For halvandet år siden fik jeg en hunkilling, som levede fint i harmoni med den gamle hankat vi havde i forvejen… Han døde af alderdom for et år siden og vi fik for en uge siden en ny hankat for at erstatte den gamle… Vi har døjet meget med fremmede hankatte på vores grund, så planen med den nye er, at han skal holde dem væk, når han bliver større, da hunkatten bare tiltrækker dem…
Problemet er så bare, at hunkatten også holder sig væk nu Hun kommer og spiser 2-3 gange om dagen, og sover heldigvis stadig i min seng som hun plejer. Men ellers gemmer hun sig i haven og andre steder. Og jeg er simpelthen så bange for, at hun stopper med at komme herhjem, altså at hun helt flytter .
Er der noget man kan gøre, for at hun ikke går sin vej?
Hvis de ikke allerede er neutraliserede så få det gjort.
Hunkatten tiltrækker ellers fremmede hankatte og du får kun besvær med din nye kat hvis han
ikke bliver kastreret.
Hilsen Lisbeth
Vejret er jo til udendørsliv i disse dage, så når bare hun kommer hjem og spiser, ville jeg ikke være så bekymret endnu. Giv hende lidt ekstra opmærksomhed, når hun viser sig.
Hunkatten er på p-piller indtil videre og hankatten skal kastreres sæ snart han er gammel nok…
Især tak for tippet om at forkæle hende lidt… Hun får vådfodder når hun kommer nu og ekstra kæletur! skal prøve ikke at bekymre mig, men er bange for at miste min lille skat jo
Det er ikke altid let at sammenføre 2 voksne katte. Ofte tager det lang tid og somme tider er det umuligt.
Når man har kat i forvejen, vil det letteste være at anskaffe en killing.