Er der et alternativ til Hill´s eller er de bare toppen

Hej allesammen.

Jeg syntes Hills tørfoder er dyrt, når det er sagt skal mine to katte selfølgelig have det der er bedst fordem og ikke hvad der er billigst, løb fredag tør for Hills og købte lige noget foder i Fakta for at de små ikke skulle sulte damn det løber nærmest bare lige igennem dem, det er lige før der kommer mere ud ind ind

Så jeg håber mit foder kommer mandag eller tirsdag.

dette fik mig så til at se lidt på priser ved zooplus og der er jo en del prisforskeld på Hills 43 kr pr kg og lams til ca 31 kr pr kg.

er hills så meget bedre eller lever de meget på at de er så kendt ?

nogle der kan anbefale andet end hills eller skal man bare bide i det sure æble og købe hills

Er der kommet nye shops der er billigere end zooplus eller samme pris med hurtigere levering ?

Lidl har noget rimeligt lødigt foder som iflg deklarationen er helt på højde med royal canin,iams og andre lødige fodermærker.
vores katte er meget glade for det foder og vi fodre en del med det, tit iblandet andet foder fra de førnævnet mærker.

det hedder opticat vitality og er i en sølvfarvet alupose med 800 gr i, mener en pose koster 18 kr

Hill’s, Royal Canin og Iams er efter min mening stort set det samme ifht. kvalitet…

Jeg foretrækker dog mærker som orijen og porto feline 21 (grain free) når jeg skal købe foder til min kat.

iams er ganske fint - det samme gælder sanabelle - hvad man vælger er næsten religiøst, eller betinget af hvad ens katte trives på eller vil spise. nogle katte er meget picky, og andre har særlige behov - nyre, kalorier, allergi osv

jeg køber det meste af mit foder hos

da jeg bruger hills prescription diet I/D og J/D. Hurtig levering ca 3 dage. Det er ca halv pris i forhold til priserne i DK. Derudover bruger jeg Go Natural fra petcurean.

Alt i alt bruger jeg vel ca 400 kr/mdr på mad til 4 katte.

Der er masser af alternativer. IAMS skulle være lige så godt som Hill’s, så det kan du sagtens vælge, hvis altså misserne kan lide det.

Ellers er der mange andre slags foder, Orijen, Applaws, Sanabelle osv.

Du må prøve dig frem, du kan jo evt bestille lidt forskelligt af andre mærker næste gang du skal bestille fra Zooplus.

Mine katte får Royal Canin, som er noget af det dyreste, men det er kun fordi de ikke vil spise andet…

har bestildt noget lams så må vi se om de gider spise det, nu er de jo vennet til hills.

Vi har brugt Orijen. I starten var jeg meget begejstret, men det var misserne ikke. Efter omkring 3 uger var de så trætte af det, at de knapt nok gad kigge på det. Men igennem sækken kom de da. Nu har vi skiftet til en blanding. Vi bruger 50% Iams hairball control. (Vi Har semilanghåret kat, og har døjet ret meget med hårboller) og 50% Feline porta Grain free. Det går rigtig godt. De har fået det i… Hmm… snart 3 uger tror jeg, og vi har kun haft EN hårbolle. Før havde vi MINDST 2-3 om UGEN! Synes det i bakken ser pænt ud. Der er omkring den samme mængde som ved Orijen, og det lugter af det samme :slight_smile:

Orijen er klart det bedste, hvis man kan få kræene til at spise det, og hvis man vil frem med den store penge pung, for dyrt er det :stuck_out_tongue: Synes Feline Porta Grain free er et godt, og billigere alternativ. Vil give de andre ret i, at Iams, RC og Hills er noget af det sammen.

mine får lidt Whiskas Anti-Hairball slik en gang imellem dem er de totalt vilde med og ingen af dem har til dato haft en eneste hårbold, selv om Hercules har en ret tyg pels og fælder en del.

Her i løbet af ugen skal de begge en tur til lægen og have et eftersyn og vaksineres.
og måske have en chip i nakken så de selv kan åbne og lukke døren lol

hvis du skal købe billigt supermarkeds mad er der kro-kra eller luux fra aldi… det er et okay foder i forhold til kitekat og whiskas.

Jeg fodrer selv med olivers, det er kvalitetsfoder til en rimelig pris

Ko-kra er ikke noget videre godt som vådfoder.

Lux er fint som vådfoder, og Whiskas mmm-poserne (men ikke det andet fra whiskas)

[quote=cæsar;368643]jeg køber det meste af mit foder hos

da jeg bruger hills prescription diet I/D og J/D. Hurtig levering ca 3 dage. Det er ca halv pris i forhold til priserne i DK. Derudover bruger jeg Go Natural fra petcurean.

Alt i alt bruger jeg vel ca 400 kr/mdr på mad til 4 katte.[/quote]

det var …

check du priserne idag - øv siger jeg bare

[quote=Eife;368831]Ko-kra er ikke noget videre godt som vådfoder.

Lux er fint som vådfoder, og Whiskas mmm-poserne (men ikke det andet fra whiskas)[/quote]
er det luux der også laver tørfoder?- eller er det kro-kra?

Det er Kro-kra der også er i tørfoder, og den har plu 776, :tihi: gammel 1.stedfortræder i Aldi, der svarer her.

og vær lige obs på at når nu du løb helt tør OG har været nødt til at fodre med et dårligere foder så kan det tage nogle dage at få maven på højkant igen.

yep det ved jeg, det ser nu ikke ud til de har problemer med maden, de spiser den også gerne men der kommer ca lige så stor mængte retur i kassen som de spiser.

Jeg bruger hills og royal canin. Jeg synes de to mærker er lige gode, og min kat er enig.
Det er temlig dyrt men i længden kan man spare rigtig mange penge på at købe de store poser.

Mine 2 kattedyr får Royal Canin Neutered young male/female som vådmad 2 gange om dagen, af tørmad får de Hills neutered cat (kan ikke huske om den også hedder young).

De er rigtig glade for det og har aldrig problemer med maven (7-9-13), så det fortsætter jeg med, indtil alder eller andet kræver ændringer.

En sjælden gang får de
[ul]
kødben, okse ribben med kød på, det holder de meget af
[/ul]
[ul]
Sushi, som især Charley e l s k e r
[/ul]
[ul]
‘slik stænger’ fra Aldi, som de begge er helt vilde med, men det er sjældent og KUN slik
[/ul]

:slight_smile:

Er i opmærksomme på at der er prisfald på Hills nu? Det er jo muligt at de nye priser ikke er nået ud til alle forhandlerne, men det skulle gerne komme. Og det er ikke “bare” på tilbud, men nye lavere priser.