Er der nogle der kender en god race?

Laina - Ikke alle - Heartbreaker der er stadig ledig :wink:

Jahhh, med det er hende den lille frække jeg vil have!! Buhh, øøøvvv… Hun er noget så fin!

For ikke at ‘stjæle’ tråden, så har jeg sendt dig en pb Eva :slight_smile:

Du drømmer bare videre :slight_smile: Heartbreaker er stadig ledig, og han er den lækreste af dem alle :-). Du var for langsom med Dirty Diana, hun flytter med hendes bror Beat It til Roskilde :slight_smile:

Lige et lille PS: Jeg hører fra flere Birma-ejere, som bor i hus med indhegnet have, at Bimserne elsker at løbe i haven og klatre i træer.

Dermed ikke sagt, at de vil vantrives uden en indhegnet have, men blot, at det kræver noget eftertanke at vælge kat, især mht hvordan man selv er strikket sammen mht ro vs aktivitet i hjemmet.

Personligt tror jeg, at vi nogle gange undervurderer vores kattes behov for leg og aktivitet. Det var helt tydeligt, at da jeg endelig fik mig et (højt og diskret) gulv-til-loft kradsetræ, at de var ellevilde over det, og bruger det dagligt i alle højder. Og det er persere…
Selv den sindigste brite leger utrætteligt med en CatCatcher, selv, når den er komplet udmattet.

Jeg er selv ultra-glad for min perser og min exotic, de er perfekte for mig. Ro og fred, og leg og kæl, og ikke de store vilde armbevægelser.

Så det kommer meget an på dit eget temperament.

Til sidst vil jeg gerne anbefale sitet www.vildkat.dk
Der finder du ikke vilde katte, men tværtimod katte, der formidles direkte fra hjem til hjem, udenom internatsophold. Med en voksen kat ved du, hvad du får temperamentsmæssigt, det ved du ikke med en killing.
Jeg har begge mine fra vildkat.dk, og er dybt taknemmelig. De to er lutter lykke for mig :ok:

Sagde du fræk :-))))

[quote=Alice;238938]Sagde du fræk :-))))

[/quote]

Hihi så får jeg lyst til en brite må jeg indrømme! Sikke et frækt ansigt!

:slight_smile:

Hej alle

Tak for alle svarene.
Jeg vil gerne starte med at slå fast, at da jeg sagde at der var mulighed for at min kommende bedste ven(ner) kan komme ud, mente jeg også at det ville foregå i snor.

Hellig Birma !!! der var den! Min mormor har haft en… men jeg havde glemt hvad racen hed.

Jeg må sige at jeg er mest til de store bamser!. Og meget gerne en af de semi-lang og langhåret katte.
De langhåret for de jeg syntes at det er smukke og bamserne nok mest fordi det er det jeg altid har haft, og mine bamser er store (med undtagelse af Artemis). Men selvfølgelig er Artemis, Batman og Sofus også avlet til et helt andet formål end at være smukke, de er avlet til at være rotte fanger! Og familiens store muskuløse Batman med en kampvægt på 9 kg er frygtløs!!

Måske skal jeg lige nævne med hensyn til at min familie køber katte avlet til at fange rotter, er det fordi de bor på en stor gård med kornlager og før vi fik Batman skulle min far ringe efter rotte-bekæmperen, som bruger kemikalier, og min far har økologisk landbrug.
Efter vi fik Batman har vi ikke set skyggen af hverken rotter eller mus. Han er fantastisk !!

mvh. Julie

Hvad er du til i temperament? Aktiv, goofy, elegant? Etc. :slight_smile:

For store (eller større end alm. huskatte) semi-langhårs racer er der nogle stykker af. Maine coon, norsk skovkat og ragdoll, men de har meget forskellige personligheder :slight_smile:
Men få to og du kan vælge næsten helt hvad du vil af race til lejlighed :slight_smile:

Hvad men en glødende og udtryksfuld Somali, helt normalt bygget semilanghårskat med “egern” hale. Et spændende bekendtskab.

[quote=Alice;238938]Sagde du fræk :-))))

[/quote]

DET var edderma’me tarveligt, at bringe sådan et billede :savle::savle::savle::savle:

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Temperament… mmm… den doven kælepot ville nok være perfekt
Men jo mere jeg læser om Ragdoll, jo mere tiltalende er de…

[quote=skogemann;239168]Temperament… mmm… den doven kælepot ville nok være perfekt
Men jo mere jeg læser om Ragdoll, jo mere tiltalende er de…[/quote]

Jamen, så bliv du ved den race :slight_smile:
Det er nogenlunde sådan jeg ser dem :wink: Ikke helt så rolig som perser/exotic, men dog langt mere “dvask” end skovkat og coon… Og så er det jo en ret pæn kat :ok:

[quote=skogemann;239113]Hej alle

Tak for alle svarene.
Jeg vil gerne starte med at slå fast, at da jeg sagde at der var mulighed for at min kommende bedste ven(ner) kan komme ud, mente jeg også at det ville foregå i snor.

Hellig Birma !!! der var den! Min mormor har haft en… men jeg havde glemt hvad racen hed.

Jeg må sige at jeg er mest til de store bamser!. Og meget gerne en af de semi-lang og langhåret katte.
De langhåret for de jeg syntes at det er smukke og bamserne nok mest fordi det er det jeg altid har haft, og mine bamser er store (med undtagelse af Artemis). Men selvfølgelig er Artemis, Batman og Sofus også avlet til et helt andet formål end at være smukke, de er avlet til at være rotte fanger! Og familiens store muskuløse Batman med en kampvægt på 9 kg er frygtløs!!

Måske skal jeg lige nævne med hensyn til at min familie køber katte avlet til at fange rotter, er det fordi de bor på en stor gård med kornlager og før vi fik Batman skulle min far ringe efter rotte-bekæmperen, som bruger kemikalier, og min far har økologisk landbrug.
Efter vi fik Batman har vi ikke set skyggen af hverken rotter eller mus. Han er fantastisk !!

mvh. Julie[/quote]

Du skulle næsten kigge lidt på dette link http://birma.dk/voksnekatte.htm der er ihvertfald en kæmpebasse, som jo godt nok ikke er en ragdoll men en birma.

Ja, en doven kælepot. Det ville jeg også anbefale ragdoll som. Den kan stadig lege men er ikke så aktiv som f.eks. mco der leger temmelig meget (i hvert fald i de yngre år)