En paddetråd

:turtle: :turtle: :turtle:

Så er 3 padder vågne…de har sovet siden oktober :grin:

Skal jeg mon lave en paddetråd??

Har I lyst til at se og høre om dem??

:turtle: :turtle: :turtle:

10 Synes om

Du skal liiiiiige tjekke min søsters Instagram profil - I paddehatte vil sandsynligvis kunne snakke sammen til langt ud på natten om jeres skildpadder, de har også tre … som også lige er vågnet op efter mange måneder i køleskabet :wink:

1 Synes om

Ja! Fællesbilleder kat og padder er også velkomne, jeg er SÅ spændt på hvordan killingerne tager det når der pludselig bliver liv :slight_smile:
VH
Susanne

2 Synes om

:grin: :grin:

Ja!!!

Det kunne vi tale længe om :turtle: :turtle: :turtle:

Tror jeg #kender# hende fra et par paddegrupper på FB :blush:

Jeg har 9 padder, 6 voksne og 3 små unger jeg var så heldig at få for snart 2 år siden, da min store hun – Polka – lagde æg :turtle:

Mine er russere, fordelt på 4 hunner og 2 hanner :blush:

2 Synes om

:grin: :grin:

Okaj…bøllerne HAR skam hilst på Skrumlet og LorteLeif, fordi de liiiiige var på gulvet mens jeg ordnede terrariet :turtle:

De er ellers ALDRIG på gulvet, så fællesbilleder bliver lidt svært :grin:

Alle tog det ganske langsomt mht at møde hinanden :grin:

3 Synes om

Det er jeg sikker på at du har - hun og min svoger er virkeligt paddomaner og padderne har et helt igennem herligt liv hos dem :wink: Og jeg ved at de er aktive på paddegrupper hist og pist.

Jeg er dybt fascineret af padderne (og mine søs/svoger!), men har aldrig fået taget mig sammen til at lade dette udmønte sig i at have et par. Jeg har haft slanger (ikke et hit!) og Anoler, men mistede interessen.

Har du så også sådan en mega udeplads til dem?

1 Synes om

:blush:

Jeg synes selvfølgelig, at du skal anskaffe dig et par skildpadder – de er SÅ skønne!

Desværre har jeg ikke en have, da jeg bor på 2. sal til højre – øv!! – det er selvfølgelig det optimale for skildpadder at være udenfor om sommeren :turtle:

1 Synes om

:turtle: :turtle:

Lægger lige billedet her også:

Polka & Viggo

LorteLeif har parret Polka i dag, en god lang parring – så nu venter jeg spændt på lyserøde dutter :grin:

Viggo blev også parret – jeg tænker, at hun er stor nok og gammel nok, til at hun kan lægge æg i år.

Sidste år lagde Polka ikke æg, så jeg håber på et par befrugtede æg i år :turtle:

Jeg er SÅ klar til det :grin:

5 Synes om

:turtle: :turtle:

LorteLeif & Polka – forældrene til de 3 små unger fra 2016

6 Synes om

:turtle: :turtle: :turtle:

De små har futtet lidt rundt i køleskabet en lille uges tid, så nu starter den nye sæson.

Citronen er lagt ned til dem, så I kan se deres størrelse.

Da de blev lagt i køleskabet i november 2017, vejede de hhv 27, 29 og 31 gram – de skal lige vejes, så jeg kan se om de har tabt lidt på de 5 måneder uden mad og vand.

:turtle: :turtle: :turtle:

10 Synes om

Og lillesøsters kom også ud i dag :+1:

3 Synes om

:turtle: :turtle:

Hvor dejligt at se, at dine nevøer og niecer også er vågnet

1 Synes om

:cry: :cry:

Ked af det…står op og ser til de små padder, 2 af dem ligger samme sted som i går…og jeg kan se, at de har indsunkne øjne…
De er begge døde :cry: :cry:

Er helt ødelagt over det

Åh nej, hvor trist :troste: Hvad kan der være sket med dem? De var da i live i går, ikke? Så de er vågnet fra deres dvale alle 3.

1 Synes om

Åh nej - det er jeg bare virkeligt ked af at høre :cry:

1 Synes om

Øv, da også… :cry:
Hvordan med den sidste - trives skildpadder alene, eller får den brug for nyt selskab?

1 Synes om

Det var godt nok trist Tut, det er jeg ked af at læse :cry:

1 Synes om

Åh hvor trist :kram:.

1 Synes om