En vinter med Zap i

Et andet godt råd mod statisk elektricitet er 2/3 eddike og 1/3 kogt koldt vand, og rosenvand efter behov, blandet og i en spray flaske…
Og spray på trægulvene…

Til tøjvask, 1dl eddike i skyllevandet, sammen med skyllemiddel.

OG til dit hår og til pelsen på misserne: 1/3 éddike, 2/3 kogt koldt vand og rosenvand efter behov i…prøv dig frem. Det kan du så spraye i hår, og pels på kattene…

[quote=Skattekat;94534]Jeg har hentet det :stuck_out_tongue:

‘‘Smølfevand’’, er godt til den daglige pleje af katte, og afhjælper statisk elektricitet .

1/3 Destilleret vand
1/3 Rosenvand
1/3 Fougere

Alt købes hos Matas

Bland en lille portion af gangen, ca. ½ dl af hvert. Hældes på en forstøver og bruges til at sprøjte enten direkte i pelsen, på hårbørste eller i hænderne og fordeles overalt … det dufter skønt.
Og det virker :ok:[/quote]

En lidt ældre tråd, jeg bringer op, men…

Skal det være destilleret vand?
Er det ikke nok bare at bruge kogt vand?

// Martin

Hvad er Fougere helt præcist ?

http://www.matas.dk/Brands/matas+beauty+striber/matas+fougère+500+ml.aspx?BrandId=741&ProductId=399

Det er en meget tynd væske, som de også kalder “hårvand”.
Men det ser godt nok lidt dyrt ud, men det er sikkert lækkert til kattenes pels. :slight_smile:

[quote=birtheras;94374]Så har i nok noget syntetisk i enten tæpper eller sko.

En vandforstøver med vand iblandet lidt skyllemiddel skulle tage det meste. Sprayes forsigtig over gulvtæppet.[/quote]

hvad så hvis man ikke har et gulvtæppe? -tihi hvad skal man så sprøjte det på?

Vi har akvarie i stuen, men får altså stadig stød på kattene.

Men kattene er måske på den forkerte side af glasset hos os :muhaha:

Det GJORDE jeg også, når jeg steg ud af min bil, indtil jeg fik verdens
bedste tip! Mens du sidder i bilen, åbner du døren og griber fat med
hånden på toppen af døren, så du rører gummilisten, og så stiger du ud
stadig med hånden på døren. Det ser måske lidt sjovt ud, men virker hver
gang :slight_smile:

Hvis kattene og jeg får stød af hinanden, plejer jeg at gøre mine hænder pladdervåde under vandhanen og stryge dem henover kattene - det skal muligvis gentages med jævne mellemrum, men det er nemt og praktisk. Jeg bryder mig ikke om at bruge alle mulige fikse (og dyre!) produkter mod noget så enkelt som elektrisk pels, som som oftest skyldes tør luft pga frost.

Den store synder kan altså også sagtens være vi går i sokker eller hjemmesko med syntetisk sål.
Ellers virker eddike og vand fint i en forstøver og hvis man så gemmer et par skåle med eddike rundt om, virker det godt mod både elektricitet og dårlig lugt.
Knus Elin

BUMP

Tror lige jeg BUMPér min tråd igen-igen :slight_smile:

Hvad betyder det :?
Rådene du har fået virker ikke eller hvad :?

[quote=Vivi_Fletcher;339369]Hvad betyder det :?
Rådene du har fået virker ikke eller hvad :?[/quote]

BUMP = Bringing Up My Post

jojo de virker fint der er bare mange der laver samme emner, og så tænker jeg at i stedet for at have 80 emner om det samme, så kan jeg lige BUMPé og så kan folk læse de super gode råd JEG har fået :slight_smile: