En mellemleder når de er værst

Jeg var lige i Bilka idag og stod ved kassen…

Hen kommer en mellemleder af en af de der brovtende typer der er alt for arrogante og med ALT for lidt at have det i…

han ser der er faldet nogle poser ned bag den kasse jeg står ved - og promte råber han af kassemanden der er ved at ekspedere mig… - den arme mand farer sammen og aner ikke hvad han skal sige…

tværs over et par kasser skriger den nu bordeaux-farvede mellemleder efter en ung pige der er ved at samle kurve… hvorfor helvede hun ikke har fjernet de poser???

hun smider alt hvad hun har i hænderne og løber hen og samler poser op mens han bliver ved med at svine begge ansatte til… lige ind i hovedet på dem… det var sprogets virkelig grimme gloser der kom i anvendelse…

Jeg blev rigtig rigtig vred - for uanset om de arme ansatte havde set de poser eller ej - så knoklede de begge 2 med andre opgaver og fortjente ikke den behandling… og uanset hvad skal INGEN leder tale sådan til ansatte og aldrig never ever i kundernes påhør…

Kassemanden blev færdig med mine varer og jeg tog mine ting - og på vejen ud henvendte jeg mig direkte til den uduelige leder og sagde: “vær glad for at du ikke er mellemleder i min virksomhed - for så havde jeg fyret dig på stedet - du burde være flaskedreng for det er du vidst mere egnet til!”

:gal: :gal: :gal: :gal:

Hvad havde i gjort hvis i havde set nogen blive behandlet på den måde foran alle kunderne… var i blevet ligeså vrede… og havde i sagt noget eller ???

Det er fuldstændig uacceptabelt… Jeg havde også sagt noget!

Jeg har været mellemleder i Netto i 3 år. Så jeg har erfaring med branchen, både på gode og dårlige sider.

Der er ting man siger i butikken, og ting der siges på lagret. Og så har det ALDRIG skadet nogen at sige tingene på en ordentlig måde. Som i dette tilfælde f.eks kunne være at henvende sig til en af de 2 medarbejdere og gøre dem bede dem om at fjerne poserne, når de var færdige med de de var igang med. Eller såre simpelt at fjerne dem selv. Det tager langt mindre tid, og er langt mindre skadeligt end at stå og råbe af medarbejdere og gøre dem kede af det.

Livet i en butik kan ofte blive meget meget stresset, og ind i mellem har jeg også kommet til at vrisse af medarbejdere, som snøvlede med jobs. (Dog aldrig uden grund - jeg har sammenlagt 7 års butiks erfaring, så har med tiden lært hvad der er ok, og hvad der ikke er. :wink: ) Men jeg har ALTID kommet hen til dem bagefter, i et roligt øjeblik, og fortalt at jeg var ked af hvis jeg kom til at vrisse og det var forkert af mig, men at tingene skal ordnes, og ikke 12 gang jeg beder om det.

Har aldrig været vidne til sådan en opførsel overfor andre - men jeg har selv haft sådanne ledere/chefer. Sådan et sted gider jeg ikke lægge min arbejdskraft, slut prut.
Desværre er mange ledere indenfor handel kun ledere af anciennitet og ikke fordi, at de er ledere af natur eller kundskab. Jeg siger ikke alle! Jeg har også mødt dejlige mennesker. Men jeg er bange for, at branchen også giver let adgang for de dårlige, desværre.

Da jeg arbejdede i netto blev jeg også behandlet sådan
havde glemt at udfylde nogen papir. Men var pænt svært når jeg sad i kassen hele dagen.
det var den første i måneden også kender i kunderne. ud og shoppe.
Så der sad jeg med en fyldt kasse hvor min far var en af kunderne, mens der blev råbt, du duer ikke til noget, udulige unge. Osv. Jeg ekspidieret min far færdig og lukkede kassen. Svarede bare tal til min chef, jeg er skredet.
Gider ikke finde mig i at blive behandlet sådan, specielt ikke af nogen som tror de er mere end mig. Når jeg til hver en tid udførte mit arbejde bedre end hende.

Jeg så hende aldrig mere i min butik.

Og jeg havde resten af dagen fri :høhø:
Dog betalt:P

Jeg havde reageret på samme måde som du - blot undladt bemærkningen med kassedrengen.

Forhåbentlig talte du så højt, at de andre hørte det!

Godt gået Regitze :thumbup:

Jeg tror nu nok, jeg havde sagt det til ham foran de stakler, det gik ud over, så han selv kunne prøve ydmygelsen i en skideballe foran andre mennesker.
Og så iøvrigt sk*** på hans reaktion mod mig efterfølgende. Men jeg har tidligere gjort det på lidt samme måde som dig, omend situationen var en anden (se længere nede:))

Det er så ubehageligt at overvære andre blive irettesat, uanset om det er berettiget eller ej.

Længere nede :wink: :
Jeg havde for mange år siden den tvivlsomme fornøjelse, at overvære min chef blev irettesat af vores øverste direktør midt under frokosten (ikke så slemt som din beskrivelse, men alligevel).
Jeg slugte min mad og forlod kantinen.

Så snart jeg var kommet op på min pind, sendte jeg en mail til direktøren, hvor jeg skrev, at det var meget upassende at ‘skideballerere’ min chef foran mig. At jeg mente, at den slags skal foregår bag lukkede døre og at dette var årsagen til at jeg spiste så hurtigt.
Han svarede prompte at han var enig, han beklagede og at han nok skulle tænke sig meget om fremover. Hvilket han nok gjorde, oplevede det i hvert fald ikke siden.

En situation, som den du beskriver har jeg heldigvis ikke oplevet…
:slight_smile:

[quote=Mega;372828]Jeg havde reageret på samme måde som du - blot undladt bemærkningen med kassedrengen.

Forhåbentlig talte du så højt, at de andre hørte det![/quote]

det gjorde jeg - køen bag mig, kassemanden og den unge pige der forskrækket så op fra alle poserne…

Godt gået Regitze :thumbup:

:tak:

Ca sådan har mine sidste 3 chefer været - og jeg har oplevet en til af slagsen.
Set i bakspejlet er jeg ikke spor overrasket over, at det har taget mere end ½ år at få mine batterier nogenlunde opladet igen, når man i over 2 år har gået i daglig skræk for sådan en. Jeg kunne ikke gå fra jobbet pga andre omstændigheder, men hvor var jeg lettet (og smadret), da de forløb blev afsluttet.
Tak, fordi du gav ham tørt på! Og offentligt! :tak:

Og kom snart igen - der er mere bubbly på køl :wink:

Girl-power :thumbup:

Jeg havde gjort nøjagtig det samme.

Jeg har oplevet flere af disse - på visse områder - inkompentente mellemledere.

En stod bl.a midt i et åbentkontorlandskab og sagde højt til mine kollegaer “Nu skal I ikke gøre jer dummere end I er
(her drejede det sig om, at 10 personer ikke forstod vedkommendes forklaring)

Det er ikke okay med offentlige / fælles skideballer.
Basta !

Hvis du fik navnet på den person der opførte sig på den måde i Bilka, så er en skriftlig klage på plads. Dansk supermarked har helt sikkert en policy på det område :slight_smile:

[quote=Battlestar;372814]
Hvad havde i gjort hvis i havde set nogen blive behandlet på den måde foran alle kunderne… var i blevet ligeså vrede… og havde i sagt noget eller ???[/quote]

Da jeg som 17 årig arbejde i en butik og blev kaldt op til kassen med veksle penge eller sådan noget skulle “chefens gulddreng” som vist kunne kaldes mellemleder lige skælde mig ud over det gik for langsomt. Gik direkte til chefen og fortalte det pis gad jeg ikke finde mig i. Chefen gav faktisk den anden en skideballe :wehuu: -LOL Fair nok han mente det skulle gå hurtigere men så kunne han sige det væk fra kunderne af, så havde jeg jo bare trukket på skulderen af ham for smider ikke alt hvad jeg har i hænderne for de får tingene ½ min tidligere. Men man sviner ikke mig overfor kunder -kaisålæredet

En god chef bør ikke acceptere den adfærd eller selv udøve den.

Jeg tror, at jeg er omkring ligeså bramfri omkring udtalelser som Regitze er, men jeg havde sikkert kæftet op med det samme og foran de forurettede og de øvrige kunder.

Og så var jeg gået i informationen for at få tilkaldt butikschefen efterfølgende, hvis jeg havde tiden til det, for det hører sig ingen steder henne.

Jeg har selv arbejdet i en Bilka (samt Kvickly og OBS) i mine unge år og tonen dengang var ikke meget bedre.

jeg ville ha reageret på akurrat samme måde som gitze og havde endda sagt det meget meget højt så alle kunne hører det.
jeg har selv arbejdet under sådan en chef som elskede at gi folk skideballer mens alle i firmaet hørte på det, bagefter gik han rundt og fortalte alle hvor utilfreds han var med vedkommende. det ku jeg bare ikke ha og fik vist fortalt ham det om til flere gange i håb om en fyring, men det blev jeg ikke, for jeg var hans bedste medarbejder og den eneste der ku alle funktioner i firmaet. så jeg sagde selv op istedet.

har osse oplevet at komme ind i en butik hvor jeg overhørte butikschefen stå og sable en medarbejder ned, derefter kom chefen over til mig og spurgte høfligt hvad han kune hjælp med, hvorefter jeg svarede ham at jeg ikke handlede med dumme svin og gik så over til den udskældte medarbejder istedet og fik hjælp af hende istedet.
hun var faktisk så ked af det at hun stod og smågræd lidt, men jeg lavede lidt sjov med hende på typisk johnny manér og så faldt hun da lidt til ro igen, fik osse spurgt hende om hun fik noget provison af salget og det gjorde hun da helt, så der røg lige lidt ekstra indkøb ned i posen

dansk supermarked har helt sikkert en politik på det område, men min erfaring siger mig fra dem jeg kender der har arbejdet der og ud fra det jeg har set at den politik kun gælder for dem med lidt højere stillinger end dem på gulvet, de bliver behandlet ret dårligt mange steder.
det er først når du kommer lidt højere op i hierakiet at du bliver respekteret.

jeg vil næsten sige jeg har det fra hestens mule for jeg har igennem 10 år arbejdet for en tidligere topchef i dansk supermarked

Respekt for det du gjorde :rock:, jeg havde ikke selv turdet gøre det :ups:.

Jeg har så oplevet som “kunde” at blive “råbt” af en der vist nok ejede den butik mens hendes søn hørte på, det eneste jeg kunne frem over mine læber den gang var om hun ikke fattede dansk :ups:, ikke det smarteste at sige :thumbdown:

[quote=En forhenværende bruger;373139]Respekt for det du gjorde :rock:, jeg havde ikke selv turdet gøre det :ups:.

Jeg har så oplevet som “kunde” at blive “råbt” af en der vist nok ejede den butik mens hendes søn hørte på[/quote]

jeg har også oplevet noget lignende… jeg bor jo på vestegnen, og vi har en del fremmede :slight_smile: her var det en tøj-ekspedient der manglede lidt manerer…

det var dog knap så ubehageligt som det igår, for ekspedienten kølede promte ned da jeg høfligt spurgte om jeg kunne hjælpe med noget :smiley:

Jeg kan ikke et ord arabisk, tyrkisk kurdisk eller lign - men jeg kan smile og nikke… og så forstod den mellemøstlige ældre herre pludselig meget bedre :slight_smile:

utroligt så langt man når med at smile sødt…

[quote=Battlestar;373185]jeg har også oplevet noget lignende… jeg bor jo på vestegnen, og vi har en del fremmede :slight_smile: her var det en tøj-ekspedient der manglede lidt manerer…

det var dog knap så ubehageligt som det igår, for ekspedienten kølede promte ned da jeg høfligt spurgte om jeg kunne hjælpe med noget :smiley:

Jeg kan ikke et ord arabisk, tyrkisk kurdisk eller lign - men jeg kan smile og nikke… og så forstod den mellemøstlige ældre herre pludselig meget bedre :slight_smile:

utroligt så langt man når med at smile sødt…[/quote]

Så passer det når man siger man kommer langt med et sødt smil :p, hende jeg mødte var ue for pædagogiske rækkevide og da jeg kom hjem og fortalte min far det sagde han at jeg da bare skulle sende hende hjem til ham, så skulle han nok lære hende lidt gode manere :tihi:.

Jeg turde knap nok bevæge mig ned til butikken fordi jeg var bange for at hun var der og ville give mig en skideballe mere -what

Det lyder som det er en meget lille mand, der har fået en stilling som er, at at for stor til sådan en “manling” som ham. :uha:

I sådan en situation, ville jeg nok også nævne, det for ham. -kaisålæredet