Det har været 3 begivenhedsrige dage i kattenes tegn her hjemme:)
I mandags, var Jeppe til dyrlægen, det gik over alt forventning:)
Vi havde regnet med at få at vide at han skulle tabe sig noget mere end de 50 g, han havde tabt, men nej, herren er vokset i løbet af det for gangene år og er nu bare en stor flot kat, med kastratdelle:D
Jeppe sørgede dygtig som han er, for at dyrlægen både kunne lytte til ham når han knurrede og når han ikke gjorde, og tænderne viste han fint i et meget langt hvæs:thumbup:
Alt i alt, gik vi der fra med beskeden at han var en flot kat og at det var en rigtig god idé hvis vi kiggede efter en han killing, han kunne lege med, de tjekkede sågar internatets hjemmeside for os:tihi:
I dag, kom dagen så endeligt hvor vi skulle ud på internatet og kigge:wehu:
Vi fortalte dem hvad vi søgte, og mødte 3 unge kat/killinger under 1 år alle hanner, men der var ingen af dem der sagde os noget…
Ved et tilfælde kom vi forbi døren hvorpå der stod, killinger, og spurgte om der var nogle han katte der inde, hvilket der var:)
Ind med os for at møde en meget uinteresseret rød hankilling, som det heller ikke skulle være, min kæreste fik dog straks øje på en blå killing, der i første omgang desværre for os var en hunkilling:(
Men der var nu et eller andet ved hende, der gjorde at vi hilste på hende og spurgte mere indtil hvem hun var…
Hun viste sig at være hvad de kaldte en tilbageholden kat, med en skøn personlighed når hun først var tøet op overfor en person og de mente bestemt hun godt ville kunne klare Jeppe:)
Min kæreste nussede hende lidt og prøvede at opfordre hende til leg, mod al forventning var hun helt med på den og så begyndte hendes charme offensiv ellers, i en grad de ikke havde set fra hende før ude på internatet, når der var nye mennesker tilsted:)
Hun nærmest kravlede rundt på min kæreste og stor spandt, og jeg skulle vaskes på hænderne da jeg ville nusse hende:inlove:
Efter lidt snak, måtte jeg så ud til hende der havde vist os rundt og sige at kattenefter at have været i internatets varetægt hele sit liv, nu skulle videre:)
Så nu er der flyttet den dejligste og mest kærlige hunkat på 5 mdr, ind på vores badeværelse og de næste dage skal operation sammenføring gennemføres:D
(Billeder kommer senere, hun er umulig at tage billeder af i øjeblikket, fordi hun klatre rundt på os og skal nusses:inlove:)
Ja, sådan kan det gå. Man tror, man ved, hvad man leder efter, og ender med noget helt andet, fordi katten - den helt rigtige - er der. For når katten vælger én, må man jo bare rette sig efter det. Stort tillykke med hende - jeg glæder mig til billederne.
Tak:)
Billederne kommer forhåbentlig en gang imorgen:)
Indtil videre går det som man kan regne med, der er lidt hvæsen og knurren fra hende og Jeppe hvæser lidt, så det skal nok gå godt:)
Har I fundet et navn til hende? Eller skal vi hjælpe
Jeg håber, I får en problemløs sammenføring - og det er det stadig, selv om der er lidt hvæs og knurren.[/QUOTE]
Min kæreste mener ikke det kan vente til i morgen med at jeg får lagt minimum et billede op, for han mener vi har brug for flere forslag end dem vi har kunne hitte på:)
Ingen af dem passer hende helt, men dog bedre end Joy som hun hed på internatet, så der kommer billede en gang i aften:)
[QUOTE=Lonse;1015833]Tak:)
Billederne kommer forhåbentlig en gang imorgen:)
Indtil videre går det som man kan regne med, der er lidt hvæsen og knurren fra hende og Jeppe hvæser lidt, så det skal nok gå godt:)[/QUOTE]
Det er fordi de lugter forskelligt…gnid den nye med Jeppe’s tæppe…så får de samme “lugt”…
Hun sørgede for vi ikke havde andet valg, end at tage hende med:)
Mht at gnide hende med noget der lugter af Jeppe, har hun fået “hans” kradsemåtte ud, og den bliver brugt som seng:)
Med hendes fart så lugter hun snart mere af os, end sig selv, hun skal op og ligge på skødet hver gang vi kommer ud til hende:hjerte:
Og jeg har fået lagt et par billeder på computeren, så opretter en billedetråd her om lidt:)