En lille rød polyfis. ( Dreng/pige ? - Hjælp )

så siger jeg helt klart, at hun er en pige… det var også min første indskyldelse, men kom så til at tænke på en “rødhunkat”.

<Hilsen Heidi

[quote=Bølle-missen;170810]Og det er en pige?? Eller… :?
[/quote]

Ja sorry jeg skulle selvfølgelg have skrevet hende her :tihi:

[quote=Poly-Cats;170888]Hvis det er et dødt foster, så er det helt forsvundet.
Jeg har set, ligesom mumificeret foster - en ulækker lille klump, man kunne ane benene på :uha: - men ikke denne gang. Der var alt normalt.

Ville et andet foster kunne være skyld i at benet bøjer ind på den måde ?

Når man tager den lille op, så bukker den poten ind under sig og holder den langs maven ( alla Napoleon) så derfor tror jeg den har haft den position i maven også.

Men ja - den kan ikke have manglet plads.

Den skaldede pote er samtidig rød - der hvor pelsen mangler, så ja
måske infektion.

Forresten har h*n fundet ud af, hvad det vil sige at have egen mælkebar.
Vejede 106 g ved fødslen - i morges vejede den 124 g :thumbup:[/quote]

Problemet er rigtigt nok mere normalt når der er mange killinger i kuldet og der har været trangt med plads. Men det kan også være killingens placering i den snævre ende af livmoderen hvor forpoten er blevet skubbet op under kroppen og samtidigt har givet slitage af hårene. Det kan evt. skyldes en unormal livmoder og det skal man selvfølgelig tage hensyn til avlsmæssigt. Ellers er det en udviklingsfejl, ikke en genetisk. Twisted legs med for korte sener er ikke det samme som de “arvelige” frøben hvor bagbenene skrider ud til siden.
Det er meget vigtigt som allerede nævnt, at motionere og masere benet i rette position nu mens det er blødt og bøjeligt, især fordi killingen er alene og ikke som normalt skal bruge sit forben til at slås om patterne. Bliver det ved med at bøje ind kan det blive nødvendigt med en afstivning så det sidder i den rigtige position nogle dage.
Bagben der er twisted retter sig i milde tilfælde af sig selv da de er i brug hver gang killingen skal drikke og mere bevægelige end forbenene.
Forøvrigt skyder jeg også på en lille tøs:)
Marina

Vi masserer og retter op :smiley:
Mormis har før fået et kuld på 7 - så jeg ved ikke med en evt. unormal livmoder ?
Og jeg har studeret og studeret den lille måz - hold da op, det er nemmere, når der er nogen søskende at sammenligne med.

Men indtil nu, så er de fleste til pige siden…

Tak til alle der har svaret :ok:

[quote=Poly-Cats;170931]Vi masserer og retter op :smiley:
Mormis har før fået et kuld på 7 - så jeg ved ikke med en evt. unormal livmoder ?
Og jeg har studeret og studeret den lille måz - hold da op, det er nemmere, når der er nogen søskende at sammenligne med.

Men indtil nu, så er de fleste til pige siden…

Tak til alle der har svaret :ok:[/quote]

Nej, mon ikke den lille fis bare har ligget et dumt sted med lidt plads:)

Marina

Ja jeg tror også jeg er lidt på tværs for synes altså det ligner en drengemis:? Men igen det er meget nemmere at se når der er nogen og sammenligne med:) Tillykke med DEN lille mis-høhø Hilsen Ninna

ja jeg syntes også at det ligner en knægt;-)
det med benet er jeg også sikker på at det retter sig jeg havde også engan for en del år siden en der ligesom så ud som om at den havde forstrukket senen i forpoten så den bare hang…
og det rettede sig ud da den begynte at bevæge sig mere oppe på poterne…
“han” er nu en fin lille mis;-)

Hvordan går det med den bette og poten? :slight_smile:

Til lykke med HENDE :tihi: . . . jeg er overbevist om at HUN er en HUN . . . og min begrundelse

Sammenlignet med Vibekes billede, hvor man tydeligt kan se de to små KUGLER . . . :uha: . . . det er to vidt forskellige numser . . :stuck_out_tongue:

Og så er hun jo en lækker rødsølv lille sag . . . . glæder mig til at se hende vokse til

Det var så min begrundelse ud fra mine erfaringer (det lyder vist lidt blæret :sshh: )

[quote=Gugger;171254]Til lykke med HENDE :tihi: . . . jeg er overbevist om at HUN er en HUN . . . og min begrundelse

Sammenlignet med Vibekes billede, hvor man tydeligt kan se de to små KUGLER . . . :uha: . . . det er to vidt forskellige numser . . [/quote]

Æhem Lotte, killingen på mit billede er en hun og det er 100% sikkert da hun er mor til 5 killinger :tihi: Mit billede er faktisk taget fordi jeg var i tvivl på grund af de tydelige “kugler” :slight_smile:

Vil blot lige ønske tillykke med h*n med de lækre poter. :slight_smile:

Håber benet ikke skaber problemer, og det kan rette sig ud. Ss

Det var som Sa. . . … (undskyld) . . . . jeg bøjer mig i støvet

Så vil jeg bare sætte mig og vente på at (HUN) vokser op -LOL

ja mon ikke svaret giver sig senere.
Det kan være så svært, og selv dyrlægerne har til tider svært ved at kønsbestemme de små.

Hn har det fint - er begyndt at inddrage poten i fremad bevægelserne, hvor hn før brugte “håndledet” og bare bukkede poten rundt.
Så det ligner fremgang :kryds:

Fremgang er der også i vægten 150 g i dag :uha: - godt med egen mælkebar :tihi:

Men guuud hvor er h*n alene i kassen, når mormis går op for at tisse/spise.
Så vi har lagt en lille bamse ned i kassen, som hun “øffer” over og ligger på.
Der mangler helt bestemt nogen søskende, at ligge i bunke med…

[quote=Poly-Cats;171362]Hn har det fint - er begyndt at inddrage poten i fremad bevægelserne, hvor hn før brugte “håndledet” og bare bukkede poten rundt.
Så det ligner fremgang :kryds:

Fremgang er der også i vægten 150 g i dag :uha: - godt med egen mælkebar :tihi:

Men guuud hvor er h*n alene i kassen, når mormis går op for at tisse/spise.
Så vi har lagt en lille bamse ned i kassen, som hun “øffer” over og ligger på.
Der mangler helt bestemt nogen søskende, at ligge i bunke med…[/quote]

Kunne du måske annoncere med at du har en missemor som kan være amme for x antal moderløse killinger…?

[quote=Poly-Cats;171362]Hn har det fint - er begyndt at inddrage poten i fremad bevægelserne, hvor hn før brugte “håndledet” og bare bukkede poten rundt.
Så det ligner fremgang :kryds:

Fremgang er der også i vægten 150 g i dag :uha: - godt med egen mælkebar :tihi:

Men guuud hvor er h*n alene i kassen, når mormis går op for at tisse/spise.
Så vi har lagt en lille bamse ned i kassen, som hun “øffer” over og ligger på.
Der mangler helt bestemt nogen søskende, at ligge i bunke med…

[/quote]

:inlove::inlove::inlove:

Jeg melder mig frivilligt… jeg kan vel godt gøre det ud for lidt søskende, hvis jeg tager lidt pels på ?

:kryds:

Jeg melder mig frivilligt… jeg kan vel godt gøre det ud for lidt søskende, hvis jeg tager lidt pels på ?

:kryds:[/quote]

Kom du bare - Pinky har valgt at have killingen i en flyttekasse ( sig det ikke til min søde far, der har bygget en fiiiiin fødekasse ) Og der kan du sagtens klemme dig ned -høhø

Ideen med at få et par amme killinger er vel ikke helt af vejen, hvis hun har rigeligt med mælk og overskud. S

Næ - men har ikke set nogen med det behov lige nu.
Er obs på det !

Det var godt, den slags er nemlig guld værd hvis man står i en kedelig situation.
Jeg håber da du finder et par søskende til din lille enefis.