En tur i Odense Zoo

Jeg var i dag i Odense og hente mig et nyt (meget lidt brugt og nærmest for billigt) Canon EOS 70D med et et okay objektiv til mit formål :slight_smile: der er et objektiv mere jeg ønsker mig, men så er der noget til ønskesedlen til jul :tihi:

Det skulle jo prøves med det samme, så jeg tog @Pernille_DL med i Odense Zoo.

Et par billederne skal I da se, på trods af de kommer lige ud af kameraet (bare lige reducere lidt i størrelse), så er de ikke helt ved siden af til at være de første 590 skud jeg fik fyret af :ups:
Ja - mange er sorteret fra! Det er meget længe siden, at jeg har leget med spejlrefleks, så der er en del knap så brugbare :stuck_out_tongue:




















Især lyset inde ved pingvinerne var meget specielt!
Det var mega svært at finde balancen ift billeder, og de ekstremt fingererede ruder, gjorde ikke opgaven nemmere :s:

Men det var en hyggelig tur, og jeg tror jeg får ret meget fornøjelse ud af det kamera.
Har ikke fået alle billeder over endnu, men det her var lige et lille udvalg, som jeg ikke synes I skulle snydes for :slight_smile:

23 Synes om

Kapivar baby :heart_eyes:

6 Synes om

Du har da ikke helt glemt, hvordan man gør :wink::clap:t2:

Skønne billeder! :star_struck: :star_struck:

Og jeg elsker røde pandaer! :heart_eyes:

8 Synes om

Jeg er også syg med den røde panda - “desværre” lå den bare og sov og så nuttet ud :tihi:

4 Synes om

De er bestemt nuttede når de sover - men de er godt nok også sjove når de tosser rundt. :grin:

Røde pandaer er de smukkeste dyr overhovedet :rock:

3 Synes om

Fantastiske billeder :heart: Hvilket kamera har du købt ??

Jeg skal en tur til forhandleren med vores, for at se om det er kameraet der er slidt op eller vores objektiver der ikke dur. vi har to objektiver, som stadig fungere med kameraet, men har to ander objektiver der er stået af på ca 1½ år. og ved jeg kommer til at savne kameraet, når killingerne kommer, for selv om jeg har en mobil der tager fantastiske billeder, ja så er spejlrefleks bare lige en tand bedre

1 Synes om

Jeg fandt mig et Canon 70D med et Canon 55-250mm f/4-5.6 IS STM “brugt”.
Den har også sit alm “kit” objektiv 18-55mm, men der kommer jeg nok i stedet til at ønske mig/spare op til et Canon 50mm f/1.8 i stedet :slight_smile: måske også et rigtig vidvinkel prime, men det er længere nede på ønskesedlen :tihi:

Jeg er jo først liiiige ved at lære det kende, men det tyder på, at det er et ret godt match allerede :slight_smile:
Det næste jeg “skal” have fat i til gengæld er et UV filter og et pol filter foruden modlysblænde. Det manglede jeg godt nok i går et par gange :slight_smile: en passende taske er vist også noget jeg er nødt til at kigge på, for det jeg har er enten alt for stort eller for småt :ups:

Og nu er det jo kun halv arbejdsdag i dag, så hvis nu lige alt går som det skal, så bliver det vist en “foto eftermiddag” i dag igen, så jeg kan lære det endnu bedre at kende :slight_smile:

4 Synes om

Python kysset er da lige til et stock Photo :+1:

1 Synes om

Hold da op sikke nogle fantastiske billeder :smiley:

1 Synes om

Nu kom resten igennem udvælgelse-processen i om det skulle gemmes eller ej :slight_smile:
Og så røg de i google, så hvis I vil se “resten”, så er de herinde:

Nogle skal jeg en dag have gennem “vridemaskinen”/fotobehandlingsprogram, men sådan til at være hevet direkte ud af kamaraet er jeg ok tilfreds med mine første forsøg :slight_smile:

9 Synes om

Jeg elsker at se den røde panda i Odense, sidst jeg var der rendte den rundt ude på sin gangbro tæt på indgangen… :smiley:

1 Synes om

Jeg har været inde og like nogle af de billeder jeg bedst kan lide (fik set ca. Til dovendyret , og blev vildt misundelig over i har set det :D)