Da klokken blev 16 søndag eftermiddag, og Rune lukkede ned for gammel KG, fik jeg ondt i maven. Kommer det her overhovedet nogensinde til at fungere? Kan vi få de eksisterende brugere logget ind? Og ikke mindst – hvordan vil det nye blive modtaget?
Efter de første 4-5 dage kan jeg konstatere, at svarene er ja, ja og godt. Indtil videre. Det bliver ikke en sovepude. Der er stadig justeringer, der skal laves, og indstillinger, der skal fintunes. Derfor er vi også glade for jeres feedback. Men det har været en fornøjelse at opleve jeres positive tilgang til alt det nye og at se, at I bare har kaster jer ud i det og prøvet alt muligt af. Det skal I endelig fortsætte med
Vi har ikke lavet en masse justeringer på forhånd, så mange af de indstillinger, I støder på, er nogle, som forummet er født med. Det er ikke dem alle, der passer til os her på Kattegale. Men en del af dem er svære at ændre på, så længe vi ikke har set forum i brug.
Det gælder fx tillidsniveauerne og især tillidsniveau 3, som giver adgang til den lukkede sektion, og som man kan miste igen, hvis man ikke opfylder kravene til niveau 3. Indtil videre er alle på niveau 3 låst på det niveau og kan altså ikke miste det. Når der er gået 100 dage, kan vi begynde at justere på kravene, så de passer til lige netop KG-brugernes aktivitetsniveau.
Vi er naturligvis ikke interesseret i, at trofaste brugere skal miste rettigheder. Til gengæld kan det være rimeligt nok, at brugere, der kun sjældent er herinde, og som ikke bidrager med noget, ikke nødvendigvis automatisk har adgang til niveau 3 for altid.
Men det er noget, som jeg forestiller mig, vi skal finde ud af sammen!
Det samme gælder de øvrige indstillinger, vi kan gøre noget ved. Derfor er vi også afhængige af, at I bliver ved med at give os konstruktiv feedback. Og så er der selvfølgelig også noget, vi ikke kan gøre noget ved. Forhåbentlig vil de positive elementer ved det nye forum overskygge de negative elementer.
Lige nu og her vil jeg bare gerne sige tak til jer alle for jeres opbakning. Jeg håber, I ender med at blive rigtig glade for at være her.
Fortsat god fornøjelse!
Venlig hilsen
Ingrid, aka galath