Er det bare mig?

Kender I de der opfordringer om at støtte noget ved at sætte et bestemt opslag på sin Facebook væg - aner ikke hvad man kalder den slags så her er et eksempel:

[B][I]Vil be’ alle mine facebook venner, famile-medlemmer og bekendte om denne lille ting…
Kun nogle af jer vil gøre det, og jeg ved næsten hvem.
Hvis du kender nogen, der kæmpede mod kræft og har vundet, eller kæmpede mod kræft og døde, eller en der stadig kæmper, så tilføj dette på din profil i 1 time som et tegn på respekt og i erindring.
For nogen er det ligegyldigt om DU gør det, men det kunne betyde meget for en.

[/I][/B]Der er også nogen for vold mod kvinder osv osv.

De starter alle med ordlyden at nogen vil gøre det og nogen vil ikke fordi…

Det provokerer mig helt vildt og jeg får mest lyst til ikke at sætte dem på min væg. Jeg kan da ikke have at man starter den slags med at spille på folks samvittighed med en løftet pegefinger om at man er et skidt menneske hvis man ikke støtter den pågældende sag og sætter den på sin profil.

Jeg støtter gerne op om dem alle, men jeg fjerner altid de linier der moralisere over om man vil eller ikke vil sætte den på sin væg.

Er det kun mig der bliver stødt og provokeret af disse “hvad de nu hedder status-dimser”???

du har til dels ret, mange af disse tekster har en hel forkert ordlyd og jeg frasortere ret så mange af dem, ikke fordi de støder mig, men jeg syntes de er alt for provokerende. rigtig tit ryster jeg på hovedet af dem og tænker mit. men dem som jeg syntes gir mening og som har et godt budskab sætter jeg gerne ind. og ellers så er jeg efterhånden træt af alle disse tekster vedr ditten og datten. men det er jo nok bare fordi jeg bruger FB på en måde og andre har deres måde at bruge Fb på.

Jeg er SÅ træt af kæde status beskeder og de værste er netop dem hvor de får det til at lyde som om man er et dumt svin hvis man ikke kopierer.

Det er meget sjældent jeg sætter den slags tekster på min væg. Jeg kan ikke ha’ det! Det er vel for poker ikke en dum tekst på en FB væg, der afgør om man støtter dette eller hint. Der skal andre og mere håndfaste metoder til, end en massetekst på en FB væg, til at støtte så alvorlige ting. Jeg synes det minder alt for meget om kædebreve/mails og også kæde sms. Dem der lover alskens ulykker hvis ikke du sender det videre. Jeg har alle dage arkiveret den slags lodret, og det samme gør jeg med den slags beskeder på FB.

Lige nøjagtig den omkring kræft som kører i øjeblikket, den får jeg fnidder af. Og har faktisk gjort det, hver gang den har været fremme i tiden.

Som jeg snakkede med en veninde om, som endda mistede sin mand til kræften, så er det ikke noget som vi gider at sætte på, og vi har rigtig god samvittighed over at lade være.

De ting som jeg meget gerne kopiere og sætter på min status, er gerne de rigtig sjove.

Jamen jeg forstår slet ikke alt den kopieren? Hvis man ikke kan finde på noget at skrive, hvorfor så ikke bare lade være?

Det hænder en gang imellem at jeg kopierer en status, men det er som regel en vits eller en af dem der gør grin med alle kopier-mig-status´erne :høhø:

F.eks denne: Copy this if you know someone who is still alive because you can not afford a hitman.

Jeg finder den slags fuldstændig latterligt.

Til gengæld finder jeg denne slags uhyre morsomt:
Sæt denne på din status, hvis du kender en mand der har været forkølet og overlevet, du giver på den måde andre mænd håb om at mirakler kan ske :slight_smile:

Både fordi den er sjov i sig selv, men i særdeleshed fordi den gør grin med den første type.

De kæde status beskeder, sætter jeg aldrig på min væg. De er så smagløse, syns jeg og jeg får altså ikke dårlig samvittighed, fordi jeg ikke kopiere dem og sætter dem på.
Jeg kan godt finde på at kopiere nogle af de sjove, som gør lidt grin med kæde beskederne. F.eks. den her:
Skynd dig at kopiere og indsætte dette som din status, hvis du kender nogen, eller har hørt om nogen, der kender nogen. Hvis du ikke kender nogen, eller endda hvis du har hørt om nogen, der ikke kender nogen, så skal du stadig kopiere denne. Det er vigtigt at sprede budskabet, selvom ingen kender noget til nogen. Åh, og hjerterne … :heart: :heart: :heart: For guds skyld, glem ikke hjerterne. :heart: :heart:

jeg afskyr den slag - det er SÅ uopfindsomt at spille på samvittighed på den måde… jeg finder det usmageligt…

en ting er at folk selv kopierer og hygger indbyrdes - det der - det skulle forbydes

Dette er en af de få jeg har sat ind…
Men støtter aldrig de der medlidenheds nogen… Så vil jeg hellere være en kold kælling…

Nu har jeg tjekket alle de fine plakater på lygtepælene, og jeg HAR bestemt mig: jeg stemmer på Cirkus Arena!
De offentliggør et program, gennemfører det, rydder pænt op efter sig - og kalder en klovn for en klovn …

^^ Dejligt at høre der er mange andre der har det som mig :slight_smile:

Kan da lige en sjov en… en af mine venner satte den kæde besked op :

Hvis du er single,
så sæt dette på din status. Hvis nogen sender dig et '‘:heart:’'i indbakke, betyder
det at personen vil have et forhold med dig nu,eller i fremtiden:-)

Og da jeg har en meget sort (Altså VIRKELIG sort humor, som i jeg bliver tit misforstået humor) humor, valgte jeg at sende ham følgende.

http://www.thebuzzmedia.com/forever-alone-guy-high-resolution/

jeg kopierer dem aldrig…forstår dem ikke…
Det er sjovt, hvis det er en vits eller sådan noget…

Jeg syntes også de er latterlige - jeg gider heller ikke alle de spil og hvad der ellers kommer forespørgsler på ---- kopierer aldrig og spærre for alt skramlet…

Endnu en, som ikke gider alle de dér ‘kopier eller du er en idiot’-beskeder … men jeg kopierer gerne hvis en FB-ven har smidt noget sjovt på, som fx Vivis med forkølede mænd :wink:

Jeg har den største medlidenhed og medfølelse med dem, der har en given sygdom,
MEN jeg vil aldrig sætte disse “overfladiske” kædebrevslignende beskeder på min FB-profil.

Jeg foretrækker at vise min empati på en meget mere fysisk måde - altså face to face !
Alternativt ved at skrive, ringe til vedkommende.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;676084]Jeg finder den slags fuldstændig latterligt.

Til gengæld finder jeg denne slags uhyre morsomt:
Sæt denne på din status, hvis du kender en mand der har været forkølet og overlevet, du giver på den måde andre mænd håb om at mirakler kan ske :slight_smile:

Både fordi den er sjov i sig selv, men i særdeleshed fordi den gør grin med den første type.[/QUOTE]

Lige netop den der havde jeg faktisk tænkt mig at kopiere. Men jeg så den lige efter at jeg havde postet en reel statusopdatering, og så virker det sådan lidt “meh” at poste noget fjollet lige efter.

Men nu da du har mindet mig om den igen tror jeg faktisk at jeg skal ha’ den på.

De der “98% af folk tør ikke poste denne her. Tør du?” får jeg SÅ MEGET FNIDDER AF! Jeg kan ikke ha’ den der børnehaven “æv bæv du tør ikke æde en regnorm” agtige form for gruppepres.

…siger hende der åd regnormen for DET skulle de ikke sige! Heldigvis er jeg blevet klogere siden dengang!

Enig, enig! :juhu: Skriv dog jeres statusser selv (jeg er også træt af Status Shuffle, men heldigvis er der ikke så mange, der bruger det længere).

En af de værste kædestatusser er den, der starter med "Jeg har en særlig grund til… " Det giver jo ingen mening at kopiere den :dokdok: Så sidder man der og overvejer, om ens bekendte mon selv har været ude for ditten eller datten, eller om det bare er en kopi af en andens kopi af en … etc. etc.

Jeg sætter aldrig den slags på min facebook (bruger den nu heller ikke ret meget til andet ;)). Men helt ærligt, hvis en sag er så vigtig for folk så kan de lette bagenden og gøre noget i stedet for passivt at sætte noget på facebook…jeg kender flere med “facebook-glorier”, som aldrig gør noget for andre…DET kan provokere mig :wink: De skal i hvert fald slet ikke prøve at belære mig :wink:

Jeg har aldrig nogensinde kopieret noget andre har skrevet. Og jeg kommer heller aldrig nogensinde til det. Men de der kædeopdateringer er een ting. Dem der er værre er da dem der advarer mod ting der OVERHOVEDET ikke har hold i virkeligheden, som feks den der med norske pædofile der kan set dine børns billeder hvis du liker en side. Armen hold nu op! Der er røget et par “venner” derinde efter jeg spurgte dem om de ikke var i stand til at tænke selv :tihi:

Næ, jeg skriver alt muligt andet på min FB profil… Men jeg gider ikke de der kopi-nogen. Jeg synes det er ok at andre gør det, og den første om valgplakater og cirkus arena/benneweis osv, var også sjov. Men når 50 af ens venner har den på sin væg? Så er den faktisk ikke sjov længere for mig, men bliver i stedet ligegyldig…

… og det vil flere sikkert også sige om mine egne private FB opdateringer!