Er armbånds ure uddøende

helt overrasket over hvormange der bruger det dagligt. Men kikker åbenbart på folk de forkerte steder så tyder det på.

Jeg har altid været vant til at gå med ur, men har desværre fået det forlagt i forbindelse med en flytning eller sådan og har ikke fået det fundet. Og må tilstå at jeg savner mit ur meget. Glæder mig til at jeg finder det igen.

Jeg har to. et i sølv og et i guld. De er i brug til særlige lejligheder for jeg kan i bund og grund ille li´ at have ur på.
Sidst jeg havde et på, fandt jeg ud af det “stod” da jeg havde været til fest i 3 timer :lol: så meget ser jeg på det :slight_smile:

Jeg har et dejligt ur, som jeg tager på når jeg skal nogen steder…

Det er da alt for besværligt at hive mobilen op af lommen bare for at se, hvad klokken er.
Derfor armbåndsur, men altid et billigt et, som bare kan skiftes ud, når jeg har fået skrammet det. :slight_smile:

Jeg har altid brugt armbåndsur og har haft mange gennem tiderne :slight_smile: Jeg fik for 1½ ås tid siden et flot Skagen ur af min mand, det har jeg på hver dag.

Jeg har intet armbåndsur - i min fritid bruger jeg min telefon til at se hvad klokken er … i arbejdstiden har jeg mit sygeplejerskeur(sådan et der sidder på tøjet) da jeg ikke her har min telefon med …

Okay? Det var da underligt. Har du nogen forklaring på det? (En smule nysgerrig…)

Jeg går med armbåndsur og KAN simpelthen ikke undvære det :slight_smile:
Jeg elsker mit armbåndsur :tihi:

Det er vist efterhånden ved at være fem-seks år siden jeg gik med armbåndsur. Stoppede først og fremmest fordi jeg efterhånden reagerede allergisk overfor både gummirem, læderrem og metalrem. Men også fordi jeg med mine tykke håndled havde svært ved at finde andet end herreure jeg kunne passe og det var altså ikke altid designet så passede mig.

Så jeg har “nøjedes” med min mobil i lang tid efterhånden og det går også ganske udmærket.

Har også opbygget en vis irritation over ting på mine hænder og håndled. Tidligere gik jeg meget med både ringe, ur og armbånd, nu kan jeg en sjælden gang finde på at gå med et armbånd på venstre arm, men aldrig på højre for jeg synes det er i vejen når jeg skal skrive eller arbejde med mus.

Så ingen armbåndsur her altså :slight_smile:

ja da. Jeg bruger et armbåndsur. Det er et smykke for mig… :slight_smile: Jeg har et Tag Heuer.

Det var iøvrigt mit skagensur, der stod :wink:

Jeg elsker mine ure og har 7, så jeg skifter lidt efter humør :tihi: Jeg kan slet ikke lide at have det af og føler det underligt når jeg har glemt af få det på når jeg ikke er hjemme :tihi:

Jeg har ure i mange farver:) men har ikke haft nogen på i et stykke tid, fordi de ikke passer:tihi: skal lige have dem stillet:)

Jeg har mit radiostyrede togførerur som i den grad er blevet en del af mig selv. Jeg er så lost hvis jeg ikke har fået det på om morgenen - jeg føler mig totalt nøgen.

Inden jeg fik det havde jeg faktisk i en periode vænnet mig til at gå uden armbåndsur, fordi det jeg havde gik i stykker.
Til gengæld har MAnden droppet sit armbåndsur til fordel for mobilen. Det kan jeg bare slet ikke se mig selv gøre - tit ved jeg ikke engang hvor min mobil lige er…

Jeg fik et ur i 30 års fødselsdagsgave af min mor og har det altid på.

Når jeg sidder ved en computer, så kigger jeg altid ned i hjørnet for at se, hvad klokken er - kender I det, at man ser fjernsyn og undrer sig over, at man ikke kan se klokken nede i hjørnet? :tihi:

Men ellers bruger jeg armbåndsuret. Fx når jeg løber, og vil tage tid på hvor længe, eller når jeg står i badeværelset om morgenen og skal se, hvor god tid jeg har til jeg skal ud af døren (har I andre mobilen med på badeværelset? :? ). Når jeg er til holdtræning i fitnesscentret ser jeg på uret for at vide, hvor langt henne i timen vi er (dét ville ikke fungere med en mobil… ).
Jeg ser også på uret, hvis jeg skal med tog eller bus, eller skal mødes med nogen - eller bare vil vide, hvad klokken er, når jeg er ude at handle.

I bilen er lyset desværre gået i uret på instrumentbrættet. Jeg er ved at blive vanvittig af ikke at kunne se, hvad klokken er. :argh:
Og det kan ikke lige erstattes af armbåndsuret, når det er vinter og der er mørkt i bilen og uret er gemt under frakke og vanter (finger-vanter, hvis en jyde skulle undre sig… :stuck_out_tongue: ).

Her er det udvalg jeg hurtigt kunne samle …

Nej desværre men min mor havde en onkel som havde det samme problem ,jeg kan heller ikke går med smykker uden de er rodineret

Jeg har tidligere gået med det, men så er de gået i stykker og jeg har ikke fået købt et nyt og har glemt det/mistet vanen med at gå med et… Så nu har jeg kun et jeg har på når jeg rider om sommeren, hvor det er for besværligt at hive mobilen op af lommen på ridebukserne.

Ellers så er min mobil også kalender, musik afspiller osv., så jeg har den altid på mig, og så er det nemt bare lige også at kigge på klokken der…