En lille tur rundt i Europa på TICA udstilling

Ja, kattefolk er jo ofte tossede - og jeg er stolt af at være blandt nogen af de mest tossede.:tihi:

Jeg er næsten lige kommet hjem fra en køretur på 4.200 km gennem en stor del af Europa. Først kørte jeg fra mit hjem i Danmark gennem Tyskland, Holland, Belgien til Frankrig hvor jeg tog en færge til England. I bilen var mine 3 udstillingskatte -3x RW, SGC Dushara The Way You Look Tonight - vildtfarvet somalikastrat 6½ år, Dushara I Believe in Miracles - vildtfarvet Abyhankilling på 4½-5 mdr og Dushara Gundagai - vildtfarvet somalihankilling på 5 mdr. Som gæster i bilen fra Lubeck til Dover var to meget velopdragne burmeser killinger med de smukkeste ourange øjne. Deres nye ejere var vilde med dem da de overtog dem i Dover. Vores tur gik videre til en veninde lige nord for London hvor vi skulle overnatte under udstillingen i Swanley samt hygge os i et par dage bagefter.

Udstillingen i Swanley var skøn. Alting gik som det skulle - gode og hyggelige dommere - en del med masser af humor og vi var et par stykker der virkelig fik liv og glade dage i hele udstillingen. Latteren gik fra ring til ring. Resultaterne var også gode - Way endte med at være bedste kastrat på hele udstillingen ud af 23 kastrater - Miracle var 3. bedste killing og Gundagai kom ind som nummer 12 - der var ialt 47 killinger. Både Way, Miracle og Gundagai fik Bedst Kat flere gange.

Efter et par dages pause med lidt sigthseeing - kørte jeg til Leibzig for at besøge et par opdrætter venner. De forelskede sig i Miracle og da jeg jo har stoppet mit aby opdræt syntes jeg der var en ide i at han gik videre i et aktivt abyopdræt. Så jeg lovede at komme tilbage med ham efter udstillingen i Baden. Så efter et hurtigt besøg hos en anden opdrætter der havde killinger efter en abypige de har købt fra mig - kørte vi alle 4 videre til Baden. Her var “countet” ikke så godt for kastraterne - kun 14 og deraf kun 8 langhårskatte. Og med to af mine bedste dommere som speciality dommere ( i.e. de lavede den ene dag seperat finals for korthår og for langhår) så bliver det nok ikke en af Ways bedste udstillinger når det gælder de point vi forsøger at hente for at få en International Winner til ham. Men han blev dog 2. bedste kastrat på udstillingen totalt og killingerne havde også en rimelig god udstilling - med et par bedste Killinger for begge. Mirac lå faktisk i en periode som Bedste Abykilling totalt i TICA - men er nu blevet indhentet så ligger som 2. Bedste. Så må vi se hvor meget hans nye ejere får ham udstillet. Det ville i hvert fald glæde mig hvis han kunne få en RW som killing.
Så kørte vi tilbage til Leibzig - denne gang gennem Tjekkiet - så vi endte med på små 11 dage - at være nået igennem 8 lande :smiley:

Gundagai og Way og jeg - tager videre. Jeg skal lige arbejde denne weekend - men så drager vi afsted til England igen til en udstilling hvor vi håber at de begge kan samle sig lidt flere point.:stuck_out_tongue:

Så ja, det er blevet til et “campaigner” år for mig og Way. Dyrt, anstrengende, sjovt og spændende. :høhø:

Enig det med flere penge, uhh gad godt vinde i lotto :muhaha:

Det lyder som en skøn tur og det er dejligt, at du og Anne Grethe kunne få det til at passe, at hendes killinger fik et lift :smiley:

Held og lykke med resten af sæsonen - håber, dit projekt lykkes :kryds::kryds:

Åhhh hvor lyder det spændene og morsomt [:D](javascript:void(0)) God videre tur rundt i Europa[:thumbup:](javascript:void(0))

Cats og Conni

Jenny, pengene er nok :høhø: Jeg kører gerne turen selv. Men det ville være dejligt med nogen at dele udgifterne med.

Jeg gør i år som jeg gjorde da jeg kampaignede Craic - jeg LÅNER pengene i banken og så bliver det spare tid næste år.
SKAL man have en IW så koster det - og det kan ikke betale sig at gøre det halvvejs. Så må man gå hele linen ud.

Til dem der skulle være interesserede - så planlægger jeg NOK en UK tur igen til December ( 3 dage). Og så til marts. Så der er muligheder nok.

[QUOTE=Temple Bar;1203018]Det lyder som en skøn tur og det er dejligt, at du og Anne Grethe kunne få det til at passe, at hendes killinger fik et lift :smiley:

Held og lykke med resten af sæsonen - håber, dit projekt lykkes :kryds::kryds:[/QUOTE]

Ja, det gik fint. Lidt ekstra arbejde og kørsel og lidt telefonudgifter da det skulle passes sammen med dem i England - men til gengæld fik jeg så penge for at tage killingerne med sådan at det gjorde MIN tur lidt mere overkommelig økonomisk. Så hvis der er andre der har katte der skal TIL UK eller HJEM fra UK - så kan I kontakte mig privat på email [email protected] - så kan vi finde ud af noget. Det er jo utroligt dyrt og besværligt at sende katte til og fra UK - så det er jo fint når man kan spare på det og jeg så samtidig får et lille tilskud til min tur. Som sagt - udover her i starten af Oktober ( jeg kører på næste torsdag tidlig morgen) så skal jeg nok afsted midt december og så igen til marts.

Ja, det er totalt win-win :ok:

Jeg vil meget gerne med på TICA Europa-turne, men UK og Rusland er dog for anstrengende:S Finland, Tyskland, Polen og andre “østlande” i EU, Belgien, Holland, Østrig, Italien, Spanien, Frankrig osv lyder som interessante destinationer :slight_smile:

Tja, Camilla, der var altså kortere til Swanley end til Baden i Østrig <gg> Og langt kortere end til Italien, Spanien og mange steder i Frankrig.

Det kan du måske have ret i, men jeg vil hellere til Sydpå og Østpå end Vestpå :wink:

Camilla, for at være ærlig - så vil jeg også hellere køre i min egen lille bil når jeg skal køre i venstre side end i din store bus :stuck_out_tongue:

Men ellers kører jeg gerne med dig/jer i bussen hvor vi nu kan finde på at køre hen. Hvad med Rangsdorf ? Og der er en udstilling i Holland
i november…:tihi:

Jeg vil muligvis gerne med til marts, men det vender jeg lige tilbage om på et senere tidspunkt :slight_smile:

[QUOTE=Teresa Guldager;1203038]Camilla, for at være ærlig - så vil jeg også hellere køre i min egen lille bil når jeg skal køre i venstre side end i din store bus :stuck_out_tongue:

Men ellers kører jeg gerne med dig/jer i bussen hvor vi nu kan finde på at køre hen. Hvad med Rangsdorf ? Og der er en udstilling i Holland
i november…:tihi:[/QUOTE]

Rangsdorf er bestemt en del af planerne:ok: Bussen er vist allerede booket til det show - den kører nogle dage før, så vi kan nå lidt af Berlins julemarkeder inden showet;)

Holland i november:? Hvor:? Hvornår:? Det må helst ikke falde sammen med Hårlev eller Odense :kryds:

[QUOTE=dkkorat;1203043]Rangsdorf er bestemt en del af planerne:ok: Bussen er vist allerede booket til det show - den kører nogle dage før, så vi kan nå lidt af Berlins julemarkeder inden showet;)

Holland i november:? Hvor:? Hvornår:? Det må helst ikke falde sammen med Hårlev eller Odense :kryds:[/QUOTE]

Asperen i Holland d. 15. og 16. November. Jeg ved ikke om det er samtidig med hvad det nu er i Odense…

Det er samme weekend som Vissenbjerg, som jeg alligevel ikke havde planer om at deltage i :wink: Hvis vi kan lokke lidt flere med, kunne det da være hyggeligt med en efterårstur til Holland :slight_smile:

Fed tur du har haft Teresa, jeg ville gerne have været i Baden, men familie komsammen tog lige den weekend, det var ellers et godt dommerpanel til Brumme :slight_smile: Tillykke med de flotte resultater du fik på turen rundt :slight_smile:

Hvis bussen kører til Holland i november så vil jeg meget gerne med :slight_smile:

[QUOTE=Jenny;1203086]Er ikke sikker på, banken vil låne mig penge til det. :slight_smile: Men er det d. 4-5. oktober, du tager derover igen?

Den til marts er jeg næsten booket på. Så regn med mig der.[/QUOTE]

Ja, det er d. 4. og 5. oktober jeg tager derover igen. Og jeg har heldigvis en kassekredit som jeg “bare” bruger af…

Det kan jo være at vi skal snakke med Camilla omkring lån af bussen hvis vi skal være en del der tager til Swanley i marts.

Hvilke datoer i marts:? Forventer st skulle bruge bussen selv d.20.3.-23.3.15 :slight_smile:

Swanley er første weekend i marts :slight_smile:

[QUOTE=Teresa Guldager;1203088]Ja, det er d. 4. og 5. oktober jeg tager derover igen. Og jeg har heldigvis en kassekredit som jeg “bare” bruger af…

Det kan jo være at vi skal snakke med Camilla omkring lån af bussen hvis vi skal være en del der tager til Swanley i marts.[/QUOTE]

Sådan en tur til England tror jeg godt jeg kunne være med på igen :slight_smile: