[QUOTE=Vivi_Fletcher;598939]Øv, Alice - det lyder ikke godt.
Jeg har forhørt mig hos børnenes far om han vil passe Glitter til killingerne er ude. Så kan jeg overveje situationen i mellemtiden. For spørgsmålet er også, hvordan Glitter vil reagere, når jeg får ny kat hjem her til sommer. Jeg har hele tiden tænkt, at hun er den usikre type, men hendes adfærd nu, gør at jeg tvivler på hun vil acceptere den nye kat.[/QUOTE]
Det er noget rigtig ØV, når sådan noget sker …Og desværre har jeg erfaring med, at katte som føler sig forudrettet ikke lige tilgiver.
Gaia gik i fin harmoni i flokken …Hun var absolut ikke lavest i herakiet, men heller ikke øverst ( det er min ældste kastrat ) Hun virkede til at være fin tilfreds med hendes placering, og hendes overfald var ikke et forsøg på at komme op i herakiet, for den kat hun angreb først var ikke ‘dronningen’. Hun var og er den skønneste og mest kælne kat, både før hun fik killinger, og igen efter hun blev neutraliseret - Jeg er slet ikke i tvivl om, at netop hun trives bedst i det hjem hun nu ‘ejer’ uden andre katte…Når jeg tager mine klarsynede briller på, så ved jeg godt at jeg med garanti ryger direkte ind i de samme problemer igen, med de to beholdere, og det kan jeg bare ikke klare igen !..Så lige nu har jeg to valg, neutralisere de to jeg har og beholde dem - Så har jeg lukket mit opdræt i mange år frem. Eller osse lukke dem, og omplacere dem sammen, og jeg er bare ikke god til at omplacere, men hvis jeg gør det, så kan jeg købe mig en ny avlskat hvor jeg undgår at få de abnorme beskytter-gener med.
8- 10 uger var ikke nok i Gaias tilfælde, hendes beskyttelsesgen aftog ikke …Hun angreb jo osse killingekøbere, hvis de kom for tæt på hendes børn. Jeg måtte sætte Gaia i transportbur når vi havde besøg af killingekøbere - Det er altså ikke optimalt. Heldigvis forstod mine killingekøbere at det var nødvendig for mig at gøre disse foranstaltninger.
[QUOTE=Vivi_Fletcher;599149]Okay - det lyder slemt
Heldigvis er min Queenie ganske glad for både børnene og killingekøbere.
Jeg har tænkt hele natten mht om jeg skal sælge Glitter ud …[/QUOTE]
Jeg føler med dig, det er bare SÅ svært at tage beslutningen om at gå af med en voksen kat …Jeg ved godt inderst inde, at hos mig ville det være bedst at om placere de to små - Kan du ikke føle inderst inde hvad det rigtige ville være for dig ? Du kan selvfølgelig osse vælge at få Glitter passet, og håbe det går godt når du får hende hjem igen …Føler du der er en chance for det ? - Hvis ikke vil det så ikke være lidt synd for Glitter hvis hun skal udsættes for unødvendig skift ?
Egentlig er det måske ikke så svært et valg. Jeg havde i forvejen overvejet det, fordi hun ikke har udviklet sig som jeg har håbet - og jeg har både hendes mor og to halvsøskende endnu. Så jeg føler egentlig ikke det vil være et tab.
Lige nu går hun på Lunas værelse og det synes jeg er mere synd end en pasning. Omplacering sker jo ikke “bare lige”, der kan sagtens gå flere måneder.