En lille opsamling på de første dage

Da klokken blev 16 søndag eftermiddag, og Rune lukkede ned for gammel KG, fik jeg ondt i maven. Kommer det her overhovedet nogensinde til at fungere? Kan vi få de eksisterende brugere logget ind? Og ikke mindst – hvordan vil det nye blive modtaget?

Efter de første 4-5 dage kan jeg konstatere, at svarene er ja, ja og godt. Indtil videre. Det bliver ikke en sovepude. Der er stadig justeringer, der skal laves, og indstillinger, der skal fintunes. Derfor er vi også glade for jeres feedback. Men det har været en fornøjelse at opleve jeres positive tilgang til alt det nye og at se, at I bare har kaster jer ud i det og prøvet alt muligt af. Det skal I endelig fortsætte med :smile:

Vi har ikke lavet en masse justeringer på forhånd, så mange af de indstillinger, I støder på, er nogle, som forummet er født med. Det er ikke dem alle, der passer til os her på Kattegale. Men en del af dem er svære at ændre på, så længe vi ikke har set forum i brug.

Det gælder fx tillidsniveauerne og især tillidsniveau 3, som giver adgang til den lukkede sektion, og som man kan miste igen, hvis man ikke opfylder kravene til niveau 3. Indtil videre er alle på niveau 3 låst på det niveau og kan altså ikke miste det. Når der er gået 100 dage, kan vi begynde at justere på kravene, så de passer til lige netop KG-brugernes aktivitetsniveau.

Vi er naturligvis ikke interesseret i, at trofaste brugere skal miste rettigheder. Til gengæld kan det være rimeligt nok, at brugere, der kun sjældent er herinde, og som ikke bidrager med noget, ikke nødvendigvis automatisk har adgang til niveau 3 for altid.

Men det er noget, som jeg forestiller mig, vi skal finde ud af sammen!

Det samme gælder de øvrige indstillinger, vi kan gøre noget ved. Derfor er vi også afhængige af, at I bliver ved med at give os konstruktiv feedback. Og så er der selvfølgelig også noget, vi ikke kan gøre noget ved. Forhåbentlig vil de positive elementer ved det nye forum overskygge de negative elementer.

Lige nu og her vil jeg bare gerne sige tak til jer alle for jeres opbakning. Jeg håber, I ender med at blive rigtig glade for at være her.

Fortsat god fornøjelse!

Venlig hilsen
Ingrid, aka galath

25 Synes om

Den første gang jeg loggede ind, syntes jeg den var enorm forivrende og tænkte faktisk, det hitter jeg aldrig rede i :rolleyes: Det bliver et stort savn at undvære kattegale, men heldigvis er man jo så afhængig at man alligevel kigger ind i gen for at rode lidt rundt på siderne :grin::grin:

Nu er jeg jp ikke den der skriver så meget, hvilket jo også kunne ses på mine antal af indlæg i det gamle kattegale (Jeg var med fra starten) så min bekymring går nu mest på om jeg af den grund ret hurtig ryger et niveau ned :weary:

1 Synes om

Lige nu ryger du i hvert fald ingen steder. Og som sagt - så er vi slet ikke interesserede i, at vores reelle stambrugere skal miste rettigheder. Vi er heller ikke interesseret i at tvinge folk til fx at skrive 50 intetsigende indlæg, så de kan sikre sig.

Men er man fx slet ikke aktiv i flere år for så at komme tilbage igen, er det måske rimeligt nok, at man ikke uden videre kan komme ind i den mere private del, bare fordi man havde adgang til den sidste gang, man var herinde.

Kravene skal som sagt tilpasses lige netop vores brugere. Og selv når det sker, vil det ikke være endegyldige, én gang for alle-ændringer. Systemet kan tilpasses løbende.

Det var en del af hensigten med at skrive ovenstående indlæg - netop at slå fast, at vi ikke uden videre sætter folk uden for døren, bare fordi systemet er født med en indstilling, der ville gøre det svært for dem at blive inde i varmen. Hvis det ikke fremgår tydeligt nok, understreger jeg det gerne igen.

2 Synes om

Og så vil jeg i øvrigt tilføje, at langt det vigtigste kriterium for mig er, at folk opfører sig ordentligt. Så er det mindre væsentligt, om man skriver 10 eller 50 indlæg.

4 Synes om