En svigermor:

:S

Åhhhhh…sviger-mor…
for mange er det som at holde en varm kartoffel i hånden.

Jeg er en svigermor med 2 sønner.
Jeg er en sød og kærlig svigermor.
I stedet for 2 børn - har jeg nu fire.

De andre må for min skyld gerne være en uddøende race:doh:

Man skal åbne sine arme og vise sine svigerbørn kærlighed.
Alt andet er dumhed.

Der er svigermødre/fædre, som ikke synes, at der findes en pige,
som kan leve op til deres enestående kloge og
vidunderlige søn;
netop han - er Guds gave til kvinden.

De burde skamme sig.
Mange jule-hilsner
Mona

Heldigvis har jeg en sød svigermor - og håber da at hun synes at jeg er god nok til hendes søn… :ups:

jeg har også en sviger mor… :S …

jeg er enig Mona - HELT enig

Det har PP også - og han fortalte mig igår at han er glad for sin -wehu

Mona med en svigermor som dig, så har man simpelthen vundet den store gevinst i lotteriet.

:wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu::wehu:

Lad os sige det sådan her…
Jeg ligner ikke en eneste af Jans tidligere kærester! Faktisk slet ikke den type kvinde, som han typisk lige skal kigge en gang ekstra efter… nemlig blond, langt hår, spinkel bygget og ikke ret høj :slight_smile:
Til vores bryllup skulle min svigerfar jo holde tale… og jeg glemmer aldrig denne sætning:
Da Jan kom hjem med Ann første gang, sad jeg og Inger (min svigermor) og kiggede på hinanden efter at de var gået… Men det var Inger der sagde, hvad jeg også tænkte… Synd, hende Ann er så høj og mørk - det holder nok ikke - hun er ellers god for Jan!..
Det glæder os helt utroligt, at vi begge tog så meget fejl!!! Velkommen til vores nye datter…

Og det var så der, at jeg forbandede min øjenmakup… man kan ikke tillade sig at stortude med sådan noget stads på! :slight_smile:

jeg har en svigermor som egentlig er sød nok, men hun har nu alligevel sine særheder og underlige ideer. jeg tror nu nok hun syntes jeg er en underlig snegl, men alligevel er hun tilfreds med mig som svigersøn, min kone giver mig så ret osse i det hvad angår hendes mor.
min kone derimod syntes hun har verdens dejligste svigermor og de 2 er faktisk perleveninder osse.

men ja der findes helt sikkert svigerforældre derude som mener der ikke findes nogen der er gode nok til deres børn og de skulle skamme sig sku de

Har haft et par stykker -høhø
Den første blandede sig ret meget i vores liv, kom med dåsemad i lange baner så var hun sikker på manden fik noget mad. Passede hus når vi var på ferie og havde tømt alle vores skabe og vasket alt vores tøj. Og ellers rodede og snagede i vores ting. Men ok, jeg var jo lidt ung og uerfaren :slight_smile:
Den næste “svigermor” var en underkuet og stille person, det var sgu synd. Manden var sådan en brovtende person. Jeg var ikke gift med sønnen med vi boede sammen i ret mange år.
Den seneste OG sidste, Claus’ mor er bare SÅ sød. Blander sig ikke i en dyt og har boet i huset masser af gange og passet katte mens vi har fartet rundt i verden. Er utrolig hjælpsom og står altid parat hvis man har eet eller andet behov. Så hende kan jeg ikke klage over. Claus’ var også glad for min mor da hun levede og hun var meget glad for Claus.
Så alle gode gange 3 -høhø

Åååhhh Mona

Jeg sidder her og bliver helt varm indeni, når jeg læser dette indlæg.
:wehuu:

Jeg ved (eller håber ihvertfald) at jeg bliver en god svigermor, for hende jeg har, er ikke velsignet med næstekærlighed overfor mig eller mine (vores) børn.

Jeg ville ønske, at alle svigerfamilier kunne acceptere deres børns valg, uden at blande sig negativt, og at de kunne se det som at de har fået “flere børn” i stedet for “rivaler”

[quote=Annette O;87451]
Jeg ville ønske, at alle svigerfamilier kunne acceptere deres børns valg, uden at blande sig negativt, og at de kunne se det som at de har fået “flere børn” i stedet for “rivaler”[/quote]

Hi… min mor var en drage!!!
Ikke en eneste af mine tidligere kærester har hun brudt sig om… hun hverken sagde eller gjorde noget som sådan, men det lå tykt i luften at hun ikke brød sig om dem og hellere så deres hæl end tå… Undtagelsen var en fyr, som jeg vel ikke var kæreste med - vi “fjollede” bare lidt :stuck_out_tongue: Han var velkommen…
Da Jan kom ind på banen, var hun ikke opmærksom… vi startede som venner, blev bollekammerater og først efter ca 1½ - 2 år blev vi kærester :slight_smile:
Og så var det meget, meget for sent at begynde at sige hun ikke kunne lide ham! -LOL
Hun prøvede dog… en eneste gang!.. og inden jeg fik et eneste ord indført, kom det fra Jan at hun lige så godt kunne vænne sig til det, for han var kommet for at blive!!! Jeg tror aldrig, jeg har set min mor se SÅ rystet ud! :smiley:
Men hun må have tænkt sig om… Eller måske var det fordi jeg kom til at grine af hendes ansigtsudtryk. For første gang oplevede hun at jeg var revnende ligeglad med hendes mening!
I hvert fald var og blev Jan højtelsket af hende… de gik i biografen uden mig (tak, så slap jeg for dødssyge film med Arnold Schwarzenegger! :smiley: ), de spiste middage sammen, og da min mor fik hukommelsesproblemer efter en grusom trafikulykke, var det JAN og ikke mig, hun valgte som værge og kautionsholder for hendes økonomi…
Da min mor døde, mistede Jan en meget værdsat gammel veninde og ikke “kun” sin svigermor…

Jeg ved at jeg er en god svigermor for det fortæller mine børns kærester mig :tihi:

Jeg er så også glad for mine svigerbørn. De er bare for dejlige :wehuu:

[quote=birtheras;87628]Jeg ved at jeg er en god svigermor for det fortæller mine børns kærester mig :tihi:

Jeg er så også glad for mine svigerbørn. De er bare for dejlige :wehuu:[/quote]

Kære Birthe…

Hvor er det dejligt at høre. :wehuu:
Jeg er sikker på, at du også fortjener at høre det.
Kærligt…kærligt :inlove:
:inlove:
Kærlige hilsner
Mona

Jeg troede jeg havde en ven i min svigermor, lige indtil juleaften sidste år :frowning:

Min eks. og jeg havde allerede besluttet at blive skilt, men vi boede stadigvæk sammen, fordi jeg ikke havde fundet et nyt sted at bo.
Henrik og ungerne var hos farmor midt på dagen, for at sige god jul og bytte gaver … jeg havde lavet en kurv med flødelikør og islandske klejner, som svigermaskinen fik :ok:
Når de kommer hjem igen, er der kun tre gaver i posen … en til hver af ungerene og en til Henrik … ikke engang et julekort til mig :ked:
Jeg blev så ked af det og såret, ikke fordi jeg ikke fik nogen gave, men måden at gøre det på … det skulle lige understreges at jeg ikke havde noget at hente i deres familie længere :fryser:

Den dag i dag, fatter jeg ikke hvorfor jeg skulle lægges på is … der har overhoved ikke været noget drama omkring vores skilsmisse og min eks. og jeg er stadigvæk venner og har ikke noget i klemme … så derfor behøvede ingen at vælge side eller i det hele taget at tage stilling til vores skilsmisse :prut:

Jeg kan stadigvæk godt snakke med min svigermor når jeg møder hende … men den fortrolighed og det venskab som jeg troede vi havde, det er væk … og det største tab er på hendes side :stuck_out_tongue:

[quote=Skattekat;87881]Jeg troede jeg havde en ven i min svigermor, lige indtil juleaften sidste år :frowning:

Min eks. og jeg havde allerede besluttet at blive skilt, men vi boede stadigvæk sammen, fordi jeg ikke havde fundet et nyt sted at bo.
Henrik og ungerne var hos farmor midt på dagen, for at sige god jul og bytte gaver … jeg havde lavet en kurv med flødelikør og islandske klejner, som svigermaskinen fik :ok:
Når de kommer hjem igen, er der kun tre gaver i posen … en til hver af ungerene og en til Henrik … ikke engang et julekort til mig :ked:
Jeg blev så ked af det og såret, ikke fordi jeg ikke fik nogen gave, men måden at gøre det på … det skulle lige understreges at jeg ikke havde noget at hente i deres familie længere :fryser:

Den dag i dag, fatter jeg ikke hvorfor jeg skulle lægges på is … der har overhoved ikke været noget drama omkring vores skilsmisse og min eks. og jeg er stadigvæk venner og har ikke noget i klemme … så derfor behøvede ingen at vælge side eller i det hele taget at tage stilling til vores skilsmisse :prut:

Jeg kan stadigvækgodt snakke med min svigermor når jeg møder hende … men den fortrolighed og det venskab som jeg troede vi havde, det er væk … og det største tab er på hendes side :p[/quote]

Svigermødre er og bliver en underlig ting. :slight_smile:

Da min bror blev vraget af hans kone var min mor helt oppe og køre og hans forhenværende var rigtig dum, men da min søster valgte at vrage hendes mand fattede min mor ikke at min søsters svigermor syntes at min søster var dum :tihi: Hvor hellig kan man være?

[quote=Skattekat;87881]Jeg troede jeg havde en ven i min svigermor, lige indtil juleaften sidste år :frowning:

Min eks. og jeg havde allerede besluttet at blive skilt, men vi boede stadigvæk sammen, fordi jeg ikke havde fundet et nyt sted at bo.
Henrik og ungerne var hos farmor midt på dagen, for at sige god jul og bytte gaver … jeg havde lavet en kurv med flødelikør og islandske klejner, som svigermaskinen fik :ok:
Når de kommer hjem igen, er der kun tre gaver i posen … en til hver af ungerene og en til Henrik … ikke engang et julekort til mig :ked:
Jeg blev så ked af det og såret, ikke fordi jeg ikke fik nogen gave, men måden at gøre det på … det skulle lige understreges at jeg ikke havde noget at hente i deres familie længere :fryser:

Den dag i dag, fatter jeg ikke hvorfor jeg skulle lægges på is … der har overhoved ikke været noget drama omkring vores skilsmisse og min eks. og jeg er stadigvæk venner og har ikke noget i klemme … så derfor behøvede ingen at vælge side eller i det hele taget at tage stilling til vores skilsmisse :prut:

Jeg kan stadigvæk godt snakke med min svigermor når jeg møder hende … men den fortrolighed og det venskab som jeg troede vi havde, det er væk … og det største tab er på hendes side :p[/quote]

Jeg kender det alt for godt :doh:
Sidste år satte vi huset til salg, fordi vi var på nippet til at gå fra hinanden.
Pludselig var jeg lagt på is og ikke engang et eneste ord om, at det var en trist situation eller noget - ingenting - nada.
Nå men Karsten og jeg blev sammen, og først efter 3 mdr fik jeg en sms fra min svigerinde.

Jeg har nu aldrig brudt mig synderligt meget om min svigerfamilie, men det skulle lige understreges (som du selv skriver) at vi ikke var et par.

Et nært forhold til dem får jeg aldrig - det ved jeg godt. Så naiv er jeg heller ikke :rock: :tihi:

Hej Mona.

Helt enig, meeeen… Man skal altså også forsøge at være en god svigerdatter - Jeg selv har verdens bedste svigerforældre og det er jeg glad for, da jeg ingen forældre selv har. En gang imellem har der selvfølgelig været optræk til uoverensstemmelser, men det ville der jo også være ift. ens egne forældre. For mig er det noget med respekt begge veje ligesom i alle andre forhold ellers kommer det ikke til at fungerer.

Og jeg har været rigtig glad for mine svigerforældre i 20 år nu :tihi: