En vinter med Zap i

Av!

Its electrifying! bogstaveligt talt!

Jeg ved ikke om det er mit tøj eller min hud er er tør, eller om det er mine sko men alt omkring mig er hamrende elektrisk hele tiden!

Det er skide irriterende for det betyder at både willow og jeg får os nogle gevaldige chock ind i mellem når vi skal nusse for der ligges hårdt ud med et ordenligt ZAP

Jeg har lige ville kysse missen og det snurre stadig i min læbe - og han blev så forskrækket at han hoppede væk :fryser:-LOL

Ved ikke helt om jeg skal græde eller grine…

jeg får også nogle ordenlige slag over fingrene når jeg vil tænde mit varmeapperat og alle mulige andre ting - jeg er ved at vøre godt træt af det!

Har i nogle anti-statiske råd til mig derude?

På forhånd tak
mvh.
Gry

Iiihh jeg for konstant stød på mine misser, dog meste hvis jeg nusser dem på maven:S:S Iihhh jeg hader det bare SÅ meget :frowning:

Jeg har det samme problem, jeg træt af det.
Jeg bruger ikke skyllemidel, så troede det kunne være det, men er ikke sikker.
Det kunne være rigtig dejligt med nogen der ved noget om den elektrisitet.

-what-what-what

Ej, hvor pusseløjerligt !

De sidste par dage har jeg fået stød hver gang jeg har stået ved kassen i Netto og lagt varer på båndet - jeg troede, at det bare var mig - og satte det ikke i forbindelse med vejret.

:fryser:

Er det ikke noget med, at man skal have fodtøj på med gummisåler - så får man ikke stød ??

Så har i nok noget syntetisk i enten tæpper eller sko.

En vandforstøver med vand iblandet lidt skyllemiddel skulle tage det meste. Sprayes forsigtig over gulvtæppet.

Jeg har også givet mine missere nogle ordentlig stød på snuden de sidste par dage, og de er bestemt ikke begejstrede. Det er dog kun når jeg sidder på sofaen i stuen, men ikke desto mindre meget irriterende. :thumbdown:

jeg får også zappet mine ret tit… især Kheops - han er levende at røre ved…

Det er tør luft (for lav luftfugtighed) der er problemet, og især når det er tør frost som det har været de seneste dage…

Tidliger brugte man at hænge vandfordampere på radiatorerne, men rådet med vandforstøveren er også godt…

Jeg bruger altid skyllemiddel i mit tøj - og jeg har ingen tæpper overhoved. Så jeg ved ikke lige hvad det kan skyldes hos mig…

Min frisør siger at det blandet andet handler om at danmarks luft bliver ekstremt vtør om vinteren så man skal huske at bruge balsam…

:D:D

Jeg har faktisk altid vand i et par skåle på radiatorerne, ellers kan jeg ikke holde det ud - og det er ret meget, der fordamper på et døgn.

Jeg har ikke gulvtæpper på, jeg har de fineste afhøvlede gulve - men Silke ligger på et syntetisk tæppe på radiatoren - og jeg har også fået svitset både mund og hænder, når jeg lige skulle nusse hende.

Det gør jo ikke ondt, man bliver bare HERRE-forskrækket hver gang det sker.

:eek::eek::eek:

Jeg har heller ingen gulvtæpper overhovedet, men bruger ikke skyllemidel lige PT.

Hvis i ikke har gulvtæpper så er det pga luftfugtigheden.

Sæt nogle skåle med vand rundt omkring på gulvet. Kattene har flere steder de kan drikke og samtidig fungere de som luftfugtere :slight_smile:

[quote=birtheras;94464]Hvis i ikke har gulvtæpper så er det pga luftfugtigheden.

Sæt nogle skåle med vand rundt omkring på gulvet. Kattene har flere steder de kan drikke og samtidig fungere de som luftfugtere :)[/quote]

Tak, det vil jeg da prøve.

Bedre endnu køb et akvarie så har misserne også noget at kigge på.vi har aldrig problemer med statisk elektricitet.:slight_smile:

Tørretumbler er en meget stor synder.
Det samme kan opvarmningsformen være.

Jeg bruger aldrig skyllemiddel (det er noget af det værste miljøsvineri man kan forestille sig) og jeg har ikke problemer. Har heller ikke statiske problemer.

Da jeg boede i lejlighed med fjernvarme og tørretumbler, der jævnligt blev brugt, havde jeg ofte problemer.
Tror ikke det er sket en eneste gang mens jeg har boet i hus og kun meget sjældent bruger tumbler.

Til gengæld får jeg altid stød når jeg stiger ud af min bil …

Jeg bor på landet, har trægulve, bruger skyllemiddel og balsam og har træfyr i laden som varmer hytten. Jeg har vand rundt omkring - og jeg giver og får stød. Pelspleje er UMULIGT!

Så hvis der er andre råd… :slight_smile:

MVH

I må ha´ Birgitte på banen… hun har en eller anden god opskrift.

Noget, som man gnider i hænderne og derefter over missernes pels :slight_smile:

[quote=Lise;94529]I må ha´ Birgitte på banen… hun har en eller anden god opskrift.

Noget, som man gnider i hænderne og derefter over missernes pels :)[/quote]

Jeg har hentet det :stuck_out_tongue:

‘‘Smølfevand’’, er godt til den daglige pleje af katte, og afhjælper statisk elektricitet .

1/3 Destilleret vand
1/3 Rosenvand
1/3 Fougere

Alt købes hos Matas

Bland en lille portion af gangen, ca. ½ dl af hvert. Hældes på en forstøver og bruges til at sprøjte enten direkte i pelsen, på hårbørste eller i hænderne og fordeles overalt … det dufter skønt.
Og det virker :ok:

[quote=Skattekat;94534]Jeg har hentet det :stuck_out_tongue:

‘‘Smølfevand’’, er godt til den daglige pleje af katte, og afhjælper statisk elektricitet .

1/3 Destilleret vand
1/3 Rosenvand
1/3 Fougere

Alt købes hos Matas

Bland en lille portion af gangen, ca. ½ dl af hvert. Hældes på en forstøver og bruges til at sprøjte enten direkte i pelsen, på hårbørste eller i hænderne og fordeles overalt … det dufter skønt.
Og det virker :ok:[/quote]

Et der det her, der menes? KLIK

Øhh … FISK :?

-kaisålæredet BIRGITTE !!