ALLE mine vinduer er bare sat til i tordenfluer, det nærmer sig faktisk stadiet ULÆKKERT!!!
Men hold da op hvor ser det altså vildt ud!!
ALLE mine vinduer er bare sat til i tordenfluer, det nærmer sig faktisk stadiet ULÆKKERT!!!
Tror at fluer mm har klækket de sidste dage. Vores ene vindue så lige sådan ud i går. Jeg skyndte mig at blande en gang sæbevand med salmiak spiritus i og pudsede vinduet. Det er en win-win, fluerne dør og jeg har et rent vindue
Hvorfor lige salmiakspiritus???
Det fjerner samtidig fluelort og trafikfilm når vi bor tæt ved vejen. Så ikke af hensyn til tordenfluerne
Ahh okay…
Jamen jeg har sådan noget vinduessæbe jeg fik fra min gamle chef, da jeg var i rengøringsfirmaet, så det må jo også kunne tage det
[QUOTE=Lotte F;902855]Ahh okay…
Jamen jeg har sådan noget vinduessæbe jeg fik fra min gamle chef, da jeg var i rengøringsfirmaet, så det må jo også kunne tage det ;)[/QUOTE]
Jeps Det bruger vi også da Glenn har været vinduespudser
[QUOTE=Lotte F;902839]ALLE mine vinduer er bare sat til i tordenfluer, det nærmer sig faktisk stadiet ULÆKKERT!!!
[/QUOTE]
Wow. Sært nok har jeg slet ikke set nogen her. Andet end sådan et par enkelte… det der ER godt nok vildt.
Jeg så så for nylig (på Skanderborg Station tror jeg det var) en virkelig smart edderkop der havde lavet et spind lige ved en lampe. Dens net så sådan der ud… jeg tror den havde gabt over mere end den ku’ tygge L
[QUOTE=TrekkieGrrrl;902879]Wow. Sært nok har jeg slet ikke set nogen her. Andet end sådan et par enkelte… det der ER godt nok vildt.
Jeg så så for nylig (på Skanderborg Station tror jeg det var) en virkelig smart edderkop der havde lavet et spind lige ved en lampe. Dens net så sådan der ud… jeg tror den havde gabt over mere end den ku’ tygge L[/QUOTE]
Haha det må da have det noget spøjst ud
Men ja, her er VIRKELIG mange…
Og havde de så bare siddet udenfor…
Men NEJ NEJ! De sidder selvfølgelig på indersiden
AAAD er de INDE i huset? Hvor sørensen kommer de dog fra? Og er du sikker på det ikke er frugtfluer? Vi har haft sådan en invasion engang efter at vi tog på ferie og Den Yngste havde ladet en bananskræl ligge på sit værelse >_<
Irk!!!
Havde de siddet på indersiden af mit vindue havde de fået lov til at hilse på støvsugeren øjeblikkeligt!
Det er helt sikkert tordenfluer!!!
Eller Thysanoptera som de hedder på latin…
Nogle ækle små kryb
Prøv at google det latinske navn, og se hvor ulækre de er, når de er blevet forstørret op
Er du sikker på, at det ikke er flyvemyrer :?
Vi har RIGTIG mange flyvemyrer her i disse dage, så det er tiden lige nu.
Jeg er 100 % sikker!
Jeg kan godt kende en tordenflue når jeg ser den!
Jeg har brugt hele min barn- og ungdom på at lege med og undersøge insekter og andet småkravl
[QUOTE=Lotte F;902903]
Prøv at google det latinske navn, og se hvor ulækre de er, når de er blevet forstørret op :p[/QUOTE]
De sku’ hedde FYFORSATANOPTERA…
Jep, de er ikke specielt charmerende at se på når de kommer op i den størrelse