En lille rød polyfis. ( Dreng/pige ? - Hjælp )

Pinky fødte igår en lille rød tabby polymisling.
Der kom desværre ikke flere - så det er en lille singleton.

Den havde utroligt svært ved at finde mælkebaren, så vi “knappede på” og “knappede på” igår

Men dilemmaet er… dens ene forben har ligesom ligger forkert inde i maven - det er bukket ind under sig selv og det har ligget og skrabet på noget, for det har slidt hårene af ?? Kun på poten.
Den virker ikke til at have smerter. - Nogen der har set noget lignende ??

Dilemma nr 2… hi hi - da der ingen er at sammenligne med, kan jeg ved gud ikke se om det er en han eller en hun :tihi:

Pinky er meget glad for sin lille røde mus, og den møffer rundt i mælkebaren helt “hjemmevant” i dag.

Mener det er en dreng…

Jeg ville så mene, det er en pige - det ligner en slids;-)

Angående poten - mon ikke pelsen vokser ud med tiden?

[quote=dkkorat;170754]Jeg ville så mene, det er en pige - det ligner en slids;-)

Angående poten - mon ikke pelsen vokser ud med tiden?[/quote]

Ok… pige :tihi: Godt så :thumbup:

Og pyt med pelsen, den vokser sikkert ud - det er mere om h*n retter
det bukkede ben?!

Benet retter sig nok også med tiden - det ser man jo med “frøben” osv - måske kan du forsigtigt forsøge at massere det lille ben i et forsøg på et rette det ud?

:):slight_smile:

Jeg har ikke den store forstand på, hvad for et køn det er… men den er da bare SKØN…

:hjerte:

Jeg synes også det ligner en pige :slight_smile: Kan du rette benet ud? Jeg har aldrig haft en killing med sådan et ben, men hvis det bare er et spørgsmål om at det har ligget forkert så burde det vel rette sig i løbet af nogle dage.
Og forresten tillykke med hende hun ser fin ud :wehuu: er hun sølv?

Altså…jeg er på tværs og siger at det er en dreng du har. De 3 drenge jeg har herhjemme så ihvertfald sådan ud som nyfødte.

Benet tror jeg retter sig helt til.

Jeg synes den ligner den her :slight_smile:

[quote=Vibeke;170786]

Jeg synes den ligner den her :)[/quote]

Og det er en pige?? Eller… :?

Men hvor er den dog kær :slight_smile: Har ikke meget forstand på sådan noget, men har da hørt om en hvis kat fik en killing, som var “lam” eller bare ikke brugte bagbenene til at starte med. Sa jeg tror da at den vil komme efter det. Om ikke andet må du lave lidt katte-fysioterapi og massere og bøje/strække benet lidt ind imellem… :slight_smile:

[quote=Vibeke;170779]Jeg synes også det ligner en pige :slight_smile: Kan du rette benet ud? Jeg har aldrig haft en killing med sådan et ben, men hvis det bare er et spørgsmål om at det har ligget forkert så burde det vel rette sig i løbet af nogle dage.
Og forresten tillykke med hende hun ser fin ud :wehuu: er hun sølv?[/quote]
Ja - jeg kan godt rette det ud.
Hun kan meget vel være sølv.

det ligner en pige.

Jeg ville hver gang den er i hånd og blive masseret blidt, sætte den tilbage i kassen med korrekt benstilling. Jeg har ikke set forben, men bagben der har haft en forkert vinkel - de har rettet sig. Med frøbenene, altså bagbenene, siges det at være arveligt.
Hvorfor hårene mangler, mærkeligt. Det var intet unormalt ved drægtighed og fødsel?

[quote=Lis Dahlstrøm;170818]det ligner en pige.

Jeg ville hver gang den er i hånd og blive masseret blidt, sætte den tilbage i kassen med korrekt benstilling. Jeg har ikke set forben, men bagben der har haft en forkert vinkel - de har rettet sig. Med frøbenene, altså bagbenene, siges det at være arveligt.
Hvorfor hårene mangler, mærkeligt. Det var intet unormalt ved drægtighed og fødsel?[/quote]

Nej intet unormalt ved drægtighed og fødsel. Og det mærkelige er, at det ligner slitage.?? At den har gnubbet imod noget…
Twisted legs har jeg også set - og det ligner ikke det.

Jeg hælder nu stadig til dreng - synes ikke det ligner en slap sløjfe -surrender:tihi:

[quote=Poly-Cats;170824]Nej intet unormalt ved drægtighed og fødsel. Og det mærkelige er, at det ligner slitage.?? At den har gnubbet imod noget…
Twisted legs har jeg også set - og det ligner ikke det.

Jeg hælder nu stadig til dreng - synes ikke det ligner en slap sløjfe -surrender:tihi:[/quote]
Og jeg er stadig enig :tihi:

hvad farve er forældrene til killingen?

Hilsen Heidi

[QUOTE=Poly-Cats;170824]Nej intet unormalt ved drægtighed og fødsel. Og det mærkelige er, at det ligner slitage.?? At den har gnubbet imod noget…
Twisted legs har jeg også set - og det ligner ikke det.

Jeg hælder nu stadig til dreng - synes ikke det ligner en slap sløjfe -surrender:tihi:[/QUOTE]

Hun har jo haft plads nok som solist. Det er altid pladsen der får “skylden” hos de opdrættere der får killinger med frøben.

Min tanke var om der havde været en infektion måske et dødt foster som havde “ædt” hårene af.

ikke at jeg er god til at kønsbestemme, men jeg vil godt satse 50 øre på det er en pige…

hva er odd’sene ?? GGGGGGGG

tillykke med kræet iøvrigt…ang benet…ingen ideer fra min side, men håber det ender som et normalt ben/fod/pote…

[quote=Con Meo;170839]hvad farve er forældrene til killingen?

Hilsen Heidi[/quote]

Sort tortie og rød smoke

[quote=Lis Dahlstrøm;170840]Hun har jo haft plads nok som solist. Det er altid pladsen der får “skylden” hos de opdrættere der får killinger med frøben.

Min tanke var om der havde været en infektion måske et dødt foster som havde “ædt” hårene af.[/quote]

Øhh … vil du være sød at forklare den nærmere. :?

Mormis har ingen infektion haft i drægtighedsperioden og det kom kun denne ene killing - fin i sin fostersæk
og med tilhørende moderkage.

[QUOTE=Poly-Cats;170877]Øhh … vil du være sød at forklare den nærmere. :?

Mormis har ingen infektion haft i drægtighedsperioden.[/QUOTE]

Jeg ville jo ikke forskrække nogen, så jeg fik måske ikke formuleret mig fikst, så nu kommer den rå model.

Det sker hunkatte får infektion, det sker også, og ikke sjældent et foster går til, nogen absorberes og er pist væk, andre bliver derinde i mere eller mindre forstenet form.
De to ting havde jeg i tankerne og det kunne skyldes de manglende hår.

Skynder mig at sige at selfølgelig kan et dødt foster ikke æde hårene af - men jeg tænte mere på hvis det døde fosterer var fyldt med baktusser og lillemyrs ben lå op ad det.

Iøvrigt er der en del hunner der har en low grade infektion der aldrig opdages af ejeren.

Hvis det er et dødt foster, så er det helt forsvundet.
Jeg har set, ligesom mumificeret foster - en ulækker lille klump, man kunne ane benene på :uha: - men ikke denne gang. Der var alt normalt.

Ville et andet foster kunne være skyld i at benet bøjer ind på den måde ?

Når man tager den lille op, så bukker den poten ind under sig og holder den langs maven ( alla Napoleon) så derfor tror jeg den har haft den position i maven også.

Men ja - den kan ikke have manglet plads.

Den skaldede pote er samtidig rød - der hvor pelsen mangler, så ja
måske infektion.

Forresten har h*n fundet ud af, hvad det vil sige at have egen mælkebar.
Vejede 106 g ved fødslen - i morges vejede den 124 g :thumbup: