Rasputin har gået hvileløst kaldende rundt, siden Citaro rejste hjemmefra i formiddags. Jeg vidste godt de to drenge havde opbygget et helt specielt bånd. Citaro var Rasputins lille protege, og hvor den ene var, der var den anden også. Bare se dem putte sammen i tråden her: [ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=14477”]Når to drenge går kold - De Kattegale Debatterer[/ame]
Nu ligger Rasputin her tæt op af mig, men uden at slappe af som han plejer. Han er vågen og lyttende, og skal lige undersøge hver en lyd. Det kunne jo være det var Citaro der var kommet tilbage. Det skære i hjertet at han savner sin lille kammerat SÅ meget. Det er lige før jeg har fortrudt jeg lod ham gå.
Men forhåbentlig går det snart over, og der er allerede ved at ske en ændring af dynamikken i min lille flok. Bastian nyder roen og freden, og bliver mere synlig indendøre. Isis har sluppet moderskabet helt og holdent, og er blevet mere nærværende overfor både os og Bastian og Rasputin. Hun besluttede jo at de to sidste killinger var hendes, da Olga blev omplaceret, selvom de da var 14-15 uger. Så de fik lov til at die hos hende, selvom de ellers helt var holdt op hos deres egen mor.
Det bliver interessant at følge med i udviklingen de nærmeste dage. Hvordan rollerne nu bliver fordelt mellem de tre katte der er tilbage. Endnu mere interessant bliver det at se hvordan især Rasputin vil reagere når Isis får killinger. Om han vil knytte tætte bånd til sine egne killinger, og om Isis vil lade ham være med fra starten, som hun har ladet Bastian være med de andre gange. Og hvilken rolle vil Bastian mon få til den tid. Spændende…