En lille ny Ragdoll killing?

Vi har været på udstilling 2 gange med vores huskat, og vi er blevet helt vilde med alt det udstillings halløj:høhø:

Vi har snakket meget om herhjemme at få en racekat. Vi kunne godt tænke os en Ragdoll (hankat), men vi ved ikke hvad man skal “kigge efter.”
Vi har som sagt i forvejen 2 huskatte, en hankat og en hunkat på 4½ år, og de er nu meget fredlige, så jeg tror ikke at det vil vare længe for dem at acceptere en lille ny killing.

Eller hvad?

Vi har nemlig læst at en Ragdoll er en meget kærlig kat, og den ville nemlig passe godt ind hos vores katte, når man tænker på deres temprement:)

Vores næste spørgsmål er, hvad er kravene til en Ragdoll som vi vil bruge til udstilling? Altså, om der er nogle vigtige ting som dommerne kigger efter når de bedømmer en Ragdoll?

Og er der måske nogle herinde der selv har Ragdolls som I selv bruger til udstilling? :slight_smile:

Håber der er nogle som kan hjælpe os, og måske give nogle gode råd :slight_smile:

Hilsen Louise Riisberg :love2:

Hej Louise

Når i tager på besøg hos opdrættere eller skriver til opdrættere skal i gøre opmærksom på i vil bruge katten til udstilling. Jeg er selv Ragdoll opdrætter og et af mine første spørgsmål er gerne om man ønsker og udstille. Hos os kan en hvid plet på øret afgøre om du kan bruge katten til udstilling.
og ellers er det jo om i vil have den ene eller anden farve, hvilket mønster osv.

Vil lige indskyde, at det er SÅ dejlig en race :wehuu::wehuu:

prøver lige og finde lidt billeder frem af dem vi udstiller

prøv også ragdoll gruppen herinde

Creme masket/ colourpoint

Brun Colourpoint

Blå Colourpoint

Blå tortie colourpoint

Blå tortie Bicolour

Rød bicolour

Blå tabby colourpoint

Brun tabby colourpoint

Brun tabby bicolour

Brun Bicolour

rent farvemæssigt så er jeg helt sikkert til Bicolour uanset farve :slight_smile: Jeg håber selv jeg om mange år får lov til at eje sådan en fin Ragdoll hankat.

jamen så er det jo bare og sætte sig ned og skrive til nogle opdrættere og “bestille” en bicolour ragdoll til udstilling :wink:

Evt. tag på besøg hos nogle katterier og kig dig om hvad de har osv.
Åbner gerne dørene hvis du vil se vores misser

Vil bare lige snige mig ind og sige, at en ragdoll bare er såååååå dejlig en kat… De er helt fantastiske :smiley:

1000 tak for den fine respons :slight_smile: Det er nogle helt vildt søde katte du har :slight_smile:

Jeg er fuldstændig forgabt i deres blå øjne. Jeg tror at jeg, udseends mæssigt, er faldet for Brun Bicolor. Jeg kan godt li den hvide næse, mørke ansigt, og blå øjne.
Hvad skal man regne med at sådan en udstillings killing vil koste? ca? :slight_smile:

Jeg har nemlig også hørt at Ragdoll katte er en rigtig dejlig, selskabelig rolig kat, og det tiltaler mig også rigtig meget :slight_smile:

Åååh må en skabs ragfan lige savle over sådan en blåtortie bicolour…suuuk

Camilla du savler bare men det der er jo et oldingebillede af hende. :wink:

altså hos os skiller vi ikke mellem en udstillingskat/kælekat. den vil koste det samme og det vil være 5500 kr. og så vil den være vaccineret x 2, chippet, neutraliseret, have stamtavle, fået ormekur og have en lille madpakke og lidt legetøj med når den flytter.
Generelt sælger vi heller ikke udstillingskatte men kælekatte for jeg vil ALDRIG kunne garanterer noget for udvikling.
Derfor sælges de som kælekatte men kan bruges til udstilling hvis man ønsker dette.

Det bliver hun jo ikke en grimmere kat af :wink:

:uha: Det sidste billede - Brun bicolour :besvimer::besvimer::besvimer: øj hvor er den bare smuk :hjerte::hjerte::hjerte:

Guuuuud hvor de lækre!!!

Den brune Bicolour er vores avlshan IC. S* Chorotegas Victor Hugo :slight_smile: min baby :wink:

Ja Dronningen er nu også mest lækker at savle over når man ser hende i virkeligheden…

Rokakitho: ja og tak for du ikke savlede for meget i weekenden da du bar hende til sceneshow :wink: Sikke våd damen var blevet så haha. Men okay ISDRONNINGEN er vel ligeglad :wink:

checkede lige min veninde hvor hendes rags er fra. Hun anbefaler faktisk en her i tråden nemlig Vandoll som godt sted at købe en ragdoll. Hun er værfalde rigtig glad for sin dreng derfra :slight_smile: