En tabby med sort næse?

Er der nogen herinde der nogensinde har set en tabby (selvfølgelig ikke rød) kat, der har haft en sort/blå næse, fremfor den mere teglstensfarve/brunlige næse de tabby har?

Spørger fordi en dommer, på en tidligere udstilling, bestemt mente at en tortie smoke var tabby. Og som jeg kunne se så var den kat overhovedet ikke tabby, og havde netop også den karakteristiske sorte næser. Jeg spurgte høfligt dommeren til dette, og fik venligt at vide at tabby (sølv?) godt kunne have denne mørke næse, men jeg har bare aldrig selv set det…

Jeg har Scharlett som er sort sølv tortie tabby…hun har sort næse :slight_smile:

Spændende, må jeg se billeder? :slight_smile:

Her er et par foto af hende …gamle, men hvad jeg lige fandt. :slight_smile:
Der er også et af Løvehjerte…han havde også sort næse :slight_smile:

[QUOTE=Coon Danica;1106811]Her er et par foto af hende …gamle, men hvad jeg lige fandt. :slight_smile:
Der er også et af Løvehjerte…han havde også sort næse :)[/QUOTE]

Det må man sige, I stand corrected :smiley:

[QUOTE=Eife;1106803]Er der nogen herinde der nogensinde har set en tabby (selvfølgelig ikke rød) kat, der har haft en sort/blå næse, fremfor den mere teglstensfarve/brunlige næse de tabby har?

Spørger fordi en dommer, på en tidligere udstilling, bestemt mente at en tortie smoke var tabby. Og som jeg kunne se så var den kat overhovedet ikke tabby, og havde netop også den karakteristiske sorte næser. Jeg spurgte høfligt dommeren til dette, og fik venligt at vide at tabby (sølv?) godt kunne have denne mørke næse, men jeg har bare aldrig selv set det…[/QUOTE]
Djamilla havde helt sort næse, da hun var killing. Men jo ældre hun er blevet, jo mere natur/brunlig er den blevet.
Hun er NFO n 22

[QUOTE=DK Mammarazzi;1106822]Djamilla havde helt sort næse, da hun var killing. Men jo ældre hun er blevet, jo mere natur/brunlig er den blevet.
Hun er NFO n 22[/QUOTE]

Det er Scharlett’s ikke…den er stadig sort :slight_smile:
Og i morgen vil jeg gå alle misserne igennem :tihi:…hvem har striber og sort næse her :høhø:
Nej…ikke i morgen…der skal jeg jo til barnedåb…men tjekkes skal de :tihi:

[QUOTE=DK Mammarazzi;1106822]Djamilla havde helt sort næse, da hun var killing. Men jo ældre hun er blevet, jo mere natur/brunlig er den blevet.
Hun er NFO n 22[/QUOTE]

Ja, killinger “tæller” ikke :høhø: Det er der en del der har, så det er som voksen jeg er interesseret.

Lisbeth - så tak for dine billeder, det var lærerigt at se :slight_smile:

Hvor er hun SKØN med den næse - :hjerte:

Men hvad er grunden til, at de skifter farve med alderen :?
Gizmo er også n 22 og han har altid haft den lyse næse, men Djamillas var jo som sagt sort som lille og nu lys

Jeg har haft ham her, min lille Shiva.

Elin har også en kat Pippi med sådan en næse - huskat - er jeg NÆSTEN sikker på… ser hende ikke så tit - Pipsen altså :slight_smile:

Tilføjelse:

Og dog… det kan jeg faktisk ikke rigtig se om hun har - skal prøve at kigge næsten gang jeg er derude :slight_smile:

Men halen den er skisme skør - den tager ligesom fokus lidt fra næsetipsen på Pipsen :smiley:

Jeg faldet lige over denne tråd. Lidt sjovt, i vores kuld har alle ns 22 sorte næser.

Og jeg har Rikke, hun er sort smoke og tydeligt stribet. Hun er mor til ham her, Shiva, han havde sort næse, som den eneste i kuldet.

Tak for jeres billeder :slight_smile:
Ja, altså det er som voksne jeg oprindeligt tænkte på. Da det er ret almindeligt at killinger har sorte næser (og gælder jo så kun for tabby katte, da solide sorte har sort næse) :slight_smile:

En af mine egne (McCoy)

Og så som voksen

[QUOTE=Eife;1225451]Tak for jeres billeder :slight_smile:
Ja, altså det er som voksne jeg oprindeligt tænkte på. Da det er ret almindeligt at killinger har sorte næser (og gælder jo så kun for tabby katte, da solide sorte har sort næse) :)[/QUOTE]

Regner du så Rikke som solid eller tabby? Hun er mest sort, men kun yderste pelslag, underneden er hun sølv, og hun har tydelige striber på hals og i ansigt, mindre tydelige på kroppen :slight_smile:

Rikke er solid, hun er det der hedder sort smoke, og man kan se striberne der hvor hendes smoke “skinner igennem” :slight_smile: (Smoke og sølv er det samme, det kaldes bare to forskellige ting alt efter om katten er solid eller tabby, for lige at gøre det lidt ekstra forvirrende, hehe). Rikkes fine killing er sort sølv spotted tabby i øvrigt :slight_smile:

Tak, så fik man lige det sat på plads :).

Da Rikke i sin tid blev neutraliseret, kaldte jeg hende “den sorte kat” i min beskrivelse af hende, hos dyrlægen ved kattens værn. Der fik jeg at vide, at hun bestemt ikke var sort, men bare gråstribet, så det har de skrevet i de papirer, som blev sendt ind til katteregistret. Altså som de da “ved” alting de dyrlæger :tihi:.

Eva, hvornår vil du mene at næserne vil skifte farve. Syntes næsten de bliver mere sorte, som de bliver ældre.