5 Synes om