En pivende killing - hvad gør man dog?

Det er en rigtig god idé med en kat mere tildet lille skind… Og en bror er da bare super :slight_smile: Held og lykke med den/ de små pus…

God idé at købe en killing mere :slight_smile:

Jeg afleverer som regel killinger 14-15 uger gamle - det synes jeg går rigtig fint.

Hm Ozzy kaldte altså også meget her det første døgns tid. Og det var jo ikke fordi han var enekat, der var 4 andre. Og han er også 16 uger så han er heller ikke for lille eller noget…

Men det er vel klart at de leder efter deres mor/søskende lige i starten, og kalder på dem.

Da jeg for 2 år siden blev nødt til at starte forfra med katte, efter de sidste 2 var døde (henholdsvis 19½ og ca 17 år gamle) var Charley også alene de første (knap) 2 uger.

Han kom som 13 uger (og et par dage) gammel og græd egentlig ikke efter sin mor, men i de første dage, når vi en sjælden gang begge to forlod huset samtidigt for en kort bemærkning SKREG han, så det kunne høres på gårdspladsen gennem helt lukkede vinduer. :S den lille stakkel.

Jeg holdt selvfølgelig nogle ferie-dage og arbejdede en del hjemme i den periode, så han ikke skulle føle sig alt for ensom og forladt.

Det gik relativt hurtigt over og da Chili kom fik han igen en ‘kammerat’, bortset fra hun syntes han var meget grim og i hvert fald ikke en hun skulle ha’ noget at gøre med … det gik dog rimeligt hurtigt over, for Charme-Prinsen svævede i luften efter dullen og sneg sig til at vaske hende, når hun sov :):hjerte::slight_smile:

Rigtig meget tillykke og held og lykke med dine 2 nye katte
:slight_smile:

[QUOTE=MisMilo;626807]Tusinde tak for svar :slight_smile:

Jeg må hurtigst muligt købe én af hans søskende-drenge også - der er 2 blå-tabby drenge tilbage i kuldet.[/QUOTE]
Jo hurtigere des bedre - og så skal du bare opleve en gensynsglæde, der næsten kan trække tårer!

Jeg skal love for, at hans piven og hyleri kan trække tårer ud af mig… Det går simpelthen lige i hjertet på mig :frowning:

Nu er han stoppet. Han ligger og sover trygt nu i min sofa med min dyne - den lille pus har brug for ro.

Tusinde tak for svar til jer alle :slight_smile:

[QUOTE=MisMilo;626862]Jeg skal love for, at hans piven og hyleri kan trække tårer ud af mig… Det går simpelthen lige i hjertet på mig :frowning:

Nu er han stoppet. Han ligger og sover trygt nu i min sofa med min dyne - den lille pus har brug for ro.

Tusinde tak for svar til jer alle :-)[/QUOTE]

Du må skynde dig at få fat i Charlotte og Jan, så du kan få en af tabbydrengene :0))

Ja, det må jeg :slight_smile:

Problemet er bare, at jeg ikke har 4000+ kr. lige nu.

Måske bliver de solgt, inden jeg får råd - det er ikke til at sige.

[QUOTE=MisMilo;626908]Ja, det må jeg :slight_smile:

Problemet er bare, at jeg ikke har 4000+ kr. lige nu.

Måske bliver de solgt, inden jeg får råd - det er ikke til at sige.[/QUOTE]

Du kunne jo tage en snak med opdrætter og fortælle din killing er frygtelig ked af det - måske I så kan finde ud af noget der :slight_smile:

Ja, man kan aldrig få værre end nej :slight_smile:

Held og lykke med det - sender en masse :kryds: for, at det kan lade sig gøre, for jeg er sikker på, det er den rigtige løsning.

Ellers en voksen omplaceringskat - de plejer ikke at koste så meget som killingerne :slight_smile:

Jeg har f.eks. altid givet “mængderabat” ved køb af to og køber har også fået lov til at betale af et par gange.

[QUOTE=MisMilo;626807]Tusinde tak for svar :slight_smile:

Jeg må hurtigst muligt købe én af hans søskende-drenge også - der er 2 blå-tabby drenge tilbage i kuldet.[/QUOTE]
Wiiie en blå-tabby birma :wehuu:
Glæder mig til at følge Milo og brormanden også, hvis du køber ham :wink:
Jeg tror det er meget normalt, at killingen vil miave og pibe lidt de første par døgn, men hvis det bliver ved, så er det jo nok ikke afsavnet af moar…
Men tror bestemt det holder op inden for de næste par dage :wink:
Min Sean miavede også den første nat, selvom Gizmo var der…

[QUOTE=MisMilo;626908]Ja, det må jeg :slight_smile:

Problemet er bare, at jeg ikke har 4000+ kr. lige nu.

Måske bliver de solgt, inden jeg får råd - det er ikke til at sige.[/QUOTE]
Du kan kigge på birma.dk - her har vi en liste med voksne omplaceringskatte. http://birma.dk/voksnekatte.htm

[QUOTE=•~ Rikke ~•;626946][…] Jeg tror det er meget normalt, at killingen vil miave og pibe lidt de første par døgn, men hvis det bliver ved, så er det jo nok ikke afsavnet af moar…
Men tror bestemt det holder op inden for de næste par dage :wink:
Min Sean miavede også den første nat, selvom Gizmo var der…[/QUOTE]

Enig med Rikke. Det første bud ved enhver ompladsering er tålmodighed, tålmodighed og mere tålmodighed. Du fik Milo igår, så det er kun forventeligt, at han kalder på sin familie i starten. Han kan jo ikke vide, de ikke kan høre ham. :slight_smile:

Men ellers så synes jeg også, en kat mere vil være en god idé, for livet som enekat må altså være ensomt - uanset hvor meget du tager dig af ham. Og det behøves ikke være en racekat også. Lige nu er internaterne fyldt til randen med skønne katte, der bare venter på et nyt hjem… :wink: