I august sidste år bestilte jeg et nyt parti foder hjem til drengene; der var overskud på kontoen så det skulle jo udnyttes…
Nå, men jeg ser så først nu, knap et halvt år efter () at det er Orijens hundefoder jeg har fået i stedet for kattefoderet.
Jeg har lige tjekket kvitteringen, jeg havde altså bestilt kattefoderet…
Nå, men min spørgsmål er så om drengene kan spise det alligevel? Jeg er ikke klog indenfor foder overhovedet, så jeg aner det ikke…
De får ikke det foder alene, det er blandet med Applaws, Iams og Acana.
Nej, det kan de ikke. Hundefoder indeholder slet ikke de samme næringsstoffer som kattefoder. Er du uheldig, så kan det indeholde noget som kattene ikke kan tåle.
Altså, analyse-mæssigt er det jo meget kattemads-agtigt. Og uuumiddelbart ved at skimme henover ingredienslisten er der heller ikke noget, der springer mig i øjnene, men den skal du lige finkæmme i hvert fald.
Men jeg ville godt nok selv føle mig noget lorren ved det… især når det er tørfoder i så store mængder. Jeg har gjort det med nogle enkelte fejlkøbte dåser engang, hvor jeg selv tilsatte taurin, men de havde også en noget mere overskuelig ingrediensliste.
Pivnu, mit eneste problem er at jeg reelt ikke ved hvad kattene kan tåle - og ikke tåle, af de ingredienser?
Og som nævnt, så ville de ikke få det foder alene, + de får vådfoder dagligt…
Men jeg forsøger at sælge det, så må vi se om nogen vil købe det =)