En lille historie

Da vi i sin tid flyttede til denne by, var der en del ejerløse katte, som var ret sky og vilde.

Der var én hankat, der regerede byen med hård pote.
En STOR og flot, men tydeligt mærket af det hårde liv som fertil, typisk huskat.

Beboerne i byen kunne berette at han havde regeret i mindst 12 år, hvilket også stemte med de fleste yngre katte lignede ham.

Men forrige år, begyndte at han at blive ussel at se på.
Han bar præg af at han ikke magtede at holde sin position som ubestridt konge i byen.

Han mistede bl.a. et øre.

Da jeg jo er en pyllervorn blød tosse, besluttede jeg at indfange ham og få ham aflivet, inden han blev helt sat af tronen.

Men sådan en gammel hankat er slet slet ikke dum.

Så den lånte kattefælde fangede stort set alle mine katte, alle naboernes katte og en hulens masse pindsvin.

Og en del af de vilde katte i byen, selvfølgelig også, og de blev så kørt på Haderslev dyrehospital, hvor deres videre skæbne blev afgjort.

Men den gamle konge, gik ikke i fælden.

Så måtte jeg jo genoverveje min strategi, og besluttede at man da måtte kunne tæmme ham tilstrækkeligt til at kunne få ham tæt nok på til at putte ham i fælden med håndkraft. (og risikoen for alvorlige rifter, valgte jeg at sidde overhørig)

Så igang vi gik, med fast fodring af den gamle kloge gut.

Langsomt men sikkert kom han da også nærmere og nærmere.

Til sidst kunne vi så småt røre ham ganske forsigtigt, og fodre ham af hånden.
Det var godt, for så kunne jeg ved samme lejlighed dryppe ham i nakken for orm og lopper, for dem havde han begge dele til hobe.

Men han var skisme klogere end jeg havde regnet med, for hver gang vi kom for at fodre, og havde fælden eller en transportkasse med, blev han lige nøjagtigt udenfor rækkevidde.

Så lagde vi den smarte plan at vi da bare skulle lokke ham til at komme ind og spise, for så var han jo ligesom “prisgivet”, når vi først lukkede døren bag ham.

Og nu er det så lykkes.
Han kommer hver dag og spiser.
Han sover her faktisk:

Og som man kan se på billedet er han helt tryg.

Så nu skal han bare puttes i en transportkasse og ud på dyrehospitalet og aflives…:uha::uha:

Altså, det var jo det der var planen.

Men jeg tror sku ikke jeg kan.

Se lige det her fjæs:

Ham KAN jeg da ikke bare sende afsted. Jeg ved jo godt hvad hans skæbne bliver.
Og jeg synes jo endda at det aldrig er synd at være død, ihvertfald ikke for katten.

Men jeg tror måske jeg synes det er lidt synd for mig, for nu har jeg jo brugt over et år på at få ham så flot og lækker. (og billigt har det ski heller ikke været)

Jeg tror ikke jeg kan…

Så alle der læste med så langt, vær så søde at krydse fingre for at han kan lade være med at strinte, indtil januar, hvor jeg burde få råd til at få ham kastreret. For så får han lov at blive her.

Selvf. strinter han ikke:kryds:…sort Vildmis (som nu hedder Willy, fordi han bræger ligesom Willy Nielson:tihi: og man kan jo ikke have 2 der hedder Vildmis vel:høhø:)…har ikke strintet en eneste gang hverken som fertil eller som stenløs…så det kan gi’ sig med sårn en gammel fyr:thumbup:

Det var ham du viste mig udefor ikke?..fin fin arret fyr man kan se han har levet livet ligesom min Willy:wehuu:

Ih, en god historie.
Og nej, det fjæs kan man da godt nok ikke stå for. :wehuu:

Mig og misserne krydser fingre for at han får et dejlig liv som kastrat. :kryds:

[quote=anne p;278818]Selvf. strinter han ikke:kryds:…sort Vildmis (som nu hedder Willy, fordi han bræger ligesom Willy Nielson:tihi: og man kan jo ikke have 2 der hedder Vildmis vel:høhø:)…har ikke strintet en eneste gang hverken som fertil eller som stenløs…så det kan gi’ sig med sårn en gammel fyr:thumbup:

Det var ham du viste mig udefor ikke?..fin fin arret fyr man kan se han har levet livet ligesom min Willy:wehuu:[/quote]

Jo, det var nemlig ham det store arrede skur af racen “skromulus enormus”

Han er bare såååååå lækker, og han vejer 8 kg. Det er vidst ret meget for en huskat der ikke er overvægtig.

Men jeg har også en mistanke om at han er en blanding. Eventuelt er der blandet noget bulldog i ham.

Og der er en løsning på vej, jeg ved bare ikke om problemløseren er indforstået med at jeg fortæller om det, det har jeg glemt at spørge om…

Men ellers skriver hun nok selv lige her i tråden… (Og endnu engang tak fra VINCENT van Gogh)

Håber Vincent mister guilanderne i næste uge og får lov at nyde kastratlivet i mange mange år.

Det lyder, som om han allerede har fået en sponsor?
Ellers må vi da samle ind - du har gjort alt arbejdet, og vi andre kan så hjælpe på anden vis :ok:

[quote=MiSi;278826]Det lyder, som om han allerede har fået en sponsor?
Ellers må vi da samle ind - du har gjort alt arbejdet, og vi andre kan så hjælpe på anden vis :ok:[/quote]

Der er en sponsor på vej, med et tilskud.
Det er Brita´s hittekattekonto der vil give et bidrag.

Og hun ville personligt lægge resten ud, så han kan blive fikset hurtigst muligt, uden at jeg brækker nakken økonomisk.

Så bidrag kan sendes til hendes konto, så bliver missen fikset så hurtigt jeg kan få en tid ved doktor dyr…
Og det vil VINCENT og jeg da være meget lykkelige for, for jo hurtigere han bliver “afmonteret” jo mindre er chancen for at han skulle få den tossede idé at begynde at strinte)

(hvis jeg er rigtig heldig kan han måske komme med på mandag, når jeg får de sidste 3 killinger fikset, der er bestilt tid til de 3, og måske kan han tage Vincent med)

:hjerte::hjerte::hjerte:

Hvor er han bare dejlig… og du er da bare en dejlig pyllermor…

:tak:

En dejlig og rørende historie - hvor er det godt, at du tager dig af ham, hos mange andre ville han ikke have en chance. Nu kan han få et dejligt liv som senior-kat. Og det har han da fortjent, nu da han har overgivet sig til dig.

Han ligner godt nok min Miska, bare i en større udgave.

[quote=alleos7;278821]Jo, det var nemlig ham det store arrede skur af racen “skromulus enormus”

Han er bare såååååå lækker, og han vejer 8 kg. Det er vidst ret meget for en huskat der ikke er overvægtig.

Men jeg har også en mistanke om at han er en blanding. Eventuelt er der blandet noget bulldog i ham.

)[/quote]

Han er sød, der er nu noget særligt over sådan en stor, muskuløs, bredkindet gammel huskattehankat…og nej, han er ikke overvægtig…han er bare “big boned” :p…og det med bulldog, det må i så fald være Fransk Bulldog, der passer farverne jo fint :tihi::tihi:

Tak for den søde beretning… godt at han får lov til at fortsætte med at nyde livet som kastrat :wehuu::wehuu:

Hvor er han fin. :wehuu:
Jeg er glad for at du giver ham en ny chance :thumbup:

åh en dejlig historie Dorte:wehuu: Dit skønne qvindemenneske:wehuu:

Så er der kun 45 minutter til jeg kan hente Vincent og de 3 killinger ved dyrlægen.

Dyrlægen synes Vincent var en imponerende fin kat, taget hans liv som fertil “konge” taget i betragtning.

han har mange ar, og mangler et øre, men er ellers en rigtig fin kat.

Med en imponerende kampvægt på 8,2 kilo, hvilket er meget for en huskat.

Dyrlægen mener at jeg måske endda kan være så heldig at han beholder sine hankattekinder, når han nu er så gammel som han er.
Dyrlægen skyder ham til 14-15 år, men mener at han snildt kan have 5 gode år endnu.

Og så er det meget mulig at jeg har gjort ham tam, men han kunne godt nok ikke lide dyrlægen.

Er du tosset et hvæsende monster.

Nå ja, killingerne er også fine, og klinikdamen forelskede sig ganske inderligt i lille SIGURD (en af de 2 hitter fra Karinas dyrlæge), som ikke er ret lille mere. Han vejer nemlig allerede nu 3 kilo, hvilket er rigtig fint.

Og så har jeg også været dygtig.
Jeg græd kun en lille bitte smule, da jeg afleverede misserne.

:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

Dejlig update…

:tak:

:ok: håber Vincent får mange gode år hos Jer.

Her har Simba 16 IKKE mistet sine kankattekinder…med mindre det nu istedet er fedt :tihi:

Du gør bare hvad vi har aftalt og så gør jeg hvad vi har aftalt :thumbup:

Tak for den dejlige fortælling :slight_smile:

Hvordan har patienterne det ?

Nåååhhh… sikken en hyggelig historie :slight_smile:
Glæder mig til at hilse på Vincent og de andre misser på søndag :wink:

Killingerne tonser rundt.

Vincent er lidt mere forsigtig.
Han er ekstremt meget på vagt.

Dyrlægen roste Vincent (og mig:ups:) for at være i fin fin stand af en vildkat at være. Han sagde det var et superflot job jeg havde gjort med at tæmme ham, for da vi kom ind af døren, forsøgte han nærmest at splitte buret af for at komme over til mig.
Så bliver man glad og stolt, og det er simpelthen den bedste belønning man kan få.

(dog blev jeg som sædvanligt vraget da vi kom hjem, for alle dyr elsker Anna mest i verden:

Med en stor tung kat på skødet faldt hun i søvn på stolen, og Vincent og hende sov 2 timer sådan her)

Så nu er Vincent ikke vildkat mere, men hedder fremover: EWO145, og er registreret som tilhørende Dorte Hansen…

Så nu er der én vildkat mindre i lille Danmark.
I ved en søstjerne af gangen…

Og Rie vi ses søndag. Vi må lige aftale tiden, jeg ringer senere idag.