En tur i Bauhaus - og et katteglas ;)

Manden ville i Bauhaus i dag efter en skydelærer så han ku’ måle hjulbredden på sine små tog nøjagtigt :tihi: - og da der var en elektronisk en med LCD-display… gæt så hvilken en det MÅTTE være… nej, ikke den i plastik til en tyver, meeen… :dokdok:

Nå men så måtte jeg jo trøste-indkøbe et eller andet osse :wink: Og da vi stod og kiggede på tilbehør til Proxxon’en (det er samme idé som en Dremel, den der lille bore/save/altmuligdims hvorm an kan få en million forskellige dimser til. Det kan man osse til Proxxon, det er bare lidt billigere end Dremel)

Nå, men jeg stod så og kiggede, og fik øje på et Dremel graveringssæt… Se det lød jo sjovt, og da det viste sig at man sandelig kunne få en tilsvarende dims til Proxxon’en… ja så vidste jeg jo godt hvad JEG ville ha’ mig.

Og her til aften skulle jeg så afprøve den på et stykke ægte sennepskrystal :wink:

Og nu er der det at når jeg “bare skal tegne noget” så bli’r det altid enten en ugle eller en kat.

Og i dette tilfælde havde jeg på forhånd bestemt mig for en kat, Man ER vel KatteGal…

Så her er resultatet. 100% frihånd og første forsøg nogensinde med at gravere noget som helst… så jeg synes egentlig jeg slap meget godt fra det.
Næste gang vil jeg printe et mønster ud først så jeg har nogle streger at kigge efter L Men altså…

Dygtig, sådanne et sæt vil jeg da også have til min Dremel :høhø:

Hvor er det fint!:ok:

man kan købe små bøger med mønstre af alle slags - jeg har selv lavet temmelig meget i sådan nogen for nogle år siden. Desværre har jeg en skulderskade, der i løbet af årene har gjort, at jeg ikke længere kan holde til det. Men det er en rigtig dejlig hobby, og jeg synes man ret hurtigt kan lave flotte ting - har lavet mange gaver også. Da vi blev gift lavede vi bordkort på den måde. i genbrugsen og købe et glas til hver gæst. så graverede jeg dato, navn og en kirke på alle glassene. Gæsterne kunne så tage deres eget glas med hjem. ved da, at de stadig står flere steder.

Tak for tippet! Det vil jeg da kigge efter :smiley:

Og sikke en sød idé at lave bordkort på den måde! den vil jeg da også lige ha’ i baghovedet :slight_smile:

Støver sådan noget når man graverer?

Det støvede egentlig forbavsende lidt. Midtvejs kom jeg i tanke om at jeg vel egentlig burde ha’ noget for næsen, s¨å jeg trak bare min t-shirt op over snuden og det fungerede fint :slight_smile:

Jeg skyllede glasset et par gange undervejs (så jeg bedre ku’ se hvordan det så ud) og tørrede det af osse med en tør kleenex et par gange.

Men det var ikke sådan at jeg kunne se en masse støv mens jeg sleb.

Det er da en fin dims, du har købt dig.
Men personligt er jeg altså noget bekymret over, hvad din mand skulle bruge den skydelæreR til… :yikes: :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Else;744905]Det er da en fin dims, du har købt dig.
Men personligt er jeg altså noget bekymret over, hvad din mand skulle bruge den skydelæreR til… :yikes: :p[/QUOTE]

LOL :giggle:

[QUOTE=Else;744905]Det er da en fin dims, du har købt dig.
Men personligt er jeg altså noget bekymret over, hvad din mand skulle bruge den skydelæreR til… :yikes: :p[/QUOTE]

LOL! Ja det er jo liiiiige det… hehe så stor betydningsændring med et lille bitte bogstav :lol:

Rigtig flot :smiley:

Man kan også graverer på bagsiden af et spejl, det ser også flot ud og giver en god dybde effekt.

Interessant! Jeg kan godt forestille mig det må se godt ud. Jeg skal vist i Tiger eller et sted hvor man kan få sådan nogen billigt :slight_smile:

Det er sjovt at gravere… men :uha: Det lyder altså som ved tandlægen :besvimer: