Endnu en fordel ved indhegnet have

Ja, det er længe siden jeg har været aktiv her inde, men her er lige lidt lyd fra mig. :slight_smile:

Vil blot lige dele min glæde ved vores indhegnet have. :smiley:
Jeg elsker den mere og mere for hver dag der går. Troede ikke det kunne ske, men det gør jeg.

Jeg ELSKER og NYDER virkelig at kunne vide, at mine katte er i sikkerhed. De kommer ikke i kontakt med andre katte/dyr/biler/mennesker. Eller hvad de ellers kan finde.
De kan løbe tossede rundt her inde og ligge hvor de vil uden at genere nogle!
Og endnu et plus er, at de ekstra aktivitet kan ses på vægten. Og det er et dejligt plus! - Jeg er så stolt af den ene, nemlig Diamond. - Hun startede med en vægt på 6,6 kg., da de kom ud for første gang i den indhegnet have. Nu her har hun en flot vægt på 6 kg. Hun er bare blevet SÅ flot! Pynter virkelig på hende. Hun var blevet for stor, men det ville ikke “af hende”, før end nu. - Jeg er så glad og stolt af hende. - Hun smed 400 g. på 2 uger på et tidspunkt. Blev helt nervøs for der var noget galt med hende, men det var/er der ikke. Og nu går det stille og roligt.
Amidale som også gerne må tabe sig, sker der ikke så meget med. Men hun tager ikke på, og det er et plus. :slight_smile:
Gismo den bandit der imod, har nu ligget på 5,3 kg. i snart 1½-2 måneder. Ham må der gerne snart komme lidt mere på, men det skal helt sikkert nok komme. :slight_smile:

Misserne elsker simelthen bare den have. Alle 3. Det er så dejligt at se.

Og de fanger også lidt engang i mellem. Diamond var den første med en gråspurv. Det forkerte var bare, at hun på MYSTISK vis, stod på den FORKERTE side af hegnet med denne fugl stolt i munden. -what Jeg var ved at dø da jeg så hende stå der. - Kæresten får fanget hende og rost hende. Desværre er fuglen stadig levende, men i total chok, så den måtte jeg lige hjælpe på vej …
Få dage efter kommer Amidale med en blåmese/gråspurv. Stolt ind i gangen og piver mens hun viser mig denne fugl. :slight_smile: Roser hende og tager fuglen fra hende.

Og så idag, kommer Amidale op på terassen og vil ind. Denne gang står hun med en frø i munden. -what IGEN var jeg ved at dø. - tager mod til mig og går ud og roser hende. Jeg HADER frøer. Jeg snupper hurtige billeder af hende og fangsten. Min mor vil snuppe frøen i en pose og smide ud. Men næææ nej, den lever sq. Så hurtig ind til naboen, som har en havedam, så nu sidder den (måske) der - Hvem ved om vi ser den igen … :fløjte:

Åhhhhhhh hvor er det dejligt at de er glade for deres indhegnet have, og sikke dygtige de er til at komme med med mad til dig :ok:
Skønt de har tabt sig når de nu skule det :thumbup:

Frøer er da søde, ja det syntes jeg altså de er :sorry:
Jeg glæder mig vildt til at få indhegnet min have, om forhåbentlig ikke så længe.

[quote=PiaH;206273]Åhhhhhhh hvor er det dejligt at de er glade for deres indhegnet have, og sikke dygtige de er til at komme med med mad til dig :ok:
Skønt de har tabt sig når de nu skule det :thumbup:

Frøer er da søde, ja det syntes jeg altså de er :sorry:
Jeg glæder mig vildt til at få indhegnet min have, om forhåbentlig ikke så længe.[/quote]

Ja de er rigtig dygtige. - Jeg roser dem også til skyerne, men øv de blive fornærmet når man tager fangsten fra dem. :stuck_out_tongue:

Ja, det er så lækkert at vægten går den rigtige vej. Man kan tydeligt se det på Diamond. :smiley:

Håber du snart får lavet en lækker have til misserne snart Pia. - Den er slet ikke til at leve uden nu synes jeg.

[quote=Kimilla;206276]Ja de er rigtig dygtige. - Jeg roser dem også til skyerne, men øv de blive fornærmet når man tager fangsten fra dem. :stuck_out_tongue:

Ja, det er så lækkert at vægten går den rigtige vej. Man kan tydeligt se det på Diamond. :smiley:

Håber du snart får lavet en lækker have til misserne snart Pia. - Den er slet ikke til at leve uden nu synes jeg.[/quote]

Jeg får den snart lavet, den er målt op og prisen sat, jeg venter bare på pengende efter min far som døde i Marts desværre.
Jeg glæder mig vildt til at kunne være sammen med misserne ude i haven.

[quote=PiaH;206278]Jeg får den snart lavet, den er målt op og prisen sat, jeg venter bare på pengende efter min far som døde i Marts desværre.
Jeg glæder mig vildt til at kunne være sammen med misserne ude i haven.[/quote]

Så er det jo lige op over lyder det til. :slight_smile: Lækkert!!

Åhhh, det gør mig ondt Pia. :ikkemig:

[quote=Kimilla;206279]Så er det jo lige op over lyder det til. :slight_smile: Lækkert!!

Åhhh, det gør mig ondt Pia. :ikkemig:[/quote]

Tak skal du ha’ angående min far.

Ja det kan blive når som helst så snart vi er over den 1’ste Juli, for sådan noget med penge skal jo i avisen, statstidende tror jeg det er, for at vis han skylder penge kan de hendvende sig. Det skal ligge i 8 uger og når det har det kan ingen kræve noget hvis de hendvender sig efter det.
Så jeg regner med min broder og jeg snart skal i skifteretten og underskrive nogle papir, også kommer der indhegnet have, så ja, det er lige op over.

[quote=PiaH;206289]Tak skal du ha’ angående min far.

Ja det kan blive når som helst så snart vi er over den 1’ste Juli, for sådan noget med penge skal jo i avisen, statstidende tror jeg det er, for at vis han skylder penge kan de hendvende sig. Det skal ligge i 8 uger og når det har det kan ingen kræve noget hvis de hendvender sig efter det.
Så jeg regner med min broder og jeg snart skal i skifteretten og underskrive nogle papir, også kommer der indhegnet have, så ja, det er lige op over.[/quote]

Oh hvor lyder det dog bare besværligt…:S

Håber det går let og smertefrit når i skal i skifteretten!

[quote=Kimilla;206291]Oh hvor lyder det dog bare besværligt…:S

Håber det går let og smertefrit når i skal i skifteretten![/quote]

Det har nu ikke været besværligt, bare langsommeligt.
Jeg tror ikke der er nogen problemmer, min far var ikke der lånte penge fra private, han lånte i banken hvis han skulle bruge mere end “småøre”.
Så det er heldigvis snart overstået.

:wehu::wehu::wehu:

Sikke en dejlig have, miserne har fået sig.

:wehuu:

Dejlige billeder af storvildtjægerne…

Kimilla ???

Vil du ikke nok samle frøerne sammen til mig ??

Jeg elsker frøer og firben - og så kan jeg lave en lille mose til dem herhjemme.

-høhø-høhø

Kan godt forstå du er glad for jeres indhegning :thumbup:, det er jeg også fordi vi har fået indhegnet have. Det eneste er, hvorfor gjorde vi ikke det for mange år siden (fordi jeg ikke kunne nænne at fjerne alle træerne ved skellet -høhø
Endnu har de dog ikke fanget nogle fugle, men en af de gamle Somali var faktisk lige ved i dag, så lige noget Vildtfarvet hoppe højt i luften og slå til en duevinge -what

Ihh en dygtig misser -høhø Og hvor er det flot at hun har tabt sig og er blevet fit :ok: Det er virkelig også bare det bedste at vi har hegnet vores have ind - drengene ELSKER det simpelthen og fanger fluer og brumbasser og hygger sig blandt de duftende blomster i bedet :wehuu: Den glæde at se dem rulle sig i solens stråler på fliserne og løbe efter hinanden i det dejlige vejr kan ikke erstattes af nogen andre glæder på jorden - uden tvivl! :wehu: