Er armbånds ure uddøende

Jeg har tidligere gået med det, men så er de gået i stykker og jeg har ikke fået købt et nyt og har glemt det/mistet vanen med at gå med et… Så nu har jeg kun et jeg har på når jeg rider om sommeren, hvor det er for besværligt at hive mobilen op af lommen på ridebukserne.

Ellers så er min mobil også kalender, musik afspiller osv., så jeg har den altid på mig, og så er det nemt bare lige også at kigge på klokken der…

Ja det gør jeg. I min uddanelse til urmager er det heller ikke mit indtryk at armbåndsure er ved at dø hen… Formålet er måske blevet anderledes end tidligere. Jeg oplever at man bruger det som smykke, et statement. Desuden virker det på mig som om om at der er kommet mere fokus på kvalitet frem for kvantitet… altså hellere nogle værdifulde ure (enten i penge eller i minder) frem for brug og smid væk ure som der har været en tendens til i de sidste 20 år :slight_smile:

Når jeg bare tuller rundt her hjemme (hvilket er det jeg gør mest) har jeg ikke ur på, der sidder jeg jo alligevel ved min pc :tihi: men så snart jeg skal nogen steder har jeg ur på. Har nogle stykker men bruger for det meste det samme. Dog har jeg et fingerur jeg bruger hvis jeg skal noget lidt finere end bare købe ind e.l. men fx til koncert, ud & spise e.l.

Jeg har mobil, men ville ikke bryde mig om at bruge den som ur & desuden slukker jeg den ofte når jeg er ude. Personlig kan det godt irritere mig når folk bruger deres mobil som ur, hvis det er mørke steder som fx biografen. For ser man pludseligt lys et mørkt sted, kikker man jo & jeg går altså ikke i biografen for at se andres mobiler :dokdok::klapper:

Jeg elsker armbåndsure, og har i øjeblikket et pink Hello Kitty ur og det har den årsag at jeg har ret så smalle håndled. Men jeg er i den grad kræsen med hvordan det skal se ud, så dem jeg falder for koster en del :ups:

I øjeblikket er jeg dog inde i en periode hvor jeg har glemt at tage den på, så er glad for denne her tråd er dukket op og har mindet mig om at huske at tage den på :tihi:

Håber dog stadig, at Swatch på et tidspunkt genoptager denne model fra 80’erne. Det var så skægt, at man kunne se mekanikken indeni. :slight_smile:

jeg går ikke længere med ur og hvorfor er egentlig underligt, for jeg er vild med ure og urenes design. har endda samlet på armbånds-ure, indtil for få år siden. jeg har et rigtig lækkert seiko liggende som desværre er lidt for lille til mit håndled og det er jeg meget meget træt af, for pga af urets design er det umuligt at skifte ur-lænken og man kan ikke få sat ekstra led ind, da ledet er udgået . og uret er måske 5-6 år gammelt.
havde jeg en god stak penge og skulle have et nyt ur, så ville jeg uden at blinke købe det her.
http://www.breitlingforbentley.com/en/series/series-limitees-2011/bentley-gmt-midnight-carbon-limited-edition-presentation-36-21

federe ur findes ikke

Jeg går med armbåndsur hver dag, og er MEGET glad for min Pilgrim ur, som jeg fik til min fødselsdag. Hvis jeg kun kunne se hvad klokken er via min mobiltelefon, så ville jeg leve en tidløs liv, da jeg aldrig har min mobiltelefon tændt. Jeg er vist en sjælden og uddød race, for mobiltelefoner siger mig INTET - Jeg kan ikke engang sende en sms …Men jeg er dælme god til at sende mail, og håndtere computere :slight_smile:

Dette er min ynglingsur

Jeg bruger ur hver dag, da jeg ikke går rundt med min mobil når jeg er på arbejde. For et par måneder siden fik jeg et nyt Guess ur af min mand som jeg er meget glad for. Elsker smykkeure som ikke sidder for tæt på huden :slight_smile:

Jeg går hverken med ur eller armbånd generelt. Jeg kan slet slet slet ikke vænne mig til at have noget om håndleddene og det gælder også tøj. Jeg bliver vanvittig af det. Jeg HADER også hvis nogen tager mig om håndleddet. Der er et eller andet psykisk som får mig til at gå fuldstændig i baglås og nærmest i panik hvis noget sidder for stramt om håndleddet. Men jeg har to meget kønne ure i halskæder som jeg går med fra tid til anden, men det er mere som smykker end pga. deres funktion som ure.

[QUOTE=FinnFrode;769016]Håber dog stadig, at Swatch på et tidspunkt genoptager denne model fra 80’erne. Det var så skægt, at man kunne se mekanikken indeni. :slight_smile:

[/QUOTE]

Jeg havde et meget bedre… med hunde, der jagtede en sort kat, som jagtede hundene :slight_smile: Og med en dejlig bred rem i kraftig elastik… Det er nok det sidste ur, jeg har brugt fast…

Trods mit arbejde som pædagog har jeg vist ikke haft et armbåndsur siden engang i begyndelsen af 90’erne… Jeg har klaret mig fint med de ure, som altid har hængt på institutionens væg eller ude i det offentlige rum.
Med tiden får man faktisk også en ganske veludviklet fornemmelse af tid - hvornår på dagen, hvor lang tid en given ting tager etc…
Idag bruger jeg min mobil, hvis jeg SKAL have styr på tiden… eller også det store vægur inde i stuen, eller uret i bilen :slight_smile:

Jeg har et meget smukt ur liggende, som jeg skal have en rem til… jeg vil sikkert ikke bruge det dagligt, men som smykke vil det være perfekt.

Ellers har jeg det meget som Daisy - at jeg ikke bryder mig om at have noget ned omkring mine håndled… i hvert fald kan det vist tælles de gange, hvor jeg ikke får skubbet ærmer op omkring albuerne fordi det er det mest behagelige :wink:

Grundet min sygdom har jeg gennem rigtig lang tid skyet ure som pesten, men så her i sommers faldt jeg over noget der hedder et sportsur. I bund og grund er det en gummiring hvori der er sat et lille bitte ur ind i. Gummiringen bestemmer størrelsen og man ruller uret på som var det et armbånd uden lås. Det betyder jeg havde mulighed for at vælge et armbånd ur, tilstrækkeligt løst til at sidde som et smykke, men uden generende låsemekanismer. Desuden fordi det netop er så løst og uden lukketøj kan jeg altid få det af og på, OGSÅ når mine fingre/håndled hæver op og bliver stive.

Jeg går med ur hverdag - har faktisk lige fået URET i julegave af min dejlige søster, nemlig et sort Baby-G ur. Før det har jeg i to års tid gået med sådan et billigt lille et hvor der kun var urskiven og en meget lille dato. I mit nye ur er alt digitalt og der er lys, dato, alarm, stop ur og lidt til. Og det er alt sammen noget jeg næsten bruger dagligt. Der ud over bruger jeg også puls ur næsten dagligt nåt jeg er ude og vandre, løbe eller dyrker P90X.

Jeg går altid med ur, men jeg kigger også altid klokken alle mulige andre steder. Og min iPhone bor i min taske på arbejdet, og min arbejdsmobil ligger altid på mit skrivebord og bruges kun som telefon… Men så kigger jeg på væg-ure, pc-ur osv. Også selv om jeg har mit armbåndsur.

Jeg har i øjeblikket et Mango ur, som er lidt smukke-agtig.

Jeg sidder lige og tænker på om jeg er den eneste der egentlig helst skal se på et “rigtigt” ur for at vide hvad klokken er sådan for alvor? Altså digitalure er meget godt men jeg skal altid “regne det om” til en urskive inde i hovedet hvis jeg f. eks. skal vide hvor lang tid der så er til et givent tidspunkt. Jeg tror egentlig jeg er lidt omvendt på det punkt. Men det er nok fordi tal ikke er mine bedste venner mens en viserstilling er noget grafisk man kan forholde sig til? :slight_smile:

Det er du ikke alene om. Jeg omsætter altid tallene til et billede af viserne - det var jo også sådan, jeg lærte klokken i sin tid… :tihi:

Jeg har haft det sådan. Jeg har vænnet mig til talurene :wink: Men mine armbåndsure har altid været med visere - simpelthen fordi jeg synes de andre er grimme. Noget jeg skal bære på mit håndled må gerne se bare lidt pænt ud. :slight_smile:

Hele den her snak fik mig faktisk til at finde mine to nyeste ure frem. De er begge gået i stå… Så er spørgsmålet om jeg skal få sat nyt batteri i, eller det er ligemeget…
:doh:
Mit problem er også, at skal jeg ha’ noget på håndleddet, skal det sidde fast. Jeg får svip af ting, der dingler omkring mine hænder og håndled. Men hvis det gør ondt at ha’ noget spændt om, så er det jeg fravælger.:gruble:

Allerførst: Enig med FinnFrode - selvom jeg ikke kan opvise en samling som Hrönns, så er det godt derhenad.
Som så meget andet, så sætter jeg tøj etc sammen meget bevidst, og prøver på at være lidt elegant - selvom jeg lige har fået at vide, at diskret, det kan man ihvertfald ikke kalde min stil :wink:

Sjovt - jeg skal helst have digitale tal for at fatte det. Bliver også forvirret af tidsangivelser som “halv to”, kvart i fire" - så tjekker jeg, “vi taler om 13.30 og 15.45, ikke?”.
Der er sikkert en videnskabelig forklaring på det…

Ind omkring Bigben, søde Pernille fikser det for en 50’er - og hun har alt i batterier, plus en masse andet godt og billigt.
www.bigben.dk - overfor “Panduro” og Dondon Nrport.
Absolut en yndlingsbutik for mig - de er SÅ søde, og de fikser alt.

Hvis armbåndsuret er ved at uddø, så er det da det helt rigtige tidspunkt, at Skagen solgte deres virksomhed på :høhø:
Pris over 1,2 mia.

Jeg går gerne med ur og har vel en 6-7 forskellige. Mit favoritur er i øvrigt et … Skagen-ur :slight_smile:

Jeg kigger efter nyt ur - det har jeg gjort et stykke tid, for mit nuværende ur er ved at være ‘slidt op’ (det er med sådan noget guld, som simpelthen bliver slidt af … ikke så yndigt) - og jeg har altså fundet hele to styks, som jeg rigtig godt kan lide … har ikke råd til nogen af dem før efterlønspengene kommer retur, men det er jo også snart! :slight_smile:

Så jeg regner med at købe enten:
http://www.asos.com/Michael-Kors/Michael-Kors-Gold-Chronograph-Watch/Prod/pgeproduct.aspx?iid=432609&cid=4175&Rf900=1624&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=-1&clr=Gold

Eller (som jeg måske lidt bedre kan lide …):
http://www.asos.com/Marc-By-Marc-Jacobs/Marc-By-Marc-Jacobs-Steel-Watch/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1793732&cid=4175&Rf900=1624&sh=0&pge=0&pgesize=200&sort=-1&clr=Gold

Eller måske dette - det har jeg kigget på for flere år siden og synes stadig det er pæææænt:
http://shop.nordstrom.com/s/burberry-ladies-round-two-tone-bracelet-watch/2921578

Choises, choises! :slight_smile:

Det her må da lige være noget for - os…
http://viewitem.eim.ebay.dk/NAVY-BLUE-STRAP-FASHION-LADIES-MENS-CAT-WATCHES-KISX3/270469657354/item