Er det normalt?

Abu har killinger som nu er 8½ uge gamle. De trives flot på alle områder.
Det er imidlertid nogle uger siden Abu stoppede med at lade dem die. Jeg har ellers været vant til at de har fået lov helt indtil de var rejseklare.
MEN… min anden hunkat Zion har nu taget killingerne til sig. Det er over et år siden hun selv havde killinger. De dier hos hende flere gange dagligt og der ER mælk i patterne.
Jeg går og venter på at hun selv skal komme i løb, men går ud fra at det her vil forsinke den proces.
Har i oplevet det før? Skal jeg gøre noget?:? :?

Det er ren råhygge og lad dem endelig blive ved,ingen tager skade af det,snarere tvært imod ;-))
Min devonkastrat (jep !) Dino på nu 4 år lader faktisk alle die hos sig,både store og små killinger og det er ren idyl hos alle…
Jojo,mød min Hr.Mor…akja :slight_smile:

[QUOTE=Hanne N;90437]Det er ren råhygge og lad dem endelig blive ved,ingen tager skade af det,snarere tvært imod ;-))
Min devonkastrat (jep !) Dino på nu 4 år lader faktisk alle die hos sig,både store og små killinger og det er ren idyl hos alle…
Jojo,mød min Hr.Mor…akja :-)[/QUOTE]

Ha ha, men han får vel ikke ligefrem mælk i patterne…

Tja … nogle hunkatte adopterer - andre gør ikke …
Det er i hvert fald ikke unormalt - jeg har set det flere gange :slight_smile:

Jeg har også set det før.
Abu blev også adopteret da hun var 10-11 uger gammel ha ha, der var det min steriliserede pige Amidala der lagde mælk ned til killingerne.

Hvor ser de dejlige ud. Rigtigt godt nytår til jer.

Mine killinger hygger også på mosters babber. Det er nu ganske normalt. Om det vil forsinke hendes proces for at gå i løb vil jeg umiddelbart ikke mene.

Min hunkat (killingerne er 10 uger) har allerede været i løb, og det til trods for at hun stadig diede.

Ja, det vil forsinke løbetiden, hun tror jo, at hun har fået børn…

Men hyggeligt er det når, når der er indtil flere reservemødre.

KH
Linda

[QUOTE=Dk Kefir Annette;90464]Mine killinger hygger også på mosters babber. Det er nu ganske normalt. Om det vil forsinke hendes proces for at gå i løb vil jeg umiddelbart ikke mene.

Min hunkat (killingerne er 10 uger) har allerede været i løb, og det til trods for at hun stadig diede.[/QUOTE]

Den kan jeg slå - mindre end to uger efter fødsel - løbetid. Derfor for mine hunner altid p-pille førstkommernde p-pille dag efter fødsel. Jeg vil ikke ha’ det fjaseri - jeg vil hun passer killinger - basta.

Der er ikke ualmindeligt, at en anden hunkat, kastrat eller ej, tager over, men du har vel undersøgt mormissens yver for sår og mælkebetændelse?

hejsa…jeg har også oplevet det…både at mor mis ikke gider mere ved. de 7 uger samt at en anden hunkat tager over…enten fordi hun virkeligt selv føler at hun trænger til at få killinger elelr fordi hun bare en en missemor med stort M :slight_smile:
Og de kan sagtens gå i løb alligevel…

anna

Mormissens yver er helt i orden. Tror mælken helt er forsvundet.
Linda

[QUOTE=antocat;90773]hejsa…jeg har også oplevet det…både at mor mis ikke gider mere ved. de 7 uger samt at en anden hunkat tager over…enten fordi hun virkeligt selv føler at hun trænger til at få killinger elelr fordi hun bare en en missemor med stort M :slight_smile:
Og de kan sagtens gå i løb alligevel…

anna[/QUOTE]

Ja de hygger virkelig, det kan man se. Håber bare snart hun tager sig sammen til at få hendes “egne” børn.

Her er det absolut ikke ualmindelig adfærd at killingerne sutter på andre end deres mor.
Pt. har jeg to kuld, som deler mødre. Selvom begge mødre stadig har lidt mælk findes der ikke noget bedre end at sutte og ælte i min hankastrat. Han elsker killingerne lige så meget som de elsker ham.

Heldigvis er mine missemødre søde til ikke at gå i løb mens de har killinger, og desuden er de meget styret efter årstiden. Så vi kan stort set undgå brugen af p-piller og ha vores hanner som en integreret del af vores flok :slight_smile:

Ja, det vil højst sandsynligt trække hendes løbetid lidt, men så vil hun også være meget klar.
Men se på det positive, jo lysere dage jo større chance for et stort flot kuld.:slight_smile: Mange hunkatte får mindre kuld når de parres i den mørke tid.
Marina

Hoooold da op - her var killingerne 6 uger inden G

Fremmelig tøs der… jep nu de ude… jeg er klar igen :thumbup::thumbdown:

:D:D:D
Hey
Jeg tror ikke du skal bekymre dig, det er alm. adfærd hos Maine coon.
At de overtager andres killinger, om det forsinker en evt. løbe tid. hmmm måske. Men det er ganske normalt for hun katte der har født at de får i løbe tid x antal uger efter fødslen, (hvis de er i kondition) som Vivi skrev.
Har selv en pige der har været “med” mor på et kuld med 5 hun har ammet de killinger på lige fod med deres rigtige mor, og hun er i løb, og killingerne er 8 uger gamle. Om det er forskudt et par ugerr tja… hvem ved.
Men jeg har syntes at det var vigtigere for hende at få lov til at være glad"mor", end at få en hurtig løb og en fustreret hunkat ud af hende.
Og killingerne har nydt de mange mødre:muhaha::muhaha:

Jeg tror du vil have temmeligt stor besvær med at overtale din hunkat til ikke at amme killingerne, og de hygger sig med stor sikkerhed.
Hilsen Pia-engel