Jeg undrer mig over om der er andre her, hvis katte der pludselig ikke vil spise Whiskas, jeg har altid haft tørfoder stående samt Whiskas fordi jeg synes de skal have begge dele, men for en lille uges tid siden lod de maden stå over og ville ikke spise dåsemaden kun tørfodret jeg tænkte det jeg havde købt var noget de ikke kunne li, så jeg gav dem frisk Whiskas og smed det gamle ud, men samme resultat. Jeg er nu gået over til Kittekat i stedet, siden har der ikke været nogle problemer nu spiser de begge dele så jeg undrer mig over om der er noget i Whiskas de ikke kan tåle eller li.
[quote=peter didriksen;79059] Jeg undrer mig over om der er andre her, hvis katte der pludselig ikke vil spise Whiskas, jeg har altid haft tørfoder stående samt Whiskas fordi jeg synes de skal have begge dele, men for en lille uges tid siden lod de maden stå over og ville ikke spise dåsemaden kun tørfodret jeg tænkte det jeg havde købt var noget de ikke kunne li, så jeg gav dem frisk Whiskas og smed det gamle ud, men samme resultat. Jeg er nu gået over til Kittekat i stedet, siden har der ikke været nogle problemer nu spiser de begge dele så jeg undrer mig over om der er noget i Whiskas de ikke kan tåle eller li.
Glædelig jul fra os
Peter Molly og Andre
:)[/quote]
Ferina har det med ikke at ville æde vådfoderet, hvis hun får det samme for lang tid ad gangen.
Og det er hvad enten det er supermarkedsfoder eller det fra dyrlægen!
Vores katte har aldrig fået Whiskas (jeg mener ikke, at det er et godt foder Peter). Men til gengæld har vi fodret med andre fodermærker, som kattene pludselig ikke ville spise, trods det at det er fodermærker, som er i god kvalitet.
Jeg vil bare sige: Fornuftig mis, hold dig langt væk fra Whiskas, men spis du noget kite kat eller Pussi istedet, det er meget bedre.
Mine vil slet ikke smage på Whiskas, det eneste de vil have fra Whiskas er de der knase godbider man kan få.
Knus Elin
[quote=Leopolds mor;79157]Jeg vil bare sige: Fornuftig mis, hold dig langt væk fra Whiskas, men spis du noget kite kat eller Pussi istedet, det er meget bedre.
Mine vil slet ikke smage på Whiskas, det eneste de vil have fra Whiskas er de der knase godbider man kan få.
Knus Elin[/quote] tror dine misser har snakket med vores Elin,her er det nøjagtig lige sådan-tihi
Det første års tid spiste Vimmer Kitekat vådfoder og RC tørfoder. Pludselig ville han ikke spise nogen af delene, så jeg måtte jo finde på noget andet.
Det er så blevet til Hills tørfoder… og Whiskas vådfoder (som han ellers aldrig havde villet røre). Så uanset, hvordan andre ser på det foder, så får Vimmer altså et brev om dagen. Jeg vil ikke lade ham leve af tørfoder alene.
Han kan ikke lokkes med andet… ej heller nogen former for menneskemad.
ikke at jeg tror de øjeblikkelig ville flyve til himmels af at spise Whiskas, men som dagligt foder mener jeg også det er for dårligt, og så er det underligt nok dyrt -tommelned
Ingen af mine vil spise Whiskas vådt eller tørt og har aldrig villet…derimod har jeg 3 som kun vil spise Kitekat og intet andet vådfoder:S…5 som ikke vil have vådfoder overhovedet:S og de sidste 5 får et miskmask af Kitekat, c/d portion pakker og c/d pate på dåse og spiser det hele med stor fornøjelse:D
Alle får og spiser Hills c/d tørfoder som grundfoder.
Dog kan alle på nær Missy lide Whiskas knasende godbider, så det får de blandet med RC kyllinge tørfoder…det betragter de også som godbider-tihi
Jeg fodrer altid med Hills tørfoder, og produkt jeg er rigtig glad for, og selv om jeg forsøger andre mærker, er det altid Hills jeg vender tilbage til.
Wiskas vådfoder får mine misser som hyggesnack en gang i mellem, og de er helt vilde med det! Jeg ved jo, at det ikke er særlig god kost, men som snack en gang i mellem synes jeg det er helt fint - det er jo ikke værrer, end at vi spiser en stor portion ulækker fantastisk velsmagende slik eller Mc Donalds.
Men for at vende tilbage til problemet med pludselig at nægte maden, så har vi oplevet det med RC, det blev mine katte ret hurtigt trætte af. Iams og sanabelle mistede de interessen for, men spiste det. Men Hills er altid et hit - faktisk er det også den eneste kost som Cæsars mave altid fungerer på??
Whiskas får mine under ingen omstændigheder - har hørt flere dyrlæge udtale, at de fik rigtig mange katte ind med mave / tarm problemer pga whiskas foder.
Om der er hold i det, skal jeg selvfølgelig ikke sige - men det er nok til jeg ikke køber det.
Hvis der er hold i det, synes jeg virkelig det er en skam - for de marksfører deres produkt som værende virkelig lækkert og næringsrigt. (øv kunne ikke engang finde en varedekleration-tommelned)
Men som svar på din tråd - tror jeg bare kattene trænger til noget nyt - en ny smag-thumbs
Det er også en af de ting der gør mig utryk ved at købe whiskas for, og jeg har endda hørt fra andre katteejere at det kan være kræft fremkaldende, men er der nogle der ved om der er hold i det? og hvis, hvoffor er det så altid whiskas der er det dyreste at købe og det mest reklamerende? Man skulle jo tro at det skulle være det bedste for ens katte
Jeg hørte engang, at de kommer “narko” i maden - alene for at gøre kattene afhængige
Jeg tror ærlig talt ikke man skal være specielt bekymret, hverken for narko eller at det er kræftfremkaldene - jeg nøjes med at synes det er et dårligt produkt.
Men køb da noget ordenligt foder i stedet for - så slipper du også for bekymringerne
Jeg har ikke sat mig ind i om Whiskas er godt eller skidt. Der er så mange andre alternativer at jeg ikke finder det nødvendigt at bruge min tid på det
Men bare fordi de har et stort reklamebudget behøver det ikke betyde at deres produkt er godt. Jeg ved jo ikke om der er hold i det, men min personlige opfattelse er at Whiskas er nødt til at reklamere på fjernsynet for at få “de almindelige forbrugere” til at købe deres produkter. De produkter jeg ser som kvalitetsprodukter (mere eller mindre) får alle god omtale i opdrætterkredse + de er tit at finde på udstillinger. De får altså god reklame via “mund til mund”-princippet og derfor behøver de ikke reklamere på samme måde som whiskas. Når de f.eks. giver gratis killingepakker til opdrættere er det jo ikke bare for at være flinke, men fordi det er super god reklame for dem og de skal nok få nogle nye kunder på den måde.
Hvorfor Whiskas er dyrest? Tja, de tager jo bare den pris de kan få for deres produkt - de eksisterer jo kun for at tjene penge ligesom de fleste andre fabrikanter. Der er jo også noget psykologisk i det, altså hvis man kun køber kattemad i supermarkedet og du står med en dåse af kattemad x til 2 kr og en whiskas dåse til 10kr med flot emballage så er der jo mange der tænker “så er whiskas nok bedre og min kat skal have det bedste” = det er whiskas de tager med hjem. Lidt ligesom at utroligt dårlige madprodukter bliver markedsført til børn til en høj pris - men det sælger så længe det har den rigtige emballage og de rigtige reklamer…sådan firkantet sagt.
Min helt personlige tommelfingerregel hedder: “køb ikke kattemad i et supermarked”
Dermed ikke sagt jeg aldrig gør det. Whiskas har nogle godbidder i en kasse formet som et kattehoved, dem er mine katte helt vilde med, men de får dem så også kun som godbidder og det er ikke noget de får hver dag og ikke engang hver måned…det er noget de får engang imellem.
Jeg tror ikke på Whiskas er så meget dårligere end andet kattemad fra supermarkedet, Whiskas er jo ikke interesseret i at gøre katte syge og skabe en skandale for så tjener de jo ingen penge, jeg tror bare heller ikke det er det bedste til ens kat. Deres markedsføring er for mig useriøs, selvom den nok virker på andre.
Men igen, jeg har ikke undersøgt deres produkter så jeg ved ikke om de er gode eller dårlige…jeg ved bare hvad jeg hører og ser
Edit: jeg må hellere lige sige at jeg ikke aner hvad deres mad eller andet supermarkedsmad koster, så ovenstående tal er fiktive
Jeg har hørt fra en dyrlæge at Whiskas er det foder med mest vand i. Og at der ikke kunne ske noget med at fodre med det, fordi lidt “smørelse” hver dag var godt for kattene(s tarme! :p). Mine får Whiskas af og til, for de elsker det, næsten lidt hver dag.
Men deres meste mad får de af en god kvalitet tørfoderprodukt.
Den plejer jeg også at bruge. Både dyrehandlere og dyrlæger fører ganske gode produkter.
[QUOTE=Sheer;79588]Jeg har hørt fra en dyrlæge at Whiskas er det foder med mest vand i. Og at der ikke kunne ske noget med at fodre med det, fordi lidt “smørelse” hver dag var godt for kattene(s tarme! :p). Mine får Whiskas af og til, for de elsker det, næsten lidt hver dag.
[/QUOTE]
Engang til et foredrag om ernæring lavede vi en “analyse” af en dåse Whiskas - og som dyrlægen konstaterede, er det noget af det dyreste vand man kan give sin kat.
Skal man endelig give sin kat “supermarkedsvådfoder”, kan man lige så godt købe det, der koster halvdelen af Whiskas - jeg er overbevist om at “forskellen er ens”.
Jeg har et lager af Whiskas lige nu, men jeg skifter med gode tilbud, hvis det da ikke er af al for sølle kvalitet.
Mine katte nægter nemlig nogle gange at spise en dåse, og det får mig til at konkludere at den dåse havde noget dårligt i sig/var blevet dårlig. Men lige den omgang Whiskas som jeg har lige nu, har været “god” i alle dåserne.
For mig er tommelfingerreglen at lidt dåsemad hver dag til aften, er godt for maven. Det har min dyrlæge fortalt mig.
Synes det er et svært emne,vores får kite kat og det billigste tørfoder fra supermarkedet og de er da levende endnu så vi bruger for ca 100kr foder om måneden.
[QUOTE=Vivi_Fletcher;79575]Jeg hørte engang, at de kommer “narko” i maden - alene for at gøre kattene afhængige
Jeg tror ærlig talt ikke man skal være specielt bekymret, hverken for narko eller at det er kræftfremkaldene - jeg nøjes med at synes det er et dårligt produkt.
Men køb da noget ordenligt foder i stedet for - så slipper du også for bekymringerne :)[/QUOTE]
Jamen jeg tror skam heller ikke dåsemad er dårligt - jeg ville bare vælge en lidt mindre mængde (og evt selv tilsætte vand) end at købe vådfoder med meget stort vandindhold.