Er dette tandsten?

Jeg opdagede Simba har mørke pletter på hans tænder.

Er det tandsten?

Hvad plejer en tandrensning at koste?

1 Synes om

Han spiser i øvrigt som ham plejer og er overvægtig, så det er ikke fordi han sulter :grin:

Jeg ved ikke, hvad det er, men pletterne ligner ikke tandsten.
Tandsten er gullige belægninger, som ligner kalkaflejringer.
Tandsten kat

3 Synes om

Ja, det sorte og gule på tanden er tandsten, men på billederne er meget begrænset. Tandsten er heller ikke særlig interessant. Det er bakterierne, der skader ikke tandstenen.
Havde jeg set din kat i klinikken, ville jeg nok ikke anbefale dig at bruge penge på en tandrens lige nu. Du kommer meget længere og hjælper din kat mere permanent med en tandbørtste. Sorry to say,
/Søren

4 Synes om

Han får børstet tænder når jeg husker set :slight_smile:

2 Synes om

Og mange tak for svar

1 Synes om

Det er betryggende at få en professionel vurdering fra en dyrlæge. :smiley_cat:

4 Synes om

Så har jeg snakket med dyrlægen.

Da min dyrlæge er blevet slået sammen med en anden (hvor den “nye” normalt kun giver gratis tandtjek hvis man er med i deres plan) lykkes det mig at få en gratis tandtjek :smiley:

Så d. 29. Februar kl 16.00 skal Simba til dyrlæge og hvis Aslan vil/kan skal han også med (Aslan hader fremmede)

5 Synes om

Dyrlægen sagde Aslan har fine tænder.

Simba har lidt tandsten, men der skulle ikke gøres noget ved det andet end at jeg skal huske at børste hans tænder :slight_smile:

Simba var ikke glad for dyrlægen, nægtede at komme ud af hans kasse og hvæste af hende , tror han kan huske det gjorde ondt sidst han mødte hende.

Aslan hader alle fremmede, så nægtede også at komme ud, men var ved at stikke af da overdelen kom af… Hans tænder blev hurtigt tjekket og så kom toppen på.

3 Synes om