Er det muligt?

Er det muligt at en parring mellem en Hellig Birma og en Ragdoll kan give farven sorttortie?

Jeg spørger fordi at en pige på en anden hjemmeside har lagt et billede op af en sorttortie killing hun skal have og hun skriver den er halv hellig birma og halv ragdoll.
Jeg tænker lidt at hun er blevet snydt, eller tager jeg helt fejl? :slight_smile:

Det kommer ikke an på racen, det kommer an på forældrenes farve. Hvis moderen eller faderen er rødmasket eller moderen er tortiemasket, så kan det godt lade sig gøre.
VH
Susanne

Så kan den godt blive fuldstændig sorttortie? Vildt nok, jeg troede ikke det var muligt når ingen a racerne er helfarvede eller hvad man kalder det :slight_smile:

Altså på hele kroppen`? Så er der noget galt :slight_smile: Hvis begge forældre er maskede, så bliver afkommet også masket. Omend ragdoll ikke har nær så god kontrast som birma. Har du ikke et billede vi kan studere nærmere? Hvis den er masket men med meget dårlig kontrast 8altså meget farve på kroppen) så vil den stadig være blåøjet.
VH
Susanne

Mysterie løst :stuck_out_tongue: pigen glemte lige at nævne at mormissen er halv huskat og halv ragdoll :wink:
Syntes godt nok også lige at det ville været noget specielt at få den farve med de forældre :slight_smile:
Men ja det var nemlig på hele kroppen så jeg blev lige mistænkelig hehe