En pæn begravelse

Jeg har lyst til at fortælle jer en lille historie…

som en af mine patienter fortalte mig i går. :wehuu:

Min patient er en sød 89-årig dame;
som fortæller om en begravelse af sin kat, da hun var 6år.

Dagen efter begravelsen -kommenterer hendes fætter:
Det var vel nok en pæn begravelse - og alle var i sort.
Og vi fik saftevand og småkager.

Den historie kan jeg slet ikke stå for -
Damen er, som sagt, 89 år -

Altså for 82år siden.
Sådan en historie kalder smilet frem hos mig.

Mange gode hilsner
Mona

Ja, det er en sød historie.

Og børn er gode til at holde begravelser for deres kære kæledyr.

Da vi mistede en kat for tre år siden, begravede vi ham på en fin plet i haven og smed en rose ned til ham. :slight_smile:

Dagen efter var de fleste af mine roser væk - dem havde mine piger plukket og lagt på graven :).

Og pyt med det - de kommer jo til at blomstre igen :slight_smile:

Da jeg var omkring 6 år, fandt jeg en lille død guldspurv, som jeg gav en flot begravelse. :græde:

Godt en uge efter mødte jeg et par drenge med en stor død måge, de skulle begrave. :lys-ide:

Jeg foreslog dem at bytte med min ægte guldspurv … og lagde godt tryk på guld
Der var jo meget mere begravelse i denne store fugl, syntes jeg.

Jo, vi byttede skam -høhø

Griner, for pokker mega, kan næste ikke lade være med at sidde her og små klukke.

Men jo børn er og bliver børn og der kommer altså nogle sjove pudsige indfald til tider.

Mona hvad arbejder du med…?? er du læge som din søn…??

Hvor er det en sød historie Mona :slight_smile:

Mega :tihi:

Åh man bliver så glad af at høre sådanne små historier.
Knus Elin

[quote=Mega;125330]Da jeg var omkring 6 år, fandt jeg en lille død guldspurv, som jeg gav en flot begravelse. :græde:

Godt en uge efter mødte jeg et par drenge med en stor død måge, de skulle begrave. :lys-ide:

Jeg foreslog dem at bytte med min ægte guldspurv … og lagde godt tryk på guld
Der var jo meget mere begravelse i denne store fugl, syntes jeg.

Jo, vi byttede skam -høhø[/quote]

Årrrrh…Hanne…:wehuu:
Hvilken vidunderlig historie. :hjerte:
Den vil jeg fortælle til mine patienter;
De vil elske netop den historie - og den vil bestemt kalde smilene frem.

For øvrigt taler vi meget om dyr.
Kærlig hilsen
Mona

[quote=Charlotte Oeh.;125306]Ja, det er en sød historie.

Og børn er gode til at holde begravelser for deres kære kæledyr.

Da vi mistede en kat for tre år siden, begravede vi ham på en fin plet i haven og smed en rose ned til ham. :slight_smile:

Dagen efter var de fleste af mine roser væk - dem havde mine piger plukket og lagt på graven :).

Og pyt med det - de kommer jo til at blomstre igen :)[/quote]

Ja…dine dejlige og kærlige piger…-kramer

Jeg er slet ikke overrasket Charlotte.
Kærlig hilsen :wehuu:
Mona

Mona sikke en sød historie.

Hehe Mega sikke noget… at bytte døde dyr. Ja jeg kan ikke lade være med at grine.

Jeg havde selv en dværgkanin som jeg havde i mange år. Han døde en morgen i mine arme da jeg var på vej til handelsskolen (jeg var elev dengang). Det var om vinteren og hård frost. Min far ville smide min elskede Ninus i skraldespanden da han var død.

Jeg blev helt hysterisk og skulle nok selv begrave ham, trods den frosne jord. Jeg blev hjemme fra handelsskolen den dag. Jeg asede og masede, hakkede, tudede og sled, men til sidst fik jeg da endelig lavet et hul der var stort og dybt nok til, at han kunne få en anstændig begravelse.

[quote=TinaD;125553]Mona sikke en sød historie.

Hehe Mega sikke noget… at bytte døde dyr. Ja jeg kan ikke lade være med at grine.

Jeg havde selv en dværgkanin som jeg havde i mange år. Han døde en morgen i mine arme da jeg var på vej til handelsskolen (jeg var elev dengang). Det var om vinteren og hård frost. Min far ville smide min elskede Ninus i skraldespanden da han var død.

Jeg blev helt hysterisk og skulle nok selv begrave ham, trods den frosne jord. Jeg blev hjemme fra handelsskolen den dag. Jeg asede og masede, hakkede, tudede og sled, men til sidst fik jeg da endelig lavet et hul der var stort og dybt nok til, at han kunne få en anstændig begravelse.[/quote]

Hvor er det nogle super-skønne indlæg…
:hjerte::hjerte::hjerte:
som I kommer med.
Jeg bliver så rørt og så glad

Kærlige tanker
Mona

SUPER skøn historie…:wehuu: Man blir helt varm om hjertet ikk !

Det er en rørende fortælling og beviser da åbenbart, at sådan en begravelse er noget børn husker mange år frem i tiden.

Vi mistede en lille marsvinunge engang, da Kimmy var en 6-7 år gammel. Vi boede dengang lige overfor en kirke, så det bette myr kom i en æske og blev lagt under en busk på kirkegården- det husker Kimmy også stadigvæk.

Intet er åbenbart for småt til ikke at kunne begraves.

Da ungerne var små, havde vi på førstesalen et akvarie, og det var aftalen, at kun min mand skulle stå for fodringen.
Alligevel fodrede ungerne også, og da jeg opdagede, at fiskene gik i overfladen og snappede efter luft, fik jeg travlt, for akvariet lugtede af råddent vand (hvilket det også var).

Frem med gulvspand, pumpe og filter, der blev fyldt i løbet af no time og gik i stykker, da jeg skulle tømme det, så indholdet røg tilbage i akvariet.
En nylonstrømte som alternativ hjalp ikke, og jeg måtte pumpe det rådne vand op i gulvspanden.

“Fiskesøren”, som Søren’s fisk hed, var på det tidspunkt død, og jeg plumpede den ud i wc-kummen, hvorpå Søren brød hulkende sammen, for den skulle begraves.

Så ringede det på døren, og da jeg skulle skynde mig ned og åbne, kom jeg til at sparke til spanden med det rådne vand, som plaskede ned ad trappen.

Det var min mand + et par kolleger, han (uden mit vidende) havde inviteret med hjem til middag, som jeg ikke engang var begyndt på endnu.

Nå, men for at slutte denne lange historie, fiskede jeg “Fiskesøren” op af wc-kummen, så Søren kunne lægge den i en tændstikæske og begrave den i haven.