I slut 80’erne købte vi vores første MCO af en dame, der boede i Køge. Killingernes far var en hankat fra USA der hed Ali. Jeg husker ikke hvad killingernes mor hed. Ej heller stamnavn. Min kat hed oprindelig David, søsteren Diana og de 4 andre husker jeg ikke.
Damen vi købte ham af var med i en ring, der hed MC13, og vi har stadig klubbens klistermærke fra dengang på transportkassen. Det var dengang Løvehulens store polykatte lå udstrakt i dobbelte bure for enden af de andre bure på udstillingerne.
Damen havde en rød-sort-hvid hunkat, Goldie, og en sort/hvid kastrat hankat. derudover killingerns mor, som var grå med striber.
Er der nogen, der kender noget til disse oplysninger? Jeg kunne godt tænke mig at finde stamtavleoplysninger på min første kat. I 1997 flyttede vi på landet, og Lucifer som vi kaldte ham, blev desværre kørt over 14 dage efter, da vi hverken havde indhegning eller noget. Men han var en fantastisk kat, og jeg vil så gerne have nogle oplysninger på ham.
Din killings far var givetvis Hevengift Lord Alleuluia, ejet af Rita Henriksen. Så måske kan Rita hjælpe dig med at finde opdrætteren og killingens mor? Der var flere opdrættere på Køge-kanten, så uden morens navn kan jeg ikke gætte opdrættet.
Klub 13MC er den samme klub, som i dag hedder Maine Coon Klubben - Danmark. 13MC var den gamle racebetegnelse, inden EMS-systemet blev indført, så klubben skiftede navn, da racekoden blev ændret. Jeg har også stadig gamle blade og udstillingskataloger fra dengang, det hed 13MC.
JA, yes!!! Det er jo ham. Ali…og han ligner min Lucifer. Jeg kan godt huske hans navn, nu I skriver det. Vi valgte den killing fordi han lignede sin far mest. Han ER da også en flot fyr…Nej NU må jeg ha fat i scanneren. Ej hvor er det SJOVT. 1000 tak for jeres hjælp.