Eosinofilt granulom - behandling

Kære fantastiske hjælpsomme mennesker.

Nu er den hel gal… Enten med mig eller katten, for jeg kan ikke mærke nogle sår mere…
Hvad pokker sker der lige? Og hvad har fået dem væk? Hvis de vel at mærke ér væk.
Alle blev behandler mod lopper i mandags, men jeg har endnu ikke støvsuget og sprøjtet omgivelserne.

Er det så overhovedet EG? Foderallergi? Loppeallergi?

Nøj, hvis jeg ikke var forvirret før, så er jeg det ihvertfald nu!

Det kunne det godt være - det er længe siden, og jeg kom bare pludselig i tanker om at jeg engang for længe siden have gjort en mental note, der så lige meldte sig igen.

[QUOTE=Sas;1259477]
Nu er den hel gal… Enten med mig eller katten, for jeg kan ikke mærke nogle sår mere…
Hvad pokker sker der lige? Og hvad har fået dem væk? [/QUOTE]
Loppeekuren :wink: Når I ikke har kunnet finde levende lopper, så er der ikke mange i omgivelserne - det er der faktisk ikke altid. Det er ganske muligt, at der har været en strejfer eller to - der skal ikke ret meget til, hvis der er tale om en kat der virkelig reagerer på loppebid.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1259479]

Loppeekuren :wink: Når I ikke har kunnet finde levende lopper, så er der ikke mange i omgivelserne - det er der faktisk ikke altid. Det er ganske muligt, at der har været en strejfer eller to - der skal ikke ret meget til, hvis der er tale om en kat der virkelig reagerer på loppebid.
VH
Susanne[/QUOTE]

Så jeg skal sørge for at have ham dækket ind, mod lopper?
Og så glemme aaaaalt om EG, depomedrol og aflivning? :høhø:
Åh, jeg er virkelig lettet… Puha.

Jeg synes i den grad du skal glemme alt om aflivning med det samme :slight_smile:
Det er en temperamentssag hvor meget og hvor ofte du vil loppebehandle. Vi behandler kun når der er behov - dvs. enten hvis vi kan se at nu er der prikker på ryggen, eller hvis jeg hører opdrætterne ude omkring mumle at nu er det da vist loppesæson. Så gør vi noget med det samme. Og så har vi en enkelt “skidespræller og hundehoved” der planker hegnet og besøger naboerne som han lyster - han får regelmæssigt dryp i nakken for en sikkerheds skyld.
VH
Susanne

Jeg havde sgu heller ej tænkt mig at aflive en kat, pga et par sår på ryggen.
Der skal meget mere til.
Nøj, hvor er jeg lettet og glad!
Tusind tusind tak, allesammen :inlove:

Bare så dejligt, hvis det kan klares med loppebehandling!
Nu skal du ikke blive alt for stresset, hvis det kommer igen. Det bedste du kan gøre er at tage det helt roligt, og kun gøre een ting af gangen. Og som det ser ud nu, så ville det være at give en loppekur igen. For så får du den bedste vished om, hvorvidt det igen ser ud til at være løsningen. Hvis man gør en masse ting samtidig, ved man aldrig, hvad der hjalp :slight_smile:
Helt enig i, at aflivning ikke skulle være på tale. Så ville binyrebarkhormon helt klart være løsningen først!
Men lige nu er din “fordel” også, at han er fri for binyrebarkhormon, så du kan rent faktisk se reaktioner - og netop fravær af samme! Hvis han får et rigtig grimt angreb og/eller bliver meget påvirket, kan du jo være nødt til at lade ham få det igen. Og så afvente de 4 uger på igen at kunne se, om han får reaktioner igen.

Igen, jeg ved ikke ret meget om loppemidler. Men når nu mis er indendørsmis, kunne det så være en fordel bare at lade hunden behandle lidt løbende, evt. bare i “højsæson for lopper”?

Måske Colostrum kunne have virkning - ved at styrke immunforsvaret. Helt ufarligt også ved langtidsbrug - det virker samtidig reducerende på stress - så måske værd at prøve?

Det ville jeg helt klart gøre, for den er største risiko for at få strejfere med indendørs - den skal jo nu engang ud flere gange dagligt :slight_smile:

Tak, for jeres svar.
Detvar bestemt også meningen at sørge for hunden var loppedækket, så han ikke slæber nogen med ind.

Angående foder, har jeg opdaget at petworld har RC til neutraliserede katte på tilbud til 350kr, det er billigere end zooplus,selv i Tyskland. Det har jeg før fodret med, før jeg blev doven :thumbdown:
ville dette foder være tilfredsstillende? Begge katte er neutraliseret, selvfølgelig.

Og så bruge Lux vådfoder ind i mellem? Og nu da katten jo ikke har foderallergi, så råt kød også!
Jeg kan ærligt talt ikke lave mad, med kød, uden at blive overfaldet af en kat fra hver side, der kræver sin andel…

[QUOTE=Sas;1259856]Tak, for jeres svar.
Detvar bestemt også meningen at sørge for hunden var loppedækket, så han ikke slæber nogen med ind.

Angående foder, har jeg opdaget at petworld har RC til neutraliserede katte på tilbud til 350kr, det er billigere end zooplus,selv i Tyskland. Det har jeg før fodret med, før jeg blev doven :thumbdown:
ville dette foder være tilfredsstillende? Begge katte er neutraliseret, selvfølgelig.

Og så bruge Lux vådfoder ind i mellem? Og nu da katten jo ikke har foderallergi, så råt kød også!
Jeg kan ærligt talt ikke lave mad, med kød, uden at blive overfaldet af en kat fra hver side, der kræver sin andel…[/QUOTE]

Siden det tyder på, det er lopper, der er problemet, er der jo nok ingen grund til, at foderet skal være et monoprotein. Og så er RC lige så godt som så meget andet. Personligt ville jeg ikke vælge sterilised, men den almindelige version. Eller - det bliver jo svært med lige netop RC, der har omkring 35 “almindelige versioner”. Men en version til en voksen kat, og hvor næringsindholdet ikke er reduceret.

Så vidt jeg ved, er der gode chancer for, at man kan kontrollere lidelsen via foderet. Faren til en af mine katte lider af det, men han har ingen problemer, når han bare får det rette foder.

Hvad får din kat at spise nu?