Er der "noget" i omløb?

I søndags havde Stevie en dag hvor han ikke lavede ret mewget andet end at brække sig og så være sådan lidt mindre hyperaktiv end normalt. Ikke så han bare lå og var slatten, men absolut mere afdæmpet.

Men mandag morgen, da jeg ellers var klar til at tage til dyrlæge, var der ikke det mindste i vejen mere.

Nu er det så Ibs tur til at kaste op. Indtil videre ikke så mange gange som Stevie, men han har kastet skum op et par gange og var ikke engang interesseret i den mad med makrel i tomat som jeg spiste til frokost. DET ligner ham ikke. Da jeg tilbød ham det virkede han som om han havde kvalme, sank et par gange og gik så.

Fordi det nu ligner det Stevie havde for et par dage siden er jeg ikke fuldkommen i panik. Jeg holder selvfølgelig øje med om han drikker og spiser (Stevie drak en masse i søndags) og om det er væk i morgen eller vi skal til dyrlæge.

Men så var det jeg tænkte om der var andre der havde oplevet det her?

Kattene har ikke feber, nok tværtimod, Stevies ører var iskolde og det er Ibs osse nu. Jeg har altså ikke et termometer så jeg kan ikke ta’ deres temperatur, men nej. Ikke feber.

De andre er fuldkommen upåvirkede.

ingen af mine viser noget… men det er jo ikke bevis for så meget :S

kan de have fået træk ? (ved godt det lyder fjollet)

Vi har været ved at muge kraftigt ud herhjemme, men jeg er sikker på det ikke er f.eks. rengøringsmiddel for jeg har stort set damprenset alle flader :slight_smile:

Men måske der er blevet jaget nogle ekstra saftige edderkopper frem fra gemmerne?

Molly var dårlig i går… Hun kastede op to gange og havde tyndskid - i dag fejler hun ikke spor… ingen af mine andre katte har været sløje…

Jeg ved ikke om katte kan få sådan noget endags-syge ??? eller osse har hun spist et eller andet mystisk, hun har en tendens til at spise ting hun finder på gulvet, ikke at der ligger bunker på mit gulv, men der kan godt ligge en pind fra brændet eller lidt briket eller lignende…

Det er ikke unormalt, at der florerer “et-eller-andet”.
De gange jeg har haft noget, jeg ikke har været sikker på, har jeg ringet til dyrlægen, der altid siger “der er noget i omløb i øjeblikket” - og han plejer at vide den slags :ok:

Mine har også haft sådan en tur - eller dvs. det er de yngste killinger, der har haft det. En dag med opkast uden at være sløve og så er der ikke mere. Så der er nok noget i omløb.

Mine har ikke oplevet nogle lignende for nylig, men ind imellem (en gang om året eller så) sker noget ala det du beskriver. De kaster op, helt uafhængigt af hinanden, sover meget, virker lidt sølle og kaster lidt mere op (deres afføring kan jeg ikke se da de besørger udendørs). Og så snart jeg er klar til at ringe til dyrlægen vimser de rundt igen…hm… jeg har bare vedtaget med mig selv at det er fordi de sikkert kommer til at æde noget underligt i ny og næ. Det kan godt være du har lokket nogle meget tropiske edderkopper frem fra gemmerne :wink:

Bombom opdagede engang en lille grøn larve på fliserne ude i haven… jeg iagttog ham mens han åd den. Max 3 sekunder efter lavede han kæmpe-øjne hvorefter han nærmest vendte vrangen ud på sig selv for at slippe af med den igen. Det var lidt synd, men også temmelig morsomt. Så rystede han forfærdet på hovedet og gik:LOL:

Jo der er bestemt noget i luften… for 1½ uge siden havde Emeka tynd mave og var træt i flere dage. Han spiste og drak som vanligt og da han som regel ligger og feder den dagen lang (når han ikke kan komme ud) ja så var det ikke den store ændring… sådan da.
Nu her i dag da jeg kom hjem fra job, kom Wallemissen ikke mig i møde ved døren som han plejer - han lå oppe i en sportstaske på bordet i bryggerset og jeg kunne med det samme se at han ikke havde det godt… han var ikke til nus og virkede svag… da jeg trak skuffen ud med godbidderne i, vendte han ryggen til - og han plejer at hænge på kanten af skuffen når den trækkes ud - da jeg havde båret lidt rundt på ham og satte ham i kradsetræet, ville han op i den ene køje og nøj et besvær han havde… jeg var grædefærdig, han så SÅ svag ud, bagkroppen kunne han næsten ikke få med sig (Thomas fortalte at Walle havde kastet op en enkelt gang i eftermiddags)… Så jeg ringede til dyrlægen kl dyrlægens fyraften, men han fik Walle over… Walledrengen var fin, han havde dog feber. Han havde ikke væskemangel eller noget… Han fik onsior og penicillin og vi smuttede hjem… altså da vi så kom hjem, så var Wallemissen bare sig selv igen - ville have guf og skulle nusses osv :slight_smile: Han er træt nu og sover… håber han stadig er frisk i morgen… Og så håber jeg sørme ikke at der er flere af bamserne der skal have en omgang…