Epilepsi?

Gråmis som var i narkose i går, pga en stor byld i munden og på kinden, har i dag haft to epilepsi lignende anfald. Pludselig vælter hun om på siden, savler og bruger benene som om hun løber, og man kan ikke få kontakt med hende. Bagefter virker hun lidt forvirret og meget træt.

Det er meget milde anfald, og vi har kontaktet dyrlægen kort efter begge anfald. Dyrlægen siger, at det kan være forbigående, og at man sommetider ser at der kommer en række anfald, for så fuldstændig at forsvinde igen, så vi blev enige om at se tiden an, inden vi gør mere.

Jeg har lige gået rundt med hende i armene, og siddet lidt med hende, og hun slappede fuldstændig af, og faldt nærmest i søvn i min favn.

Gråmis er sandsynligvis en gammel kat, men hun har nydt at være flyttet ind hos os i det sidste 3/4 år

Har nogen af jer erfaring med dette, og er der håb om at hun igen får et godt liv, uden anfald flere gange dagligt? Og hvad ville være jeres valg i situationen?

Jeg ville sørge for at holde katten under sikre forhold, dvs. ikke som fritløber. Så ville jeg se tiden an - og kommer der flere anfald så ville jeg tale behandling med dyrlægen. For man kan godt have livskvalitet trods daglig medicin

Haley får Fenemal og har gjort i over et år nu. Hun har ikke haft et eneste anfald siden. Der er intet at mærke på hende, hun er glad og frisk og lever et helt normalt liv.

Men er der ikke noget med at I ikke så godt kan medicinere Gråmis?
Uanset ville jeg se tiden an, og så tage den derfra.

Håber for det bedste. :kryds:

[QUOTE=Tea;1198879]Men er der ikke noget med at I ikke så godt kan medicinere Gråmis?
Uanset ville jeg se tiden an, og så tage den derfra.

Håber for det bedste. :kryds:[/QUOTE]

Tak Tea, jo det er nemlig rigtigt, Gråmis er tidligere vildkat, og vi har ikke kunnet få lov at give hende piller, med mindre de er skjult i maden. Vi har heller ikke måttet tørre hendes blinde øje, når det løber.

Man ved dog aldrig med Gråmis, for et års tid siden besluttede hun sig pludselig til, at hun gerne ville være tam. Så fra at vi slet ikke måtte røre hende, til at hun kom løbende og stillede sig foran os, for at vi skulle kæle hende, var noget af en ændring.

Og nu i dag kunne jeg godt få lov, at vaske hendes sår på kinden, uden at hun blev vred. Det ville ikke have været muligt for få dage siden.

Så hvis og måske…:kryds::kryds::kryds:.

[QUOTE=Milles mor;1198907]Tak Tea, jo det er nemlig rigtigt, Gråmis er tidligere vildkat, og vi har ikke kunnet få lov at give hende piller, med mindre de er skjult i maden. Vi har heller ikke måttet tørre hendes blinde øje, når det løber. Man ved dog aldrig med Gråmis, for et års tid siden besluttede hun sig pludselig til, at hun gerne ville være tam. Så fra at vi slet ikke måtte røre hende, til at hun kom løbende og stillede sig foran os, for at vi skulle kæle hende, var noget af en ændring. Og nu i dag kunne jeg godt få lov, at vaske hendes sår på kinden, uden at hun blev vred. Det ville ikke have været muligt for få dage siden. Så hvis og måske…:kryds::kryds::kryds:.[/QUOTE] Håber i hvert fald fortsat det bedste. :kryds: Måske hun er ved at blive helt god på sine gamle dage? :slight_smile: Har hun haft flere anfald end de to du skrev om?

Nej indtil videre, har hun kun haft to anfald, det første kl. ca. 11 i formiddags og ved 17 tiden i eftermiddags. Og jeg håber der ikke kommer flere :kryds:.

Min første tanke var at det måske var en forsinket reaktion på bedøvelsen?

Vi krydser fingre og poter for at det er et forbigående problem. :kryds:

Min gamle huskat havde for et par år siden et krampeanfald, men har ikke haft noget siden.

[QUOTE=velfa;1198927]Min første tanke var at det måske var en forsinket reaktion på bedøvelsen?

Vi krydser fingre og poter for at det er et forbigående problem. :kryds:

Min gamle huskat havde for et par år siden et krampeanfald, men har ikke haft noget siden.[/QUOTE]

Tak Marie:)
Ja det er sådan jeg håber på det er.

Dejligt at den kun fik det ene krampeanfald, jeg :kryds: også for at går lige sådan for Gråmis.

:kryds: for at det bliver ved de to! :slight_smile:

:kryds:'ne har hjulpet, ihvertfald har der ikke været flere anfald :thumbup:.

Jeg håber også Haley får lov til at trappe ned, næste gang hun skal have taget blodprøve:kryds:

Giver medicinen bivirkninger?

Og prøver man en gang i mellem, om de kan klare sig med mindre dosis?

Nej, hun har ingen bivirkninger. Men en så skrap medicin er jo ikke særlig sund. Så hvis hun kunne komme ned, ville det jo være dejligt.

Jeg har ingen viden om den medicin, og om hvor skrap den er.
Men kan hun have et godt liv, uden tilbagefald er det selvfølgelig bedst, med så lidt medicin som muligt.

:kryds: for at hun kan klare sig med mindre medicin. :slight_smile: