Er begge min katte med killinger? :S :D

Hjælp!! Nu får i min historie.

I midten af februar fik jeg en kat, men jeg havde ikke set på hendes mave at hun havde en bule der, vi har senere kontaktet dyrlægen som sagde at det var navlebrok. det skal siges at da vi fik hende var hun ca 7-8 mdr.
Vi står nu med problemet at hun har taget rigtig meget på. men kan ikke se nogle tegn.

Et par uger senere falder min kæreste og jeg for endnu en kat, en han på ca 5 mdr. vi har så fået en tid hos dyr lægen til en kasteration af ham, da det aldrig er ment at vi skal have killinger. Han er eget kælen og opøre sig stadig som en killing, han er begyndt at lugte lidt, er det tegn på at han snart at paringsdygtig? Han leger hele tiden med de andre hunner, men noge gange kan de godt skubbe ham væk og væse af ham, men ikke noget der sker tit.

Men som beskrevet ved den først kat, så har jeg endnu ikke fundet tegn på at hun skulle være med killinger, ud over at hun er rigtig kælen. Hendes dievorter er ikke vokset, og heller ikke røde, men pelsen skiller, så det er meget nemt at finde hendes dievorter.
Jeg prøvede at tjekke om jeg kunne finde noget andet som kunne virke som om at hun var med killinger, og som en dyrlæge har beskrevet på nettet kan man efter 3-4 uger mærke langs den nedre del af maven at det skulle være som en perlekæde, men har ikke kunnet mærke det? Hun er sulten hele tiden kan hun være med killinger? Og kan det at hun har navlebrok være farlig hvis hun skal føde?

For godt 2 uger siden, blev min kæreste og jeg meget fangede af en kat på nettet, og vi blev nød til at have hende. Hun var ca 10 mdr. Det var en blanding af en race bengaler og en race maincoon. Vi fik afvide af afleveren, at hun altid have været meget sin egen, meget sky overfor nye mennesker, og det kunne vi virkelig også se da vi var der ude for at hente hende. En anden ting var, at der muligvis havde været en af hendes hankatte på hende, hendes største avlshankat, en kæmpe maincoon. Hun fortalte at hun altid havde været meget højlydt og miauvet meget, og at hun var ekstrem kælen.
Det tog selvfølig noget tid før kattene vendte sig til hinanden, men de har det alle godt sammen. Da vi købt hende sagde avleren at hun hvis hun var gravid ville hun være 2 uger henne, men at hun altså ikke troede det, så jeg har holdt meget øje med hende. hendes bryst vorter er ca 4 mm lange og en svag lyrerød farve, hendes pels skiller absolut ikke. Men jeg mærkede som ved den anden kat, efter den såkaldte “perlekæde” kunne ligesom fornemme at hun havde ihvertfald én “perle”. Men hun ser ikke ud til at være vokset, på maven.
hun er ikke sky for nye mennesker mere, men er bare ikke glad for at man rejser sig fra hurtigt fra sofaen, så bliver hun skræmt.

Håber i er nogle der har nogle råd, og noget vejledning.

Og det skal lige siges at det ikke er vores hankat der har været igang på nogle af hunnerne. Og at vi selvfølgelig, gerne vil have killingerne selvom de er uventet. Elsker små søde killinger. :slight_smile:

Håber i kan hjælpe.

Venlig hilsen nicole.

ps. I må megt gerne besvare mig i en mail i stedet, hvis der er nogle spørgsmål. :slight_smile: [email protected]

Jeg ved ikke helt om mit svar her er så er spildt, for jeg har ikke skrevet en email til dig også.

Men jeg ville tage alle tre til dyrlægen med det samme og få dem dyrlægetjekket, vaccineret og mærket. Få hankatten kastreret, blandingskatten kastreret, og den første hunkat opereret for navlebrokket og kastreret.

Kattene behøver ikke være kønsmodne for at blive kastreret, så det skal du ikke gå og vente på. Hvis du kastrerer dem før hannen får for vane at f.eks strinte, er der god chance for at han slet ikke vil udvikle denne for ejererne generende og lugtende vane. Generelt er det nemlig bedst at kastrere katte tidligst muligt i deres liv - jo yngre de er, des hurtigere kommer de sig efter operationen. Hvis den første hunkat virkelig har navlebrok kan det være farlig at gå rundt med, hvis det vokser. Og blandt racekatte kan man f.eks ikke anvende en kat med navlebrok i avl.

Udfra din beskrivelse kan jeg ikke sige om de to hunkatte er drægtige, men når du har tre fertile katte gående er det kun et spørgsmål om tid, hvis du ikke kastrerer dem. Og for G skyld, hvis du ikke får dem kastreret og der kommer killinger, så lov at mig at få killingerne som minimum dyrlægetjekket, vaccineret og kastreret. Der er alt for mange hjemløse katte i Danmark i forvejen.

Før du beslutter dig for at få killinger, så få et realistisk forhold til hvad at få killinger f.eks. inderbærer af udgifter, se et eksempel her: http://kattehandel.dk/pris.htm

Og så bare lige for en ordens skyld, er det er ikke en registreret avler du har købt ved, kan jeg høre. For så var du blevet informeret om alle disse ting. Det er nybegynder-viden. :slight_smile:

det lader til at i har fået munden fuld hvis jeres 2 hunmisser, oveni de 3 i nu har, er gravide…

jeg er enig i at i sagtens kan få drengen kastreret med det samme - så er det problem i hvert fald ude af verden :slight_smile:

men få en dyrlæge til at mærke efter om der er bonus på pigerne… det håber jeg for jeres skyld ikke der er, for selv om det sikkert går fint alt sammen, så er det ikke billigt at få killinger og de skal sendes ud neutraliserede når i sælger dem…

vil da for en god ordens skyld lige høre opdrætterne herinde ad: hvordan tager hunkattene en sterilisation selv om de er drægtige (hvis de ikke er for langt henne)

Hvis det ikke er meningen, at I skal have killinger, så ville jeg få alle kattene neutraliseret - både hunner og hankat. Uanset om de er drægtige eller ej. Så er det gjort, og ingen af dem skal stresse over hormoner og lign.

[quote=Battlestar;355229]
vil da for en god ordens skyld lige høre opdrætterne herinde ad: hvordan tager hunkattene en sterilisation selv om de er drægtige (hvis de ikke er for langt henne)[/quote]

Man kan altid sterilisere en hunkat, der er drægtig - bare man gør dyrlægen opmærksom på det (så de ikke kun fjerner æggestokkene).
Morkatten har ingen instinkter overfor killingerne, så længe hun ikke har født.

Var det mine katte fik jeg alle 3 neutraliseret ASAP!

Lige for det ikke kommer bag på dig. En kastreret han kan i 5 til 6 uger efter kastration parre - med resultat.

Jeg er enig - få alle 3 neutraliseret i en fart så :slight_smile: det vil være meget meget meget meget meget meget billigere for jer end at få 2 kuld uplanlagte killinger

den pris det koster at få alle 3 fixet er ca det halve af hvad et kejsersnit koster på en helligdag eller i en weekend… det er bare et uheld der skal til med den ene af pigerne…

killinger er skønne, dejlige vidunderlige :slight_smile: men for pokker de er/kan være dyre…