Hold op jeg er lige kommet fra Viborg Sygehus efter en nat på akutafdelingen.
jeg sad hjemme i går, og har haft sådan lidt influenzalignende symptomer. Men så var de væk… Men så i går - hold da op - pludselige smerter - konstante, helt dybe og virkelig modbydelige. Jeg troed ejeg skulle på toilet, for det føltes sådan, og mens jeg sad der - heldigvis sad - besvimede jeg sgu to gange! jeg sad der 2 timer - spørg mig ikke hvorfor i dag - det var forrykt ikke at ringe straks
Så ringede jeg til vagtlægen og han mente det var blindtarmen, så Mogens og Elin - - hentede mig og kørte mig til Skive.
her lå jeg så i MEGA smerter i 2 timer - jeg var rigtig sur på den læge! - og da jeg endelig kom ind, indlagde han mig så akut og vi kørte til Viborg.
Her har jeg natten igennem været i ALVERDENS test og scannere, indtil en læge fik den idé at henvise mig til en gynækolog. Han er DYGTIG!
Han siger, at det er en sprængt cyste på æggestokken i forbindelse med min ægløsning, og at tilstanden er smertefuld af H til, men normalt ufarlig.
Så jeg er hjemme nu og har det MARKANT bedre, selvom jeg stadig er noget smerteplaget og jeg går som de der højgravide kvinder med bækkenløsning.
Jeg skal være i ro, for det skal have mulighed for at hele i ca 2-3 døgn, ellers kan det i værste tilfælde måske gå i bughulen - og så dør man hvis man er uheldig. Så jeg holder mig i ro - så meget jeg kan med 5 dyr.
Så har nogle af jer prøvet dette smertehelvede? Ellers kan I jo læse om det her, og får I ondt en dag, så kan I jo foreslå lægerne at undersøge det først og ikke efter 5 timer:cool:
Tak - ja det gør godt nok nas. Jeg føler stadig at mit underliv hænger delvis ude - ja undskyld beskrivelsen, men det er skisme ubehageligt Men normalt… heldigvis. jeg er sikker på, at jeg er rask i morgen
Av for den det lyder dog rædselsfuldt! Og når det er en så almindelig ting at flere herinde har prøvet det, så er det sq da egentlig for dårligt at lægen ikke tjekkede det som noget af det første!
:trøste:
Prøvede det for ca. 25 år siden og som jeg husker det, var det meget smertefuldt og jeg nåede ihvertfald 2 overnatninger og en kiggertoperation på sygehuset :S
Ja, det gør NAS!
jeg har prøvet det med små cyster der springer - den ene gang lå jeg på siden i sengen da det skete og havde så ondt at jeg ikke selv kunne få mig vendt om på ryggen jeg var simpelthen “lammet”
Av for den Nej, det har jeg heldigvis aldrig prøvet, selvom jeg har haft en stor vandcyste på den ene æggestok - og ved næste scanning var den væk, men om den er ‘gået i sig selv’ eller der er gået hul på den uden jeg har mærket det, ved jeg ikke … til gengæld har jeg så prøvet en del andre ting, der involverer æggestokke mv., så jeg tror fint jeg kan sætte mig ind i hvor ondt det gjorde Håber du snart bliver smertefri og frisk igen!